Annons:
Etikettövrigt
Läst 608 ggr
shigne
2013-12-19 07:22

Torsdagsbubbel 19 december

Gomorron! 

Mörkt, varm men iallafall uppehåll. Blev bryskt väckt att min fyrbenta som hade brått ut. Antagligen magen som krånglar för henne, då har hon vansinnigt bråttom ut för att käka gräs.

Det blev sent inatt (fastnade i pärlvärden) och mina planer var att ha en härlig sovmorgon, så bara hon kommer in så ska jag kasta mig i säng igen!

Inga planer för dagen - planeringen får vara till dess jag vaknat!

Ha det gott alla och kramar i massor!

Annons:
Bybo
2013-12-19 08:06
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Goder morgen Shigne och ni andre :))

Vad mysigt det låter med Pärlvärlden

*****

Här har det sörplats kaffe, och kollat på Adventskalendern på TV(går att se på denna gång ;))  

Sen är jag lite öm i kroppen…drog omkull på köksgolvet så det smala om det :))

ha det gott

abbis
2013-12-19 09:10
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

morn

Va ni halkar och har er …du är inte den första Bybo och en del har sviter än..Så lätt att bryta sig..Min största mardröm..

Känner igen det där Shigne att man sitter halva natten..eller alldeles för länge..

Igår kväll bakade jag dubbelsats av både saffran och mandelbiscotti..Ikväll blir det mjuka kakor..Följer den nya kortserien på 4:an så det blir lite tempo efter jobbet..

Putsar massa lyktor mellan kunder..

Ha de gott

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Tuva-Lena
2013-12-19 10:06
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Såå fina abbis!

Go'morron shigne! Ja tänk va lätt det är att samla tankarna på natten och sitta där och klura på saker, lugnt o skönt är det också. Faktiskt bästa tiden på dygnet.

Här väntar en gråmulen dag, minus tio igår och på nollan idag.. verkar ha svårt för att bestämma sig den här vintern..

Vad heter motsvarigheten till "lappsjuka", fast man får den i stan..? nån som vet? Tror att det är det jag har drabbats utav, längtar tillbaka ut på landet.. Trångt och för lite yta här i stan tycker jag, får aldrig vara ensam! (Nähä, smileysarna vill inte idag..)

Hur kunde du hamna på kösgolvet bybo? Mattor som ligger o knölar ihop sig..? Annars är det utomhus man "drar omkull" den här årstiden.. lätt gjort just den här vintern dessutom. Hoppas att du återhämtar dig och slipper ha ont i alla fall!

Fortsätter med maten idag.. ha en fin dag allihopa! *kram*

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Toyan
2013-12-19 11:17
#4

God förmiddag!

Nog är det lätt att ramla inomhus också Bybo, själv lyckades jag som Långben snubbla på mina egna fötter ☺️ hade tur som inte bröt nåt.🙂

Fina lyktor abbis!

Ännu en gråmulen och blåsig dag.  Ska mest umgås med lilla barnbarnet🙂

Vad ni än hittar på så ha en fin dag🌺

Pagan
2013-12-19 11:59
#5

Ja här är det ingen risk att halka ute, regn och gråväder. Jag fortsätter vårda min förkylning. Känns inte nåt vidare att vara nere för räkning så här. Så jag önskar mig drivor av god hälsa i julklapp. Kanske så det räcker och blir över åt er också.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Toyan
2013-12-19 12:12
#6

Krya-kramar och blåser iväg en massa skimrande goa bubblor🌈

Annons:
Pagan
2013-12-19 12:24
#7

Tack så mycket!❤️

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

shigne
2013-12-19 16:38
#8

Tuva - med tanke på var jag hamnat så tänker jag att motsvarigheten till lappsjuka heter nog "Flat-backe-ångest"!!

Upp till toppen
Annons: