Hjälp mig svara på frågor kring dina hudvårdsvanor
Hej! Jag funderar på att tillverka hudvårdsprodukter för känslig hud. Därför vill jag höra dina tankar och åsikter kring hudvård. Alla svar tas tacksamt emot :)
Hälsningar Josefin
1. Vad bekymrar dig mest när det gäller din hud?
Ex. torr hud, eksem, oljig hud, acne, ålderstecken, rodnad, känslig hud.
2. När du väljer hudvårdsprodukter, vilken/vilka av följande faktorer är viktigast för dig?
Ekologiskt, naturliga ingredienser, varumärket, priset, förpackningen, eller annat.
3. Väljer du helst ett välkänt märke trots kemiska tillsatser eller ett okänt märke utan kemiska tillsatser?
4. Kan du tänka dig att beställa hudvård på nätet?
5. Hur mycket spenderar du på hudvårdsprodukter per månad, på ett ungefär?

Detta får någon som köper hudvårsprodukter svara på. Själv använder jag bara kokosolja till hele kroppen. Inga tillsatser, ingen flashig förpackning och inget välkänt märke inom hudvård iaf :)

.. och jag tillverkar mina hudvårdsprodukter själv. Inga tillsatser mer än örterna då som jag plockar själv. Fats snygga förpackningar - Ians
- men inget välkänt märke, fast banne mig så mycket mer hudvänliga, och billigare, än de flashiga märkena som alla innehåller onyttig paraffinolja och parabener!
Kan tyvärr inte hjälpa dig jag heller alltså.
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
Hej igen!
Tack för att ni svarat på vad som är viktigt för er när det gäller hudvård, det uppskattas 🙂
Hälsningar Josefin

Ja det gjorde vi kanske! utan att vi tänkte på det. Viktigt är nog att det inte innehåller några "suspekta" tillsatser som sagt och undvik paraffinolja som torkar ut huden genom att den täpper till porerna - den framställs ju av raffinerad råolja.
Konserveringsmedlen bör vara naturliga, inte parabener alltså, och numera finns det också andra naturliga alternativ man kan använda istället.
Oljorna och fetterna bör dessutom vara ekologiska och det måste dom vara om du senare vill ha dina produkter "miljöcertifierade", få en Eko Cert stämpel.
Alla ekologiska basråvaror är dyrare än dem man använder inom den etablerade hudvårdsindustrin, så priset blir alltid högre på naturlig och ekologisk hudvård. Man måste alltså välja en specifik och miljömedveten målgrupp, men ögat är ALLTID det som handlar även då det gäller såna här varor. Välj därför förpackningar som tilltalar ögat och det ändamål du har med dina produkter.
Lycka till!
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."