Annons:
Etiketthuskurer
Läst 1674 ggr
Ians
11/2/13, 11:27 AM

Höst/vinter

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Så är det dags för en liten tips tråd.

Hur rustar ni er inför hösten/vintern med alla förkylningar och annat smått och gott som drabbar en dessa årstider.

Blir ni deppiga när dagarna blir kortare och mörkret smyger sig på? Vad gör ni åt det, har ni några tips att dela med er av?

Och hur gör ni för att hålla er friska, fram till våren?

Själv kör jag med D-vitamin och msm, får se hur långt det håller denna höst/vinter. Emellanåt boostar jag med lite vitlök, när jag känner att det börjar kännas lite raspigt i lacken! The på ingefära är också både gott och lindrande när det känns så.

Är en stor fan av vitlökskurer när det hettar till i bacillusk leden!

Har också märkt att jag håller mig mer frisk om jag undviker onödiga socker intag, någon annan som har samma erfarenhet?

Annons:
aekitsune
11/2/13, 11:40 AM
#1

Jag är förvånansvärt frisk på vintrarna faktiskt! Men för att hålla mig pigg brukar jag utnyttja varenda ljus sekund och gå långa promenader. På kvällarna myser jag till det ordentligt med tända ljus överallt i lägenheten. Det gör att man kan gå hela sommaren och bara läääängta till de mörkare månaderna så man får mysa ordentligt. 

För övrigt brukar mamma säga att man ska frysa in vintern och svettas in våren, så håller man förkylningarna borta. 

Kamomill hjälper annars mot det mesta, speciellt ögoninflammation!

http://aekitsune.blogg.se

Pagan
11/2/13, 4:36 PM
#2

Jag har ju haft (liten släng kvar) av min livs värsta förkylning tror jag nu i höst. Jag är en stor fan av Ingefära så det har jag druckit varje dag och ätit mer och mer vitlök. Kör också med D vitamin. Men ingenting verkade bita på denna förkylning. Nu har det lättat betydligt. MSM har jag också kört på ett tag och nu har jag även förstärkt den med kollidalt Silver som kanske faktiskt gjort nytta.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Upp till toppen
Annons: