Annons:
Etikettandligt-shamanism
Läst 7071 ggr
Tuva-Lena
2/2/12, 10:46 PM

Keltiskt horoskop

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag hoppas att healing-majlar inte misstycker om jag stjäl den här länken från henne. Tyckte att det var en rolig grej som ni här inne också borde få pröva.

Inom det keltiska horoskopet får man en träd-tillhörighet och utifrån det så får man sedan sina personliga egenskaper.

Själv är jag en gran - inte helt oväntat kanske..Glad

Kolla här!

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Annons:
Carnosa
2/3/12, 12:58 AM
#1

Haha, lustigtSkrattande

Jag är ett hasselnötsträd.

Livet kan vara krokigt, men aldrig utan mening!

MaMaMade
2/3/12, 7:07 AM
#2

Poppel…stämmer bra det! Kollade resten av fam o där stämmer tolkningarna rätt så bra också. Skrattande

shigne
2/3/12, 8:33 AM
#3

Vilket kul horoskop!!

Jag är Tårpil - bara namnet gör sitt rätt, när jag oftast har nära till tårarna. Men det andra stämde himla bra tycker jag….

Isa56
2/3/12, 8:57 AM
#4

Både roligt och lite tankeväckande. Jag är Valnötsträd. Skrattande

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Tuva-Lena
2/3/12, 9:37 AM
#5

Visst var det väldigt träffande? En del saker tycker man inte stämmer, men det kanske beror på att det är ens svaga sidor som visar sig..Tyst

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Elpida
2/3/12, 11:08 AM
#6

Äppelträd Glad- stämmer nog alldeles ypperligt faktiskt!

Äppelträdspersoner glöder i själen. De begränsar inte någon och tror av naturen på mänsklighetens godhet. De älskar harmoni. Om dessa personer växer upp i rätt miljö går det inte att hitta ett annat träd som mentalt är mer karismatiskt. Dagens hektiska, kyliga och relativt materialistiska samhälle lämnar allt mindre utrymme för detta älskvärda träd. Detta är något som äppelträdspersonen måste lära sig leva med och om de inte låter sig tryckas ned är de ljuset i mörkret.

Äppelträdspersoners styrka är utan tvekan deras realistiska och på samma gång känsliga sätt. Deras idérikedom gör att de kan skapa fruktbara resultat av de mest extrema situationerna. Deras mjuka men samtidigt tydliga sätt att agera bringar lugn och säkerhet till omgivningen. Deras motto är kärlek.

Äppelträdspersoners svaghet kommer till ytan om deras styrkor inte uppmärksammas. Om dessa personer inte skulle hitta ett sätt att använda sina styrkor löper de risken att inte få utlopp för sin energi. Detta leder till att de avskärmar sig från det som verkligen är viktigt – KÄRLEK! Resultatet är att dessa älskvärda personer förhärdas, tynar bort samt blir sarkastiska och destruktiva.

Äppelträdspersoner behöver en partner som uppskattar deras mentala bredd och som stödjer dem. Endast då ser de sina egna kvaliteter i andra som något positivt och blir med ens verkligt karismatiska personer. Som inget annat träd är de män eller kvinnor med många talanger som kan föra med sig kärlekens alla aspekter ut i världen.

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Annons:
MaMaMade
2/3/12, 6:31 PM
#7

Som Sonen o Minstan, Elpida! Glad

LottaO
2/3/12, 6:42 PM
#8

Jag var ocksp poppel. Tyckte inte att ett ord stämde på mig…

Dansa kan man alltid göra!

abbis
2/3/12, 6:56 PM
#9

och jag hasselnötsträd…låter lite gulligt..

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Pagan
2/3/12, 7:56 PM
#10

Gran jag också - men så jäkla svår att leva med kan jag väl inte vaTungan ute

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Tuva-Lena
2/4/12, 12:04 AM
#11

#10 Inte jag heller tycker jag själv. Däremot så har jag svårt för att leva med andra… CoolSkrattande

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Farwuq
8/1/12, 9:39 PM
#12

Draken fick som följer:

Cedarträd

Cedarpersoner är verkliga personligheter som sätter siktet väldigt högt. För dem är det antingen eller. De är bländande och fantastiska personligheter som blommar ut till fullo i varma klimat. Men om de stöter på avvisande tendenser sjunker deras självförtroende snabbt, dock utan att de visar detta. Cedarträdspersoner vet inte hur man tar medelvägen, man är för dem eller emot dem.

Cedarträdspersonens styrka är definitivt deras naturliga personlighet. De begåvades helt enkelt med detta vid födseln. Var de än är, står de i centrum för all uppmärksamhet utan att behöva stå i rampljuset. De är ganska krävande och har vanligtvis mycket god smak. Cedarträdspersoner har ofta konstyrken eller är åtminstonde konstkännare.

Cedarträdspersoner har en tendens att ignorera andra om de inte är tillräckligt intressanta. De kan inte ta kritik eftersom de inte ens vet vad det är; särskilt inte om de gäller dem själva. Om deras självgodhet förblir otyglad kan den vara ganska motbjudande.

Cedarträdspersoner är helt enkelt nummer ett. Ingen tvekan om det! På grund av detta älskar de att bli beundrade av sin partner. Eftersom de inte kan tolerera rivaler skulle en stark partner förmodligen vara en utmaning för dem. Men de behöver faktiskt en partner som gillar att bli bortklemad.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Ians
8/2/12, 12:26 PM
#13

Bok!

~~~~

Personer födda i bokens tecken sprudlar av energi, självförtroende och är ganska konservativa.  Från födseln är de begåvade med en naturlig förmåga att dominera. De accepterar folk med  samma styrka men har svårt för känsliga individer. Bokpersoner tar mycket plats, tar inte  hänsyn till svagare personer eftersom de helt enkelt inte märker dem. Deras starka sinne för  traditioner och för det konservativa gör att de har svårt att hantera förändring.

Bokpersoner är verkliga ledare och är inte rädda för att ha en ledande position.  Som ledare agerar de för allas välbefinnande och står för nobla mål som de alltid  kan uppnå och driva igenom. Till och med under de svåraste förhållanden kan de skapa  en solid grund och ta sig an sina uppgifter med beslutsamhet och självförtronde.

Bokpersoner är tydliga och ledda av sitt intellekt. Känslor som de inte kan kontrollera är ett  mysterium för dem och de känner att de inte kan hantera sådant. Med deras distinkta känsla  för tradition och rädsla för förändring löper de risken att bli envisa och inte ta hänsyn till andras  åsikter.

Bokpersoner är tillgivna och trogna när det gäller kärlek. De beundrar djupa  känslor och uthållighet. I sina förhållanden vill de bli förstådda utan många ord. I kärlek upptäcker  de sitt hjärta som de annars alltid förnekar. Deras partner får inte ha några problem med  bokpersonens naturliga dominans, annars kan han/hon lätt känna sig åsidosatt.

~~~~~

Flört Japp! då vet ni det…

Annons:
Magi-cat
8/3/12, 9:45 AM
#14

Vilket trevligt horoskop! Tack för det!

Hoppas det inte gör något om jag "lånar" det till ÖN?

#12 Draken, cedarträd! Flört


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

signemo
8/3/12, 10:58 AM
#15

Här har Ni en gran till.

Var rädda om varandra

Farwuq
8/3/12, 11:57 AM
#16

#14

Ja katten.

Ja det stämmer fint in på mig.

Nu mera är jag svårt sjuk, men glänser ändå så mycket att man lägger märke till mig.

Flört

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Lill-Mari
8/4/12, 9:13 AM
#17

Jag är valnötsträd,vad kul det stämmer nästan alltFörvånad

wolfgrin
8/31/12, 11:23 PM
#18

Kul =)

Fikonträd - egenskaper keltiskt horoskop

Personer födda i fikonträdets tecken är väldigt känslofulla. Precis som trädet är de i behov av ett varmt och milt klimat för att trivas. En tuff omgivning skulle inte ge dem utrymme att utvecklas. Särskilt i ung ålder behöver de mycket ömhet och omtanke så att de kan öppna sig mentalt och utveckla säkerhet. När de väl hittat sin kärna blir de fantasifulla och kreativa människor som kan ha en innovativ inverkan på sin omgivning genom sina tankar och handlingar.

Fikonträdspersoner är artister. De är känsliga, kreativa och har en god känsla för atmosfär, stämningar och förändringar. De har kapaciteten att skilja mellan fantasi, inspiration och intuition. När dessa personer väl har funnit ett tydligt mål i livet skapas en fruktbärande harmoni mellan deras tankar, känslor och önskningar.

Fikonträdspersoner är mycket känsliga. På samma sätt som de upplever sina känslomässiga toppar granskar de även sin själs plågsamma djup. Om dessa personer inte hittar ett tydligt mål med livet tenderar de att hamna i en spiral av lidande. Eftersom de ofta är så känsliga visar de ett hårt skal mot omvärlden för att skydda sin mjuka kärna. De kan lätt ses som mentalt svaga och oförutsägbara.

Fikonträdspersoner behöver en tydlig och stabil partner som kan dela deras mentala djup utan att känna för mycket sympati. När de väl funnit en sådan partner och de litar på honom/henne finns de inget de inte kan göra när det gäller kärlek. De är så kreativa!

**
Datum:
14/06 - 23/06
12/12 - 21/12**

Ge mer än du förväntar dig att få.

Volito
9/1/12, 8:31 PM
#19

En till Cederträd:)

NiklasTyreso
10/4/13, 9:06 PM
#20

Alm!

Annons:
Nandini
10/5/13, 4:25 PM
#21

Fikonträd här också!

shigne
10/5/13, 8:25 PM
#22

Tårpil….. Oj, så rätt det kändes!

Tack!

silversol35
10/6/13, 6:02 PM
#23

Boklund, oj vad det stämmer.' :-) Kul horoskop!

_Boklunden kallas också för järnskogen då den är extremt motsåndskfraftig. Boklundspersoner är mycket tuffa och nästan oförstörbara, både mentalt, spirituellt och fysiskt. Men man ska inte tro att de är okänsliga, tvärtom är de stabila och ställer upp. De är pålitliga till 100 procent och då alla andra överger dig så finns alltid boklundspersonen bakom dig. De är sanna vänner.

Dessa personer är av fart och fläkt, de tar initiativ och agerar då andra fortfarande endast pratar. De är realister och inser sina begränsningar, de agarer efter rationella principer. De siktar alltid högt men tappar trots detta aldrig fotfästet. När de väl funnit sitt mål förlorar de aldrig fokus på detta.

Boklundspersoner förstår naturens lagar, deras tankar och agerande utmärks av detta. Deras liv präglas av självdisciplin, ihärdighet och ordning. Omåttlighet är främmande för dem och gör dem oroliga. Om de blir slavar under sina egna principer kommer de agera efter andras svagheter. De blir då buttra och hårda med ett kort temperament.

Boklundspersoner är av naturen dominanta och har fallenhet för att vara beskyddare. Men de verkligen älskar och hedrar sin partner. Deras partner bör ha en diplomatisk fallenhet och vara mycket förstående. Men var försiktig, de stundtals svåra boklunspersonerna kan få den svagare partnern att ofrivilligt bli passiv._

Bybo
10/7/13, 9:58 AM
#24

Var, det bara jag som "är en EK? :))

Personer i detta "tecken, är ovanliga…Va, va, vadårååå? Hur ;))

Fanns, mycket som stämmer, men en del inte…hoppas jag hehe

Dessutom, är eken mitt favvoträd, och har alltid varit

Farwuq
10/7/13, 10:54 AM
#25

Ek är bara en dag på året, vårdagjämningen (21 Mars).

🙂

Ek - egenskaper keltiskt horoskop

I den keltiska mytologin symboliserar eken en stark, imponerande och robust natur. Personer som dessa är ovanliga. Ekpersoner behöver mycket utrymme och frihet för att kunna frodas. De är generösa, vägledande och ofta ledargestalter. Om friheten tas ifrån en ekperson kommer den att vissna och deras styrka kommer att missledas till aggression.

Ekpersoner utmärker sig genom sin enorma energi och starka karaktär. De fokuserar alltid på nuet och gillar att vara i rampljuset, de avskyr medelmåttlighet. De älskar frihet och har alltid många idéer om hur de ska uppnå det.

Ekpersoner gillar inte att ej bli ett förstahandsval, de måste alltid vara nummer ett. Om de blir satta i bakgrunden kommer deras i övrigt positiva energi förvandlas till egoism och skoningslöshet. De har svårt att hantera kritik och deras självkänsla kan lätt skadas.

Ekar är passionerade älskare, men deras partners kommer att få det svårt om de försöker vara dominanta. Ekar vill bli uppvaktade och beundrade. Om de blir provocerade kan de få kraftiga vredesutbrott.**
Datum:
21/03**

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Bybo
10/7/13, 11:12 AM
#26

Oj! Ja, och det är då jag fyller år. Så, de andra träden gäller fler dagar? Nää, nu är jag vimsig… Får dra i mig kaffe, samt läsa OM :))

Tack :))

Farwuq
10/7/13, 11:15 AM
#27

Ja, en del av dem, gäller för flera dagar. Jag är ett cederträ.

👍

Cedarträd - egenskaper keltiskt horoskop

Cedarpersoner är verkliga personligheter som sätter siktet väldigt högt. För dem är det antingen eller. De är bländande och fantastiska personligheter som blommar ut till fullo i varma klimat. Men om de stöter på avvisande tendenser sjunker deras självförtroende snabbt, dock utan att de visar detta. Cedarträdspersoner vet inte hur man tar medelvägen, man är för dem eller emot dem.

Cedarträdspersonens styrka är definitivt deras naturliga personlighet. De begåvades helt enkelt med detta vid födseln. Var de än är, står de i centrum för all uppmärksamhet utan att behöva stå i rampljuset. De är ganska krävande och har vanligtvis mycket god smak. Cedarträdspersoner har ofta konstyrken eller är åtminstonde konstkännare.

Cedarträdspersoner har en tendens att ignorera andra om de inte är tillräckligt intressanta. De kan inte ta kritik eftersom de inte ens vet vad det är; särskilt inte om de gäller dem själva. Om deras självgodhet förblir otyglad kan den vara ganska motbjudande.

Cedarträdspersoner är helt enkelt nummer ett. Ingen tvekan om det! På grund av detta älskar de att bli beundrade av sin partner. Eftersom de inte kan tolerera rivaler skulle en stark partner förmodligen vara en utmaning för dem. Men de behöver faktiskt en partner som gillar att bli bortklemad.**
Datum:
14/08 - 23/08
09/02 - 18/02**

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Annons:
Bybo
10/7/13, 11:17 AM
#28

Nr 1 ;))

Farwuq
10/7/13, 11:22 AM
#29

Du är inte "hyperunik", det finns även andra, som t.ex. olivträdet på höstdagjämningen.

🙂

Olivträd - egenskaper keltiskt horoskop

Olivträdspersoner är gladsinta och behöver mer tid för att mogna. Men de är hungriga efter kunskap och mycket observanta. De tar sig an livet i både fram- och motgångar, inget kan få dem att byta riktning, de inser att livet är vad det är. De försöker kontinuerligt att strukurera sitt liv för att få det hanterbart och detta gör dem lyckosamma.

Olivträdspersoner styrka är deras klarsynthet och hängivenhet till mål samt att de är extremt motståndskraftiga. De kan lösa de allra svåraste problem, ofta till förmån för samhället och de ser alltid till helhetsbilden.

Deras svaghet är att de är mycket dåliga på att ta kritik. Det är viktigt att de i tidig ålder lär sig vara toleranta, annars kan de bli extremt pedantiska. Då de är så ändamålsenliga uppfattas olivträdspersoner oftast som glädje- och humorslösa.

I kärlek blommar olivträdspersoner sent, de behöver lång tid för att öppnas upp. Då de är naturligt dominerande behöver de en partner som är balanserad och kan ta en hel del. De är överlag okänsliga men har dock en mjukare sida som framkommer för dem de kan lita på.**
Datum:
23/09**

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Farwuq
10/7/13, 11:25 AM
#30

Björk:

🙂

Björk - egenskaper keltiskt horoskop

Personer som är födda i björkens tecken är mycket positiva och inte ens en ogästvänlig omgivning kan förändra detta. Björkpersoner kan växa överallt och sprida ljus till sin omgivning. Deras positiva grundinställning kan inte ens rubbas av ödets nycker. Detta kan möjligtvis reta upp surmulna personer eftersom de inte kan hantera så mycket ljus och positiv energi. Björkpersoner måste lära sig leva med det.

Björkpersoner är inte rädda för komplicerade och svåra arbeten. De utför dem och hittar alltid en praktisk lösning i svåra situationer. De älskar ljuset och lider inte av falsk blygsamhet. De är helt naturliga, disciplinerade och deras medfödda charm gör dem till ett trevligt sällskap.

Björkpersoner har svårt för överväldigande känslor. Känslor som de inte kan kontrollera är ett mysterium för dem. Om dessa personer inte känner sig förstådda av sin omgivning kan de reagera med melankoli. Om deras kunskap inte efterfrågas eller bekräftas kan den normalt soliga personligheten förvandlas till en synisk besserwisser.

Björkpersoner är familjepersoner och är alltid trogna. Med sitt starka beroende av andra inser de ibland inte när ett förhållande är över och tenderar att klänga sig fast i evighet. De måste ledas försiktigt mot kokande och vilda känslor. De föredrar trohet, pålitlighet och djup tillit.**
Datum:
24/06**

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Farwuq
10/7/13, 11:26 AM
#31

Bok - egenskaper keltiskt horoskop

Personer födda i bokens tecken sprudlar av energi, självförtroende och är ganska konservativa. Från födseln är de begåvade med en naturlig förmåga att dominera. De accepterar folk med samma styrka men har svårt för känsliga individer. Bokpersoner tar mycket plats, tar inte hänsyn till svagare personer eftersom de helt enkelt inte märker dem. Deras starka sinne för traditioner och för det konservativa gör att de har svårt att hantera förändring.

Bokpersoner är verkliga ledare och är inte rädda för att ha en ledande position. Som ledare agerar de för allas välbefinnande och står för nobla mål som de alltid kan uppnå och driva igenom. Till och med under de svåraste förhållanden kan de skapa en solid grund och ta sig an sina uppgifter med beslutsamhet och självförtronde.

Bokpersoner är tydliga och ledda av sitt intellekt. Känslor som de inte kan kontrollera är ett mysterium för dem och de känner att de inte kan hantera sådant. Med deras distinkta känsla för tradition och rädsla för förändring löper de risken att bli envisa och inte ta hänsyn till andras åsikter.

Bokpersoner är tillgivna och trogna när det gäller kärlek. De beundrar djupa känslor och uthållighet. I sina förhållanden vill de bli förstådda utan många ord. I kärlek upptäcker de sitt hjärta som de annars alltid förnekar. Deras partner får inte ha några problem med bokpersonens naturliga dominans, annars kan han/hon lätt känna sig åsidosatt.**
Datum:
22/12**

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Upp till toppen
Annons: