Håranalys, nån som vet
Hej på er!
Nån av er som gjort en håranalys? Även på djur.
Kostar ju endel men kan vara värt det oxå.
Tacksam för både positiva och negativa erfarenheter av det./ Mia
Jag kan tipsa om att göra en e-Lybra analys, det finns för både människor och djur.
e-Lybra® Metoden
Vi gör helkroppsanalyser på ditt djur
En analys görs utifrån ett prov från hår/päls, klo/klöv av ditt djur med e-Lybra® som är en databaserad, högteknologisk mätutrustning…så här går det till…
Utrustningen kommunicerar med ditt djurs olika kroppssystem och skannar in vilka obalanser som finns. Analysen görs på 170 olika områden, bl.a. mag-tarmkanal, muskler och skelett, hormonsystem, immunsystem, nervsystem, kromosomer.
Utifrån de obalanser som upptäcks föreslår programmet vilka system man bör jobba vidare med. Under själva åtgärdsdelen sänds sedan korrigerande energimönster tillbaka till djuret för att tillrättalägga de obalanser som upptäckts. Under tiden skapas dessutom en skräddarsydd energimedicin som lagras i en energi-capsule.
e-Lybra® korrigerar de underliggande frekvensstörningar som orsakar sjukdomssymptom. Destruktiva substanser som kemikalier, bakterier, svamp, virus och parasiter minskas gradvis och kan över tid ofta helt elimineras. e-Lybra avslöjar svagheter i immunsystemet, även de som är genetiskt betingade, och stärker immunförsvaret innan sjukdomar har möjlighet att utvecklas. Vidare analyserar e-Lybra akupunkturpunkter och stimulerar/korrigerar de som inte är i balans.
Målet med e-Lybra® analys och balansering är precis som i akupunktur och andra energibehandlingar att återupprätta friska energimönster i kroppens organ och avlägsna alla destruktiva mönster i energifälten. Ett fritt energiflöde återupprättas i energi och meridiansystemen.
läs mer om e-Lybra® Metoden på Energimedicinkliniken revitals hemsida
Jag vet att det är en gammal tråd, men någon som vet aktuellt pris?
Jag lyckas inte med att få fram länkarna…
Håranalys är bluff.
De väljer ut den del av dina tester (hårtester ;)) som har sämst värde och menar på att du måste köpa fler av deras produkter för att återställa en "balans". Det är bara bluff och båg, det går inte att diagnosticera utifrån näringsvärden i hår (som ju är död vävnad).
#3 Det tror däremot jag !
Skulle du kunna förklara hur olika "testar" i håret har olika värden? Och varför de då skulle välja just dessa, när detta ändå är "Bluff", så är det väl bara att skarva till med något, som ser bra ut och säljer bäst antal produkter.😉
Har du något bevis för att det är bluff? Någon som skickat in en håranalys och sedan gått till doktorn och tagit blodprover, som visade helt andra värden? Eller är det ett antagande?
#3 Man gör väl drogtester på hår för att se hr länge sedan det är som någon missbrukat. Så varför inte andra ämnen?
Jag tror att det går att läsa av håret och exempelvis tungmetaller och liknade i kroppen, MEN jag tror att det finns många fiffel och båg… Det gäller att hitta någon som gör de RIKTIGA testerna och inte bara för att få sålt preparat.
Ians
För att få en bild av hur den levande vävnaden på insidan mår så kollar man självklart inte på död vävnad på utsidan av kroppen.
Det säger sig självt och egentligen bör det vara punkt slut i den frågan med det.
Med den teknik som vi har idag så kan man läsa av rätt mycket från ex mumier som varit begravda i många hundra år. Kan man kanske tom. påstå att de består av död vävnad? Så varför kan man inte läsa av från hårstrån? De lagrar information om näringstillståndet i kroppen under den tid de växt. Låter det så himla konstigt?

Om du funderar på vilken utbildning någon som analyserar mumier genomgår jämfört med den som utför en s.k. håranalys, tycker du inte redan där att det verkar vara märkligt?
"De lagrar information om näringstillståndet i kroppen under den tid de växt. Låter det så himla konstigt?"
Du förstår säkert själv varför håranalys inte fungerar som diagnosmetod i så fall. Möjligen kan du få veta hur en person levt innan denna kommit in för analys. Men ingenting om hur den nuvarande insidan av denna person ser ut.
Jag gjorde en håranalys för flera år sedan när jag inte mådde bra. Det var efter jag tagit vanliga blodprover som inte visade nåt särskilt. Men eftersom jag inte mådde bra gick jag vidare. Jag skickade håret till ett labb i USA sen fick jag en utskrift av analysen. Där kunde jag se balansen mellan kalium kalcium magnesium vitaminer samt gifter mm. Sen. Beskrev utlåtandet mitt tillstånd på ett sätt som fick mig att undra om dom känner mig? Allt som beskrevs…små detaljer stämde om mitt tillstånd. Jag följde de direktiv och kostråd som medföljde och blev mycket mycket bättre. Så hårmineralanakys kan jag verkligen rekommendera.

Jag hittade rätt adress till det där stället:
http://www.revital.se/elybra.htm
Kostar tydligen 1800 kr
1200 kr på distans.
Är väl inte den vanliga typen av håranalys, men verkar intressant. Ett slags helande/balansering ingår i priset.
Jag har länge sökt efter någon bra håranalys till mig och katterna, eftersom vi är förgiftade. Men jag har inte kunnat göra det själv då jag har färgat hår. Finns nagelanalyser, men de tar inte tungmetaller och det är dem jag söker.
Någon bra för djur har jag inte hittat överhuvudtaget. Provade en i våras som sa sig göra en håranalys. men jag fick inget papper på analysen och i själva verket tror jag att hon pendlade fram svaret över håren. Det hon sa var också väldigt märkligt och stämde inte alls med vad jag redan vet om katten.
Det här verkar ganska lovande dock. Det skulle förenkla saker och ting om vi visste exakt vilket gift det rör sig om (finns ett stort antal att välja mellan som ingår i deponin vi har här jämte).
Olaf, vad roligt att höra att du fick hjälp den vägen.
Hoppas du hittar någon som kan ge dig de svar du behöver Mandra.

Jag gjorde håranalys på mina höstar förr, nu var det dock några år sedan då de är sålda. Jag fick en analys på hästarna och analysen i sig va som om han hade ridit hästarna och skrev en rapport efter det, skrämmande likt! Märkte dock ingen jätteskillnad av själva behandlingen. Men har en vän som märkte jättestor skillnad på sin häst! Testade även hunden med samma resultat. Han som gör testerna finns här: http://www.morganstralman.se Vet att han även gjorde på människor, dock själv inte testat. Blev dock lite sugen på att testa nu! :)
Josefinejumpforjoy.blogg.se
#13 tack Ians. Ja det var en ovanligt bra grej kan jag säga om man vill få reda på saker. Det finns billiga "gör det själv tester" för tungmetaller. Jag har en hemma som jag ännu inte använt….men det ska bli intressant att göra det en dag. Köra reningsprogram för kroppen och sen testa igen tänkte jag. Kostar cirka 75 kronor på ebay "heavy metal screen test" Det bygger på något man använder sen lång tid tillbaka i kemisk forskning -dithizone. Man testar saliv eller urin.
om de på djur vet jag än mindre,
jag väntar just nu på svar från usa
jag hade en rabatt-check a´400:- , så mig kostar det 985 SEK
Jag har på div. mässor sett .."vissa" som gör liknande analyser
rörigare provsvar(fick se ett exempel)
och "krav" på att köpa just DERAS grisdyra .."mirakelburkar" ! Hmm 🤑
en vän har gjort ..samma håranalys som jag gör,
överskådligt o förståligt analys-svar o genomgång
( fick se väns)
sjukvårdens prover visar inte på någon ..obalans i mig
som jag ändå känner av i kroppen
sjukvården är ganska varierande, jag hör om de som om de