Annons:
Etikettövrigt
Läst 511 ggr
shigne
2013-10-23 06:27

Onsdagsbubbel 23 oktober

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Gomorron!

Uppe före tuppen - druckit kaffe med kärleken som nu har åkt till jobbet.

Idag känns det jobbigt, dålig balans, ont i benet som numera får bära upp mig och ont i händerna efter kryck-hoppningen igår.

Så idag blir det vila och sängläge så mycket jag kan!

Slutar inte förundras över kämparglöden som finns hos dom som hoppar på kryckor på heltid och de som sitter i rullstol/permobil…

Ha en fin dag alla!

Annons:
[JeanetteK]
2013-10-23 08:15
#1

Kram till dig Shigne. Låter tufft. Hoppas du får vila.

Sitter här och ska försöka börja jobba. Ser sonen genom fönstret när han cyklar till skolan. Maken är ute och matar djuren. En ganska stilla morgon här på gården.

Kropp och själ bråkar med mig och det är svårt att hitta rätt ibland. Ska på en heldagsretreat på lördag. Längtar dit. 🙂

abbis
2013-10-23 09:31
#2

Morn

Ikväll är sambon med på "en kväll i rosa" 250 tjejer som ska mingla och dricka vårt kaffe…Jag ska stänga butiken..Alla pengar går till bröstcancerfonden..rubb och stubb..

Igår hade jag besök av en keramiker och hennes dotter.Dom vill ha en drejare som kan dreja deras keramik så jag fick lera och nu ska det drejas prover..Dom har 4 st dom ska välja mellan..

Kram till er som mår lite pissigt..

och alla andra

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Toyan
2013-10-23 10:39
#3

God morgon.

Jobbigt och ovant att hantera kryckorna på bästa sätt shigne, har bara behövt det 1 gång, tack och lov, att ta sig nerför 3 tr med kryckorna och två hundar var ett äventyr🥵 Ha en så bra dag du kan🤗

#1 Låter skönt med heldagsretreat JeanetteK, hoppas det hjälper en bit på vägen att få ro i själ och kropp.

Vad fint med en rosa kväll abbis, det behövs verkligen pengar till forskning.

Lycka till med proverna👍

Mildväder och blåsigt, verkar bli regn idag också.

 Ska ut på stan och luncha med en god vän idag, alltid trevligt🙂

Ha en riktigt fin dag allihopa🌺

Tuva-Lena
2013-10-23 11:01
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Go'middag allihopa!

Kram till dig shigne, hoppas du klarar pusslet den här prövotiden!🙂

Så härligt med en hel dag för dig själv Jeanette, det behöver vi nog alla av o till. Att bo på landet är INTE bara en dans på rosor även om man omger sig med guds vackra natur. Ha en riktigt skön weekend!🙂

Nu förstår jag inte abbis, en keramiker som vill att andra ska dreja hennes keramik..? Låter lite konstigt i mina öron, men kanske för att sprida sin egen i ett större upptagningsområde då möjligtvis..🤔 I rättvisans namn så borde hon sprida din också då. eller..? 

Mildväder här också Toyan, regnar och är 11!!!! grader varmt! herre gud, igår morse var det 11 grader kallt ju! Och när regnet kommer så är det ALLTID jag som ska vara stalldräng - vet inte om det är uträknat i förväg men ibland undrar man ju.🤔ha ha..😉

"Stand up for something, even if it means standing alone.." fick jag anledning i helgen att fundera över. Och självklart står jag där ensam! Det gäller mina "häxsystrar" som det visar sig har en helt annorlunda tolkning av filosofin, än den jag har. Ja vadå, man kan väl träffas under det vi har gemensamt istället, tänkte jag? Eller? Neej det går INTE! Jag har nog aldrig blivit så tråkad för något jag tror på, som går ut på att behålla balansen i naturen genom de fyra elementen vatten, jord, eld och luft. Strunt samma, jag har mitt fungerande ekosystem som referens och dom som inte förstår sig på det tycker jag är ute o cyklar!😟 Så, stand up for something..!

Ut i skogen ska vi gå även om det regnar och är grått. Väntar bara på att  vovvarna ska inse att det har dagats också, hästarna är ute redan och stallet är rent. Yiipppiii för en dag i hudvårdens tecken! Ska bli roligt att sätta igång med tillverkning av krämerna igen.🙂

Ha en fin dag alla goa!

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Ians
2013-10-23 11:09
#5

Godmorgon på er,

Shigne blåser läkande vindar åt ditt håll, och stora varma kramar!

JeanetteK, så roligt att se dig, låter mysigt med den där stilla morgonen. Gud vad mysigt med heldagsreatret! Låter som din kropp kan behöva den, Du får berätta sedan hur det var ❤️

Abbis, låter som det blir en trevlig kväll i rosabandets tecken!

Önskar dig Toyan en trevlig dag på stan med lunch och allt.

Själv är jag lite öm i kroppen efter gårdagen, fick stå alldeles förmycket. Vi hade kurs i självförsvar och avvärjande av hot och våld inom vården. Det är ju inte alldeles lätt att hantera mycket dementa människor, när de inte förstår att man försöker hjälpa dem. Det händer att man får ta emot både slag och bett, sprunget ur en frustration och rädsla hos en människa som inte längre förstår vad syftet är med det vi gör, med dem.

Så fort man har med drog eller medicin påverkade människor eller dementa, att göra så kan det gå lite hur som helst ibland. Inte för att de är Elaka, utan för att det inte fungerar med logiken längre.

Så kursen var jätte bra, hur lätt man kan glida ur ett grepp i kläder eller hår, utan att kränka eller trissa upp situationen. Löjligt enkelt faktiskt bara man kan trixen, och inte går in i en kamp med den som är upprörd eller med näbbar och klor försvarar sig mot något de upplever som ett hot mot dem själva.

Idag skall jag vila och bara vara, min kropp säger att det behöver jag idag 😉 och jag tänker inte kämpa emot det minsta 🙂

Ha det gott alla som kikar in senare!

Upp till toppen
Annons: