Annons:
Etikettövrigt
Läst 599 ggr
Magi-cat
2014-03-04, 09:15

Ilska farligt för hjärthälsan

Upp till två timmar efter ett vredesutbrott löper man större risk att få hjärtinfarkt och stroke, särskilt om man har bakomliggande hjärtsjukdom.

http://www.expressen.se/halsa/ilska-okar-risken-for-hjartinfarkt-och-stroke/

Så viktigt det är, igen, med stresshantering och mindfulness! Inte att knipa igen om känslor (för det är säkert inte heller bra) men transformera dem till något konstruktivt.

(Tur man är saktmodig, tålig och mild av naturen.Oskyldig)

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
Tuva-Lena
2014-03-04, 10:15

Ja och det där är någonting som jag har predikat om i flera decennier! Men alltid fått mothugg av sambon, bra att jag får svart på vitt av dig "katten"!😉

VIsst kan jag ha mina utbrott också, även om dom blivit färre med åren, men jag har alltid märkt att jag blir så trött efteråt, helt slut i kroppen och mycket jobbigare än att ta en joggingrunda på flera kilometer! Stresshormon är rena giftet för kroppen!

Sedan behöver man bara gå till sig själv för att upptäcka att: Omtanke och medkänsla ger oss energi, medan ilska och elakhet urholkar oss energimässigt, och eftersom liv egentligen bara består av just "energi", så är det medkänsla och kärlek som föder kroppen på energi och förhoppningsvis ett hälsosamt och långt liv.🙂

Väldigt logiskt.🌺

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Indiania
2014-03-04, 12:35

Vredesutbrott är inte bra för hälsan men instäng ilska är heller inte bra, tror det är bra att få ur sig "skiten" omgående men på ett lugnare sätt än utbrott.

" Var nära naturen - var när dig själv "

gummimamma
2014-03-04, 19:53

Jag är sådan där som har "lång stubin". Det tar länge innan jag blir arg. Men NÄR det händer är det bäst för omgivningen att huka sig, för då smäller det! Så mycket energi som försvinner på en kort stund!!! Efteråt är jag totalt utmattad. Kan inte vara nyttigt att bli så arg…

Upp till toppen
Annons: