Annons:
Etikettövrigt
Läst 390 ggr
shigne
2014-02-25, 08:12

Tisdagsbubbel 25 februari

Gomorron!

Kan inte sova….tätt i näsan, ont i halsen och känner mig som ett kassaskåp i flodhäst-modell!

Dessutom så flög sonen ner till Buenos Aires igårkväll, kommer fram nu på morgonen någon gång. Jag sitter som på nålar och väntar på att hör ifrån honom…. Usch så långt ifrån mig han kommer!!! 

Dagen viker jag till att återhämta mig, "mota olle i grind" så att säga…fast i senaste laget. Fortsätter dricka honungsvatten med kanel, var en jättebra kur!

Önskar alla en fin dag!

kram

Annons:
Elpida
2014-02-25, 08:33

God morgon!

Det har alldeles säkert gått bra för sonen Shigne <3

Ians, hoppas du fått sova inatt vännen. Annars skickar jag John Blund ikväll <3

Ny dag , nya tag. Igår möblerade vi om i ena dotterns rum, blev fantastiskt bra =)

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Toyan
2014-02-25, 09:13

God morgon!

Klokt att vila och kurera dig idag shigne. Allt är säkert bra med sonen. Kram.

Mulen morgon här, svårt att sia om hur vädret blir resten av dagen. Idag ska jag ta mig en titt på bokrean, kanske hittar nåt' intressant.

Till Ians..hoppas du mår bättre🤗

Önskar alla en härlig dag🌺

abbis
2014-02-25, 10:00

Morn Morn

Kryakramar till alla krassliga..🌺

Peppar peppar har jag klarat mig denna vinter trots att jag möter många människor var dag..och trots att jag inte sköter mig värst mycket.

Här gör solen ett försök att bryta igenom..kan gå om han inte ger sig🙂

Redigerar ny film och bakade mer till caféet igår kväll. Många sportlovslediga barn inne med far och morföräldrar då deras egna jobbar..till och med ett gäng 12-14åringar inne själva och drack våran choklad..därav bakandet. Jag äter inte mycket sånt själv..

Ikväll kurs därav sitter jag vid datorn nu..

Ni får ha de så bra..

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Tuva-Lena
2014-02-25, 10:19

Go'morron shigne och ni andra som varit inne med tuppen!

Har precis kommit in från en första sväng med hunden, kände mig som en 90-åring där jag gick och försökte balansera på ishalkan, "fot-om-fot" ni vet, trippande och med andan i halsen för vovven tyckte ju inte att det är speciellt halt inte, som har fyra fötter att balansera på!

Kan fortfarande inte tro att det är vår ute! Men det är det, just nu ca tre grader! och då har dagen bara börjat!

Hoppas att förkylningen ger med sig shigne-vännen! Jag upplevde ett mirakel med honungs-kanel-blandningen, tre nätter nu utan tinnitus! Hade nog en "elaking" till basselusk i kroppen ändå, även om jag inte kände mig förkyld, bara lite avslagen så där.. nacken, huvet, skuldran, högerarmen och örat var det som drabbades för mig, ont och ömt som attan. Men nu som sagt så har det mesta försvunnit. Tack Moder Jord för dom gåvor som finns rakt framför näsan på oss! Glad 

Läser att Ians haft problem med sömnen… skickar varma "blås" åt ditt håll och en tanke om att du får sova gott idag … <3 (När jag hade som svårast med att somna, p g a tinnitusen, så gick jag från fötterna och upp mot huvet i tanken, och sa till mig själv att fötterna är heeeelt avslappnade, underbenen, knäna, låren, magen o s v är i djuup vila, sååå djup vila att du inte behöver bry dig om att tänka på dom längre.. låt dom vila och låt tankarna på dom vila.

Andas in och andas uuuuut ,och varje gång du andas ut så slappnar kroppen automatiskt av ändå mer…. mer och mer, djupare och djupare….

Har du nåt ställe där du upplever obehag så föreställ dig hur en kärleksfull energiboll omsluter platsen, får musklerna att slappna av i en trygg, skön och djuuup avslappning….. Trygghet värme och en djuuup avslappning…. och kroppen sjuuunker ner i underlaget… du är heeeelt avslappnad.. o s v..  Väldigt effektivt! Man kan bara inte låta bli att somna till slut.)

Ha bästa dagen go'vänner!

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Tuva-Lena
2014-02-25, 10:21

Kram abbis! Vilken fin bild du har lagt in! (Har också sparat ner den där tidigare.. ;)

Hoppas att alla tonåringar och andra skollediga hittar till dig under dagen! <3

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Ians
2014-02-25, 11:20

Elpida skicka inte John Blund ikväll…..ska jobba 😂

Shigne skickar lite healande energier åt ditt håll! Det var en dunder förkylning du fått, verkar det som! Tack o lov har jag inte drabbats av såna bonnförkylningar sedan jag la om min kost! Lite kill i halsen som snabbt går över, that´s it!

Toyan lycka till på bokrean!

Mysigt med ett litet café Abbis, i en sådär lagom storlek! 

Tuvan, var rädd om dig så du inte stuper i halkan!

Själv har jag sovit som en drottning, kom på vad felet var! Jag har börjat att ta vitaminer som man skall ta morgon och kväll….vitaminerna på morgonen och mineralerna på kvällen. Så glömde jag att ta mineralerna några kvällar, och då räckte det med en timmes sömn för att kroppen skulle vara på högvarv igen…..tydligen! Riktigt potenta grejer detta! Tog en rejäl dos mineraler igår kväll kalcium, magnesium bla och sov som en klubbad säl inatt! En välbehövlig vila efter dessa tröst lösa nätter! Att det var så enkelt!

Och ikväll är det dags för Tanthotellet igen! Ha en bra dag alla goingar och var rädda om er!

Annons:
Elpida
2014-02-25, 12:55

# 6 Hahaha, nä det kan ju bli hur tokigt som helst. Jag vill ju inte att de ska hitta en sovandes Ians i någon stackars pensionärs säng =D. Skönt att du klurade ut vad som felade iaf!

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Upp till toppen
Annons: