Annons:
Etikettövrigt
Läst 635 ggr
shigne
2014-01-19, 09:10

Söndagsbubbel 19 januari

Gomorron alla!

Det var länge sen jag var först att skriva här….  

Idag blåser det och är -3. Skönt att nederbörden gett med sig och gör ett uppehåll. Tänkte jag skulle gå en lite längre promenad idag, måste börja tänja på gränserna då benet varit stilla så länge. Stel är jag och korta muskler/senor har jag fått, så hä ä väl bara å kämpa på!

Fast kroppen sätter sig emot, förmodligen en begynnande förkylning kanske?

Ha det gott alla! Njut av söndagen!

kram

Annons:
abbis
2014-01-19, 10:43

Morn

Här är det grått och då  och då singlar det ner vita bomullstussar från himlen..

Skönt Shigne att du är igång igen..stelhet är inte kul..Jag vet😕.

Vi ska inhandla glas idag då sambon ska köra en romprovning i veckan där det även ska ingå en 2 rätters..

Själv drar jag igång 2 keramikgrupper och ska se om jag hittar förvaring till tjejerna..

kram

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Tuva-Lena
2014-01-19, 10:54

Go'morron shigne!

Låter som ett kanonväder! minus 3 och lite vind, fast vinden kan ju ställa till det förstås.. Hoppas du får en jätteskön prommis shigne - och vovven följer väl med?

Här är det också "go-väder", bara -13 idag men det klarnar så innan kvällen har vi nog 20 igen..

Lilla tiken Cilla fick komma hem igår! Men hon har kronisk njursvikt så visst är det lite nervöst ändå.. den kommer hon att få leva med sa dom, går inte att behandla utan det enda dom gjorde var att ge henne näringslösning - och rätt mat. Tänk, att njurarna kan fungera utan att man ser några symptom tills endast 25% av kapaciteten finns kvar! Men sedan går det snabbt utför och man kan avlida av blodförgiftning, eftersom inte njurarna orkar att rena blodet.. avfallsprodukterna som skall med urinen ut, hamnar istället i blodet och "förgiftar" kroppen. Jag hoppas att vi klarar av det här, hon är ju så känslig med maten den här damen och nu är det specialfoder som gäller, ingenting annat.

Hunden med diabetes får ABSOLUT inte äta kolhydrater utan skall ha proteinrik mat, medan hunden med njursvikt ABSOLUT inte får äta proteinrik mat, utan skall ha kolhydrater istället. Ja… och där står man idag! ;) Och hästen som höll på att svälta ihjäl på grund av sorg och saknad av sin forna kamrat, måste äta kraftfoder för att behålla vikten.. egentligen är det bara katten som är självgående, och tack o lov för det! :) De djuren de djuren!*hjärta*

Ha bästa dagen go'vänner! *kram*

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Tuva-Lena
2014-01-19, 11:00

Häärlig bild abbis! Dagens skratt! :)

Hoppas att romprovningen faller väl ut! Blir det ärtsoppa då till huvudrätt, eller kanske förrätt? Vi brukar äta det ibland under "fastan", ärtsoppa med punsch som värmer så gôtt i kroppen! Och gott  är det också! (Det är ju jag som har gjort receptet.. ha ha..;)

Låter så spännande med alla era projekt, önskar att jag bodde i närheten och fick komma för att få lite inspiration. :) Ha det gott idag båda två!

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Pagan
2014-01-19, 12:05

Ja det lät najsigt Abbis, romprovning och tvårätters😃

Det blir jobbigt framöver Tuvan, ja de små liven ❤️

Shigne hoppas du fått mjukat upp dig lite.🤗

Här skiner just nu en sol!!! och skottarna är ute och väsnas. Mer snö under natten. Idag ska jag bara slappa runt och göra just ingenting vettigt alls.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

abbis
2014-01-19, 12:09

Just nu blir jag spammad av en israel som gillar mina foton och skickar privata meddelanden på FB..Jisssuuss

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Toyan
2014-01-19, 12:36

God middag.

Här har vi ett stilla snöfall och ca 3 minus, blir en prommis efter lunchen.

Skönt att komma ut och röra på sig shigne.

Hoppas innerligt att allt går bra med lilla Cilla, får ni hålla voffsingarna åtskilda när dom äter nu, blir ju ett passande så dom inte äter varandras mat? Puss på dom❤️

Önskar lycka till med romprovningen och  tvårätters abbis.

En som fallit för den vackra krukmakaren abbis, hoppas han lugnar ner sig och inte är otrevlig.

Ha det gott med allt ni hittar på. Kram🌺

Annons:
Pagan
2014-01-19, 13:03

Ja det var ju kul med en ny beundrare Abbis, hoppas hans uppvaktning inte eskalerar.

Sajtvärd Tarot

Ians
2014-01-19, 13:14

Gomidda,

Jag lyckas visst aldrig ta mig ur "Lopplådan" förrns dagen är i fullgång för er andra 😉

Här har vi sol och minus 2.5, ett lätt snötäcke, ser ut som närman pudrar florsocker över en kaka.

Blåst har det gjort lite under natten, men i det stora hela så har vi det bra här!

Igår var jag fullt upptagen med att göra nytt schema för nattpersonalen, min fantastiska kollega som jag samarbetar med hade gjort en grov skiss som jag hade att utgå från, och peta in alla önkade ändringar etc i. Nu på morgonen verkar de sista protesterna klinga av och alla verkar rätt nöjda med schemat i sin helhet. Visst finns det några önskemål kvar, men Allt går inte att få in i ett schema, så det passar alla fullt ut. Men som man brukar säga om man kan få till att 80% är nöjda, och de sista 20% inte är helt missnöjda, så har man gjort ett mycket gott jobb!

Nu skall chefen godkänna det innan det rullar ut på banan och prövas. Men det ser jag som ett mindre problem, då vi har med alls timmar och har ett ganska gott flyt i det, trots emellanåt omöjliga önskningar.

Vinkar till er alla….

Tuvan gott att du fått hem vovven! inte lätt med olika dieter, men du får väl utfodra dem i varsitt rum. Bäst är ju att ho klarade sig iaf ❤️

Abbis romprovning med tvårätters….ja det låter smaskens det!

Shigne min idol! Håller tummarna för fortsatt god läkning av kroppen, var rädd om dig!

Toyan kram tillbaka.

Pagan ibland är det gött att inte göra något alls….man behöver det!

själv skall jag skotta lite här hemma, inomhus, det ser bedrövligt ut. Golven behöver skuras o lite vanligt plock, Sedan skall jag ägna mig åt precis samma sak som dig Pagan….ingenting!

Pagan
2014-01-19, 13:19

Bra plan Ians. Det där med schemat, låter som du löst ett stort problem. SOm du säger, alla kan inte bli 100%igt nöjda. Men jag kan tänka mig att det var en del pyssel.

Sajtvärd Tarot

Elpida
2014-01-19, 13:50

Hej svejs!

Sitter på jobbet och tar en liten paus!

Abbis, romprovning lät gott! Berätta hur det gick!

Tuvan, så gott att hon piggade på sig, lilltösen. Nu hoppas vi de låter blir att stjäla varandras mat. Det är ett himla sjå att få ihop det ibland, med hundar, hästar och katter. Men är det någon som fixar det så är det du!❤️

Ja du Ians, schemaläggare skulle jag INTE vilja vara. Just för att alla har så många önskemål och ingen blir någonsin helt nöjd. Men 80% är jäkligt bra jobbat!

Efter jobbet ska jag hem och slänga mig i soffan en stund, sedan blir det ett Bodybalancepass ikväll. Må så godis allihop!

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Upp till toppen
Annons: