Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etikett: övrigt
LĂ€st 492 ggr
Magi-cat
1

Vikten med motion...

igen đŸ™‚

Det Àr inte bra att sitta för mycket. Inte sÀrskilt nytt, men hÀr Àr en bild som visar pÄ riskerna.

SĂ„ ta ett varv ibland!

http://www.lifehack.org/articles/lifestyle/warning-sitting-can-kill-you.html

"Freden mÄste komma först. Gör den inte det, min vÀn, kommer inget efter den."
💓 SajtvĂ€rd pĂ„ Fenomen, HjĂ€rnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Tuva-Lena
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

NÀ ingenting nytt, men vÀl sÄ viktigt att bli pÄmind om! Tack Katten!Glad BÀsta sÀttet att inte sitta för lÀnge Àr att skaffa hund, om man nu har svÄrt för att komma igÄng, helst en hanhund dÄ som vill gÄ ut o "mÀrka revir" nÀr den kissar, tikarna Àr ju inte sÄ nogrÀknade Àven om dom behöver komma ut ocksÄ. Glad

Vovven och jag gÄr kring en mil om dagen, i omgÄngar dÄ för att inte trötta ut honom som har diabetes..

Yoga kan inte nog överskattas, sĂ„ bra bĂ„de för smidighet och  knopp! Allt skall göras i LAGOM dos, ingen "övertrĂ€ning" som bara skapar stress, och stress Ă€r ett GIFT för kroppen! Och frustration, för dem som inte har samma förutsĂ€ttningar eller ork som trĂ€ningsnarkomanerna. Dom Ă€r inga förebilder för oss vanliga dödliga! Ta det i din egen takt och gör motionen till nĂ„gonting roligt istĂ€llet, dĂ„ Ă€r det lĂ€ttare att fortsĂ€tta ocksĂ„ och göra den till en rolig vana.Glad

"Att mÄnga tycker samma, betyder inte att dom har rÀtt.."

Ians
0

JÀtte bra pÄminnelse Maigi-cat!

Mitt liv har blivit mycket bÀttre hela dagen sedan jag började yoga regelbundet! Piggare och gladare och mindre vÀrk!

Magi-cat
0

Tillskott av vovve Ă€r hĂ€r uteslutet. Kisse lĂ€gger in veto. đŸ˜ƒ

Men absolut, yoga, promenader och vad man nu föredrar
och i den hĂ€r forskningen om sittande framkommer ocksĂ„ att det hjĂ€lper inte upp det hela med nĂ„got intensivpass i veckan, om man dĂ€rutöver sitter de flesta timmar av dagen.

Jobbar man vid dator eller annars mycket stillasittande hjÀlper det att stÄ upp sÄ mycket man kan.

"Freden mÄste komma först. Gör den inte det, min vÀn, kommer inget efter den."
💓 SajtvĂ€rd pĂ„ Fenomen, HjĂ€rnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen