Annons:
Etikettövrigt
Läst 3272 ggr
Magi-cat
10/31/13, 4:35 PM

Armband mot åksjuka

Många som blir illamående och åksjuka när de åker bil, buss, båt etc eller lider av yrsel av annan orsak, har upptäckt att de blivit hjälpta av Apotekets utmärkta och helt biverkningsfria produkt Sea-band.

Armbandet är försett med en plastkula som trycker mot en akupressurpunkt på handleden och åksjukan lindras.

Själv blir jag skakig av för mycket rörelser och tycker det är en alldeles utmärkt produkt. Jag har haft stor nytta av den liksom flera andra som jag känner till.

Andra, som Vetenskap och Folkbildning t.ex., menar att det är en bluffprodukt och fel av Apoteket att sälja den. http://www.dn.se/debatt/bluffprodukter-skadar-fortroendet-for-apoteken/

Någon av er som provat det?


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
Galenidjur
10/31/13, 4:49 PM
#1

Jag har provat den under en period då jag blev åksjuk mycket, men kan inte säga att jag märkte nån skillnad alls…

✨Medarbetare på jattekanin.ifokus
Lift up the self by the self,and don't let the self droop down
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe

Ians
11/1/13, 10:42 AM
#2

Jag har inte provat den. Men alla är vi olika och reagerar olika på saker och ting.

Har även hört att gravida med mycket illamående, mår bättre av det där armbandet. Även om det är olika typer av illamående.

Magi-cat
11/1/13, 10:51 AM
#3

#2 Jag vet gravida som provat det, en del mår bra av det, andra märker ingen skillnad.

Även svårt sjuka som inte ens kunnat svälja tabletter har fått prova det. Om det så skulle vara placebo hela vägen, måste det vara i högsta grad ursäktligt i ett sådant fall om någon kan få lindring!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

gummimamma
11/1/13, 12:25 PM
#4

Jag har inte provat armbandet, men däremot har jag tryckt på just den punkten ett antal gånger när jag haft yrsel av olika orsaker. Ibland hjälper det, ibland inte.

Jag håller med dig #3 Magi-cat. Om den hjälper, så är det väl strunt samma om det är placebo eller verkligt. Det viktiga är att man får lindring i eländet.

Volito
11/2/13, 10:03 AM
#5

Jag fick de på mig nät opererades för att inte vara illamående av narkos… blev inte heller…

Ians
11/2/13, 10:15 AM
#6

#5 Det var ju en annorlunda användning Volito, har aldrig hört talas om att någon klinik använder dessa armband. Men tycker att det är bra om man öppnar sig lite för annat än mediciner till allt.

Mediciner i all ära men de belastar kroppen och kan man få resultat ex genom att trycka på punkter på kroppen, så är det att föredra! Så en eloge till den sortens framåtskridande!

En fråga bara har du mått illa av narkos förut, så att du kan jämföra?

Annons:
Volito
11/3/13, 9:28 AM
#7

Det var på Carlanderska i Göteborg.

Sjuksköterska sa att de finns på apotek mot illamående (och inte mot medicinbiverkning eller åksjuka).

Jag har varit "halvilla" av narkos innan.

Minns att någon kompis berättade till mig att hade använd sådant band par år sedan och var mycket nöjd… men jag minns inte detaljer tyvärr men det var i samband med resa och inte mediciner…

[Mia-Li]
11/3/13, 12:17 PM
#8

Jag funderar på att köpa detta armbandet och testa, då jag ska åka tåg den 13/11. Blir åksjuk om jag åker baklänges och risken är stor att jag får göra det.

Magi-cat
11/3/13, 12:37 PM
#9

Mia, väl värt att testa! (Jag kan inte heller åka tåg baklänges…🤢 Att inte sitta på sätet närmast fönstret är också ett tips…)


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Ians
11/4/13, 5:17 PM
#10

#7 Tack Volito för ditt svar.

Upp till toppen
Annons: