Annons:
Etikettövrigt
Läst 466 ggr
shigne
2014-01-02 08:36

Morgonbubbel 2 januari 2014

Gomorron!

Nu har jag påbörjat min jakt efter vardagen - den där som försvann med alla helgerna! Så här i början känns det otroligt tungt och min kropp bara skriker efter goa varma sängen. Men skam den som ger sig, som det så vackert heter.

Det går fort att skämma bort sig, och som ni vet "som man bäddar får man ligga"!

Idag har jag en tid hos sjukgymnasten igen, nu ska det bli spännande att se vad träningen har gjort och jag hoppas innerligen att jag får tillåtelse att köra bil igen!!

Annars inget speciellt nytt. Inga planer för dagen precis, inga större iallafall!

Önskar er alla en underbar dag! 

kram

Annons:
Elpida
2014-01-02 08:42
#1

Go morron Shigne!

Idag är det jobbar dag igen, men ganska lugnt som tur är. Jag har ju en dotter som fyller 19 år idag och det ska hem och göras pannacotta och något gott till middag när jag är färdig här🙂. Tänk, min tös, min förstfödda, redan 19 år. Igår hade vi alla tre töserna hemma, även 21-åringen med sambo (mitt älskade bonusbarn<3) och det var underbart och ha dem samlade runt spelbordet.

Önskar er en finfin torsdag!

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

abbis
2014-01-02 08:57
#2

Morn och jobbdag här oxå men när är det inte det ..

Igår bakades det för det va rätt bombat..

Ska tömma en ugn idag med färdiga grejer bl.a till Örebro kommun som beställer örebro slottslyktor med jämna mellanrum..

Mina barn är oxå stora och har fått 2 svärdöttrar oxå som styr och ställer med sönerna..Är det detta som är nackdelen att vara mamma till pojkar?

Mår skit i kroppen just nu och har beställt lite msm på nätet igen..äter ff pencillin men är inne på sista månaden nu..

ha det så bra

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Tuva-Lena
2014-01-02 10:03
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Go'morron shigne och alla ni andra!

2:a januari ja, ibland känns det tungt att börja om.. på vad då? Man måste ju hitta på nåt nytt varje gång och när man kommit en bit upp i åldern så blir det allt svårare, man har ju gjort det mesta! Möjliga i alla fall.

Hade man varit miljonär så öppnar sig en helt ny värld men den vi lever i är aningen begränsad.. bingolotto? NEJ för guds skull! Ha ha, hellre bor jag i en jordhåla! eller nåt.. Jag gjorde ett bokfynd igår på bokbörsen, Sibyllans hemligheter, får väl se om det finns någon magisk formel där som kan skapa den där förmögenheten som bryter vardagen. ;)

Håller tummarna för att du får grönt för att köra bil shigne, vad gjorde man utan bilen?! Hemska tanke!

Så roligt att träffa hela familjen Elpida! Ju äldre barnen blir desto mer sällan blir dom tillfällena antar jag, när barnen får egna liv. Läste om tjejen, 22 år, som har blivit uttagen i en grupp som skall bosätta sig på Mars.. en sista uttagning bara och sedan kan hon bli en av dom som lämnar jorden för gott…! 22 år.. man frågade om hon hade pratat med familjen om det. Nej sa hon, det är mitt liv och det gör jag vad jag vill med. Liiite egoistiskt eller hur? Fast egentligen så har hon ju rätt. Önskar att jag vore mer "egoistisk" jag också, men är det någonting jag är svag för så är det familjen.. Min akilleshäl så att säga.

Hoppas på bättring med din hälsa abbis.. *kram*

Ha en fin dag allihopa! :)

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Ians
2014-01-02 11:30
#4

Godmorgon på er,

Så rullar sakta det nya året igång, spännande att se vad det har att ge. Just nu är jag hundvakt för min systers vovve medan hon är iväg o får lite sol på sin kropp o lite miljöombyte!

Snacka om svårt att sova på okända platser, varje litet ljud har han morrat åt, och varit uppe och vederbörligt inspekterat! Tindra har suckat o tittat efter honom, som ….din dumme idiot, det är ju bara…..!

Men han vänjer sig väl! Vi har ju en vecka på oss! 

Ja du Tuvan , om man hade pengar så hade livet varit enklare, men på samma gång svårare, för pengar i mass ställer till det också! Men några tusen mer i månaden hade inte skadat! 😉

Shigne håller tummarna för att saker skall lägga sig på plats för dig!

Elpida gott med familjen runt sig, Grattis till 19-åringen!

Abbis caféverksamheten verkar gå bra för er! Hoppas di köper lite "porslin" också när de är inne i butiken!

Vink vink till er andra som kikar in senare!

Pagan
2014-01-02 12:03
#5

Ja hoppas du får grönt ljus nu Shigne och kan ratta bilen igen. huva att vara utan!

Grattis till dottern Elpida. Ja det är på ynglen man fattar att åren går.

Ja lite extra varje månad hade ju inte suttit fel, lite för guldkanten sas. Postkodslott kanske Tuvan? jag har två och än har inte storvinsten landat här, men….

Hoppas vovsingen vänjer sig snabbt Ians, så du får din välförtjänta vila.

Idag har jag sovit länge minsann. Slappat runt med ljudboken och inte gjort nåt vettigt. Kanske ska jag fortsätta med det eller ta tag i garaget. Det har jag dragit ut på för länge. Ska bara……

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Toyan
2014-01-02 15:53
#6

God middag!

Här har det duggregnat, nu ser det ut att klarna upp.

Har kört runt med snabeldraken och fixat lite, och så umgäs jag med barnbarnet så klart🙂

Hoppas det gick bra hos sjukgymnasten shigne.

Grattis till dottern Elpida.

Abbis..skitjobbigt att äta penicillin så länge, krya på dig. Har också 2 söner, kommer bra överens med sonhustrurna. Tycker nog att dom tillfört mycket positivt.

Tuvan..den boken skulle jag gärna köpa också, låter spännande.

Förstår kusinhunden, brukar också ha svårt att sova första nätterna på nya platser, det är ju så många ovana ljud och hundar som har så bra hörsel. Dock brukar jag inte pinka in revir😃😉

Pagan..önskar dig en skön slappardag, det kan du behöva.

Ha en alldeles underbar dag alla goingar❤️

Annons:
Upp till toppen
Annons: