Annons:
Etikettövrigt
Läst 2747 ggr
shigne
12/1/13, 6:45 AM

Morgonbubbel 1 December

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Gomorron och god 1:a advent!

Sitter och väntar på kaffet ska bli klart och att älsklingen ska stiga upp så vi kan fika och åka iväg.

Idag åker vi upp till Värmland för att flytta mitt lilla boende till annan kommun. Nu blir verkligen som att börja bo i kappsäck… Kommer dag, kommer råd - så det är bara att bita ihop och göra det bästa av saken. Tiden går fort, så det ska väl inte dröja alltför länge innan jag får gräva ner mina rötter på "riktigt". 

Pyntade lite igår och jag känner julstämningen smyga sig på. Livet är inte bara härligt, det är underbart mysigt, lugnt och mmmm jag har nog äntligen hittat rätt!

Önskar alla en alldeles speciell advent! Kram

Annons:
Toyan
12/1/13, 9:16 AM
#1

God morgon shigne och alla som tittar in senare!

Ha en bra resa och lycka till med flytten och kärleken.Kram.

Plusgrader här igen och en blek sol kikar fram. Tar det lugnt och njuter av frukosten, senare idag ska jag umgås med familjen🙂

Ha en underbar första advent alla goa❤️

Tuva-Lena
12/1/13, 9:54 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Heeeej shigne och glad advent på dig "Törnrosa"! 🙂För du befinner dig väl i ett drömtillstånd kan jag förstå? Så härligt det låter med flytt, ny kärlek, även om de gamla aldrig rostar😉, och kaffetår på morgonen!🌺 "Kärleken kom igenom dörren, knacka på min dörr, det pirrar runt i kroppen som det aldrig gjort förr…" Ha ha..💋 Hoppas som sagt att flytten går lika smärtfritt som tågen här i  Norrland!😃😉

Morrn morrn på dig goa Toyan! Önskar dig också en fin advent med familjen, och ljusen tända med glittrande ögon som förundrat beundrar lågan.🌺

Vi fick världens största ljuslykta ute på gården! Vi tömde regntunnan igår men själva väggarna satt kvar så nu har vi en kalasfin ljuslykta i maxat format ute på verandan! Ikväll är det 1:a advent, ja egentligen hela dagen förstås, men det är inte förrän till kvällen man får det där mysiga lugnet i huset, sen man tagit in hästarna. För mig blir det ljus förstås och glögg efter promenaden, såå mysigt att sitta o titta ut genom fönstret på skymningen som faller, och alla fina dekorationer som lyser upp i byn!

Ha en fin 1:a advent alla fina!🙂

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

abbis
12/1/13, 10:36 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Hej på er

Skönt att se nöjda människor härinne..

När jag dyker upp börjar det blåsa kallt..he he

Vaknade mitt i natten med saltsyran i magen från helvetet..Har gått länge med detta men den sena måltiden igår va inte bra..Tuggade först i mig tre gaviscone sen nu på morgonen mina receptbelagda..jiiisus

Inte nog med det..Allt klättrande bärande och krypande igår satt i hela ryggen och tänk när jag satt mig en liiiten stund då började det värka under fötterna..VILKA muskler använder man där?

men bra blev dom ..fönsterna :det förra publicerade jag igårtråden tar den andra här

Nu  frukost sen jobb  12-16

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

gummimamma
12/1/13, 11:18 AM
#4

God förmiddag allihopa!

Vad fint du pyntar i dina fönster Abbis!

Idag ska jag och gubben göra korv! Vi har testat göra det ett par gånger, och tycker det är kul men framför allt gott. Dessutom så vet man sedan vad som finns i korven… Denna gången ska vi använda hjortkött. Det har vi inte använt förut. Hoppas det inte blir för torrt… Visserligen kommer vi att blanda det med fläsk också, så det borde bli rätt bra ändå. Egentligen skulle det vara späck i, men jag fick inte tag i det i affären och ville inte åka runt och leta i alla affärer. Så det får bli riktigt fet fläsk i stället.

Hu, vad det blåser ute idag! Inga minusgrader, men blåsten går igenom märg och ben. Hoppas den lugnar ner sig snart!

Mysig advent!

Pagan
12/1/13, 3:11 PM
#5

Full rulle som vanligt😃

Här puttrar kycklingen på spisen och den tar tid på sig och vill inte släppa benen ännu. Mellansonens favvorätt är kycklinggryta. han far snart till Åre på jobb igen så klart han får vad han vill ha. Familjen samlad runt mitt bord. Inte ofta alla är hemma samtidigt.

Annars så slappar jag , drar benen efter mig och gör inget vettigt alls. Adventspyntet tjuvstartade jag ju med så det slipper jag i dag.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

gummimamma
12/1/13, 5:01 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Ja, nu är julkorven färdig! Jag provstekte och smakade lite av smeten, som var jättegod. Men snart ska vi göra den "riktiga" provsmakningen, då vi ska smaka på dem tillsammans med pasta och hemmagjord ketchup. Ketchupen kokade jag för några veckor sedan av egenodlade tomater. Jag tog lite mindre med socker än vad det ska vara egentligen, så den blev mer som tomatsås. Mums!

Annons:
Ians
12/2/13, 3:03 PM
#7

Ser riktigt läckert ut Gummimamma !!!!!!

Upp till toppen
Annons: