Etikettövrigt
Läst 720 ggr
shigne
2014-01-06, 09:37

Morgonbubbel 6 januari

Gomorron!

Tänk att det ska vara så svårt att vända tillbaka till vardagen och erövra den dagliga rutinen igen. Tycker själv att de sena nätterna inte varit så farliga - men jisses vad trött jag är fast klockan är snart "mitt i dagen".

Inatt hade jag extra sällskap i sängen - det var nått som bitit mig på armarna och invid ena ögat. Idag ser jag ut som nån som svalt alldeles för mycket bruspulver 😮 Svullen lite överallt inkl. ena ögat!

Kanske, om orken infinner sig efter frukosten, så åker nog julen ut idag. Vi får väl se…..iallafall så börjar den åka ut!

Ha en kanonbra dag alla! kramar till Er

abbis
2014-01-06, 09:44

Morn

Det är så mörkt när man vaknar så man vill bara dra täcket över huvet..

Har du fått loppor , Shigne..😉

Har svårt att somna numera så varför jag är trött på morgonen det vet jag😴

Vi tänkte gå på Bio men det skippar vi nog..SÅ mycket skitfilmer..

Så vi får se vad denna dag ger..

ha de gott

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/
Tuva-Lena
2014-01-06, 10:19

Morrn shigne och abbis!🙂(Se där ja, nu blev det en smiley i alla fall… använder fire fox idag..)

Mmm, skulle tro att det är en ondsint liten loppa som har gjort dig sällskap inatt shigne. På våren speciellt, men även under hösten kan katten komma indragandes med såna, och eftersom favvostället är min säng är det inte ovanligt att jag får nåt bett under natten. Kliar vansinnigt efter någon dag! (Där ligger myggen i lä kan jag säga.) Så det är bara att skaka allting ordenligt, då blir man kvitt dom.

Jag har ingen gran i år så det går snabbt för mig att städa undan julen. Behåller nog slingan ute på bron ändå.. 

Jaa abbis, vad ska ni hitta på? Känns det inte konstigt att bli ledig så där bara..? Och vad gör man av ALL TID som plötsligt står till förfogande? Trist väder är det också.. Ha en skön dag båda två!🙂

Jag åker ut på landet jag, tror jag ska möblera om nu medan ingen bor där.. Städa i skåpen behövs också… ja ja, alltid hittar jag på nånting! Sedan en RIKTIG promenad i RIKTIGA skogen förstås!😉

Och, kors i taket! Eller kors i aschle, som käringa sa när hon satte sig på lien, jag har fått bort tinnitusen från örat!🙂🙂Hittade en punkt på sidan om halsen som var öm som en finne och där satte jag in laserbehandlingen. Sim salabim, efter ca tre timmar var örat "tyst"! Piper gör det alltid men det är jag så van vid så det stör mig inte. Gud så skönt att kunna sova en hel natt!😇

Ha det gottast alla fina idag!🌺

Åhh, längtar..

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
gummimamma
2014-01-06, 12:29

Hejsan allihopa!

#2 Å, vad härligt att du blivit av med besväret i örat! Hoppas den inte kommer tillbaka.

Jag vet inte heller vad jag ska hitta på idag, men det löser sig nog. Alltid blir det någonting jag eller gubben hittar på att göra.

Skatorna och kajorna ute i trädgården har kalas idag! Jag hade lite kakor, som blivit över och började bli lite tråkiga, som jag slängde ut till fåglarna. Tog inte lång stund föränn första kajan var på plats och kalasade… Men vart har alla småfåglar tagit vägen? Någon enstaka talgoxe eller blåmes kommer och hämtar mat vid fågelbordet, men gråsparvarna är totalt försvunna. Gillar de inte maten? Det kanske finns bättre "restaurang" hos någon av grannarna?

Pagan
2014-01-06, 12:48

Goddagens Trettondag jul i dag minsann. Jösses. när jag gick på semester så fanns både jul och nyår där framme och nu ligger de redan flera veckor bort, typ.

Ja det var ju klart skönt Tuvan, så himla najs.

100åringen som smet ut….. är väl på bio nu bl.a. den tror jag är himla bra. Boken var kanon iallafall.

Här ska njutas till sista droppen av sista semesterdagen.🙂

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad Sajtvärd Tarot
Ians
2014-01-06, 14:54

Gomidda på er,

Dagen är långt liden, men i basilluskernas paradis tar vi det lugnt och rör oss långsamt 😉 Det bidde ju inget jobb för mig de sista nätterna av mitt 3 nätters, då vi alla här hemma lade oss i olika hörnen. Kollegan som skulle ersatt mig igår natt fastnade på ett tåg som stod stilla,,,,klockan 23.30 anlände hon till Tanthotellet 🤪 Vi brukar ibland få förstärkning av en kvälls personal fram till 24 om vi bara är två, igår fick de förstärkning efter 23.30, ett nytt koncept 😃

Den lille gästande vovven är en riktig filur, han tycker inte om mörka människor, så han morrar åt husets herre och yngsta dotter! Vägrar att gå ut med dem, och gråter floder om jag så bara är på toa! Inte lätt att vara liten och ängslig!

När vi är ute skäller han på varenda stubbe och sten, samt alla grannar han överhuvudtaget kan se eller ana sig till ! Söt är han men en riktig pajas!

Önskar er alla en bra dag, av det som nu är kvar av den, själv skall jag dra täcket över huvudet igen tror jag…kram på er!

Mvh Ians ❤️ Sajtvärd:Alt.behandl medarb:Spiritualism[ ](http://yogaochmeditation.ifokus.se/) [http://yogaandthings.blogspot.se ](http://yogaandthings.blogspot.se) [ ](http://spiritualism.ifokus.se/)
Upp till toppen