Annons:
Etikettövrigt
Läst 735 ggr
aekitsune
11/4/13, 7:42 AM

Morgonbubbel 4 November

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God morgon! Nu vet jag inte om jag får göra såhär, starta en egen morgonbubbeltråd. Men jag tyckte det var en så himla mysig idé, så jag blev ju jättebesviken nu när jag loggade in och inte hittade någon för idag. Alltså tar jag mod till mig och startar min egen. Och hoppas någon raderar tråden om det var fel :)

Idag är jag dödstrött eftersom jag vaknade ganska exakt runt en miljon gånger och var säker på att vi hade råttor i väggarna! Men det var bara syrsorna som spelade. Vi har både syrsor och råttor i burar i lägenheten, så jag vet inte varför jag var så orolig just inatt :) Dessutom stal sambon mitt kaffe innan han gick till jobbet.

Försöker samla kraft till att åka till universitetet, vår nya kurs, Livets uttveckling, börjar idag.

Sen blir det veckans present! Vi har Ica Matkassen (billiga veckan) och det är lika roligt varje gång man får en ny matkasse fullproppad med god mat. VERKLIGEN ett tips till er som inte gillar att handla (vi åker bara till ica och får påsen färdigpackan) och dessutom vill spara pengar.

Hunden är världens största lathund och har suttit i sängen och stirrat surt på mig ända sedan jag vaknade. Jag tror jag får bära ut honom om jag ska få honom rastad innan skolan. Och ja, ni får säga till när ni fått nog av hundbilder! :)

Jag hoppas ni alla får en lika mysig morgon som vi, med lite frost på marken och en härlig kyla som biter i kinderna :)

http://aekitsune.blogg.se

Annons:
Pagan
11/4/13, 7:55 AM
#1

Godmorgon Aekitsune

Här tog jag en extra sovmorgon😃

Just nu uppehåll och det ser rätt ljust ut för stunden. Vore ju inte helt fel att vara utan regn i dag.

Smart med ICA kassen. Rätt så skönt att slippa bestämma själv också vad som ska stå på bordet. Schysst sambo du har, sno morgonkaffet😮Han lever farligt

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

abbis
11/4/13, 9:13 AM
#2

Morn

Helt OK aekitsune..Den som är först är först

Vilken söt vovve..ser klok ut..

Nu spricker solen igenom här ..ska det bli en bra väderdag?

Hos svärmora igår..Vi lyckades hitta en podmaskin där sonen jobbar så vi delade på kostnaden..Thanks to ÖB..

Starbucks ska öppna i lilla Kristinehamn 1 december..hmmm jag är kluven..

och solen skiner än..

ha de gott

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Toyan
11/4/13, 9:47 AM
#3

God morgon på er!

Fin vovve aekitsune, han ville väl ha sovmorron som Pagan idag😉

Här har vi också sol abbis, uppiggande efter regn och dimma, va bra att svärmor fick sin önskan uppfylld🙂

Hade ingen aning om vad Starbucks är, fick googla och läste att dom ska etablera sig i större städer och" i första hand är intresserade av lägen med höga flöden där människor rör sig"(slut citat:  Kan man säga det om lilla Kristinehamn??? Förstår att du känner dig kluven.

Ha en underbar dag och början på nya veckan allihopa❤️

Tuva-Lena
11/4/13, 10:00 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Go'morron aekitsune och morrn morrn alla ni andra!🙂

Klart du får! Starta en egen tråd alltså, det är bara roligt att se nya ansikten som är så "morgontidiga"! Ha ha..😉

Mysig voffsing du har, dom ser så kloka ut de där Jack russel-vovvarna! Eller är det en korsning? Stora öron kanske för att vara en sån..

Jag hann inte in igår för yogan var flyttad till halv 10 på morron och med allt stök vi har med hästar och hundar - och sen åka de tre milen in till stan då - så fick jag avstå från morgonhälsningen.. men jag tror att ni fixade dagen ändå.😃

Gjorde ju schampo på lördag med rödklöver och åkerfräken, blev lyckat faktiskt. Doftade med rosmarin, som är bra för hårbotten och om man har anlag för mjäll dessutom, sedan lite mandarin och lavendel, en liiiten färgklick av rosa också för att slippa den där gula orginalfärgen. Nu blev det bara en testflaska så jag måste göra mer om jag skall sälja vidare.

Idag MÅSTE jag ta itu med både facebooksida och hemsida!🤫

Ha en fin dag allihopa och håller tummarna för att solen tittar fram på er idag! Här är det grått och disigt men hoppas på uppehåll i alla fall..👍

Minns i november den ljuva september…

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

gummimamma
11/4/13, 11:39 AM
#5

Hejsan!

Känner mig seg och helt urlakad idag också. Men energin kommer väl framåt kvällen, precis som de senaste dagarna.

Stod en lång stund och studerade fåglarna ute. Gubben satte ut lite fågelmat i päronträdet, som står precis utanför köksfönstret. Först var det en hel del småfåglar som kom och åt, men så var det en skata som kom på att där fanns gotter att hämta. Sedan dröjde det inte länge föränn det var en tiotal skator och några kajor och kråkor där och försåg sig med mat. De lyckades riva hål i nätpåsen med nötter, så nötterna forsade ner på marken. Och då blev det slagsmål över nötterna! Småfåglarna har inte en möjlighet att få någon mat med dessa tyranner som roffar åt sig allt!!! Men tyrannerna verkar inte intresserade av fågelfröna i matholken, så småttingarna får nog äta dem i fred. Har ni tips på vad man kan göra för att försvåra för skatorna och kajorna. Visst, de behöver mat de också, men de kan väl få jobba lite för att komma åt maten i såfall. De verkar ha bra med mat ändå, då de förekommer i så stora mängder.

shigne
11/4/13, 4:35 PM
#6

Hejhej!

Kikar in en liten snabbis - tillbaka hos kärleken igen. Ett besök på hudkliniken, där de talade om att allt var bra och strålningen hade gjort susen.

Nu blir det vila till torsdag, då jag ska tillbaka till Ortopeden för att kolla att allt läker som de ska. 

Kramar till alla! å ha en fin kväll…

Annons:
Ians
11/4/13, 5:11 PM
#7

Go´midda på er alla! 🙂

Aekitsune, här kör vi principen, först till kvarn, när det gäller trådar, Jätte bra initiativ! Så söt vovve!

Själv har jag sovit till nu, efter två tröttsamma nätter på "Tanthotellet". Man kan säga lite skämtsamt att inte alla var tillfreds med servicen på panget, inte heller kunde de sova, utan krävde full roomservice båda dessa nätter! Det ringde så man har ringningar i öronen, som ett eko fortfarande trots att jag sovit nu! Och några var på vandring i omgivningarna! Vi fick jobba för hele pengen mao.

Klarade natten som gick tack vare en kollega som hade värktabletter i väskan o delade med sig. Mitt redan skadade knä och höger sida var lite gistna efter min lilla halkolycka i lördags! Men det går åt rätt håll med Den värken, har inte lika ont som i lördags och igår.

Är i allafall, Tacksam att jag har en natt ledigt innan det är dags att ta på sig jobb tofflorna igen, och leende serva och servera, Hur många gånger som helst!

Shigne hoppas verkligen att det läker som det skall! Och Tack gode Gud att du fick positiva svar från hudkliniken!

Gummimamma, jag har inte den blekaste aning om hur man blir av med Skator och Kajor, utan att även skrämma de små fåglarna som också behöver mat! vi får klura på det 😉

Tuvan, Jipphi det lyckades med testningen av shampotillverkning från grunden!

Vink vink Toyan! ❤️👋

Abbis förstår att du är kluven, inför konkurrensen!

Pagan, Guuuu vad härligt med lite sovmorgon!….Ända till 07.55 😎

Har jag sovmorgon så varar den nog längre än så 😃

Pagan
11/4/13, 5:36 PM
#8

nä 7.55 då var jag inne på andra koppen java😃

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

aekitsune
11/4/13, 8:02 PM
#9

Oj vad många som skrivit, vad kul! 

Pagan: Haha ja, vi får se om sambon får stanna kvar efter denna händelsen. Men jo, matkassen är bästa idéen någonsin! Jag började kolla på det, mest som en avlägsen dröm. Trodde det skulle bli svindyrt (är ju student). Men jag och sambon har alltid lagt 1500:- var i matkassan varje månad, och en matkasse kostar 550:- och räcker i en vecka för fyra personer. Vi är två personer, och alltså håller den i två veckor. Så nu betalar vi 1200:- per månad för allt utom frukost. Det är så mycket mat i varje måltid att det nästan alltid blir minst fyra matlådor över :P 

Tuva-Lena: Tack :) Han är min älskling <3 Han är en riktig gatukorsning. Han bodde på gatorna i Spanien tills han flyttade hem till mig för två år sedan, så kan tyvärr inte säga vad det är för ras "/ Men Jack russels är underbara de också. Underbar bild! Älskar hösten :) <3

http://aekitsune.blogg.se

Tuva-Lena
11/4/13, 10:50 PM
#10

❤️ till dig aekitsune för din känsla för de utsatta djuren! Tänk så bra han fick det hemma hos dig! Massor av <3 och mjuk madrass att vila tassarna på!🙂Tummen upp för alla djurvänner!

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

aekitsune
11/4/13, 11:32 PM
#11

Tack :) Jo, jag mår också så dåligt när jag tänker på alla de som faktiskt behöver hjälp. Cody är det absolut bästa i hela mitt liv, och hade det inte varit för bara en lycklig slump hade han inte levt längre, de avlivar ju gatuhundar där. Tänk så många underbara små varelser vi skulle kunnat rädda! Istället väljer nästan alla att köpa från uppfödare här i Sverige..

Och så måste jag tillägga att tuva-lena är något bland de finaste namnen jag har hört.. heter du så på riktigt?

http://aekitsune.blogg.se

Ians
11/5/13, 1:02 PM
#12

Aekitsune…..Du får en blomma av mig 🌺 för ditt stora hjärta för de behövande djuren!

Upp till toppen
Annons: