Annons:
Etikettövrigt
Läst 368 ggr
shigne
3/17/14, 8:06 AM

Måndagsbubbel 17 mars

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Gomorron!

Här skiner solen och det blåser rätt kraftigt, ca 5+ grader.

Igår var vi på sjön precis hela dagen, fiskade, myste och hade det bara gött! Det blev 2 laxar, varav en var för liten så den fick gå tillbaka. 

Idag blir det vardagssysslor och så hade jag tänkt baka lite. 

Ha en underbar dag alla!

kram

Annons:
Toyan
3/17/14, 9:43 AM
#1

Go'morron shigne och övriga som tittar in!

Det låter verkligen som en härlig söndag shigne, vacker bild.

Här vaknade vi till en vit värld idag, nån minusgrad och blåser.

Vardagssysslor kan man väl säga att det blir här också, på eftermiddagen ett ny omgång akupunktur.

Ha en fin måndag allihopa och ta det lugnt i trafiken ni som fått snö och halt. Kram🌺

Tuva-Lena
3/17/14, 9:56 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Åh så härligt att se öppet vatten shigne! En liten "gillamarkering" från mig som sitter med nysnö på backen.. ca 3 cm bara men men, man lovar mer.. FunderarJag känner inte igen mig. Funderar

Go'morrn på dig min sköna och vink vink till er andra! Glad

Såg att det går bra med lite honung i citronvattnet så jag tog en klick på morgonen Ians.. Skämtar Inte nog med det, kom över en artikel på nätet om kroppens syra-basbalans och hur viktigt det är att kroppen inte blir "försurad". Ofta är den det med dagens vanor och det orsakar de flesta sjukdomar vi dras med i dag..  Magkatarr förstås, men även diabetes, stroke, hjärtinfarkt, gall-njurbesvär, depressioner, ledbesvär, fibromyalgi o s v.. dessutom gör den sura miljön att vi åldras snabbare, ja det finns hur mycket som helst p g a att kroppen inte trivs i den sura miljön.. Så jag läste om både mat och örter som neutraliserar kroppsvätskorna, bl a nässla och åkerfräken! Sa jag inte det?! Åkerfräken som är min favoritört och nässla då som jag också använder i mina hudvårdsprodukter, är basiska, d v s dom neutraliserar kroppsvätskorna. Kokade upp ett te på både nässla och åkerfräken och drack med lite honung.. Vet ni, det kändes som bomull i magen..! Tummen upp Så nu på morgonen gjorde jag samma te, med citron i och honung! Smakade gott, och gör gott! Glad

Jättefin häst du gjorde abbis, men jag måste säga att jag är glad att mina hästar ser ut som dom gör! Ha ha.. Skrattar

Yogade igår näst sista gången, gav ledaren en kram för yogan har gett mig så mycket - och vet ni, vi fortsätter 5 ggr till! Hurraaa! GladVi fick både yoga, meditation och gong serverad åt oss igår, ett komplett pass! Och huvudvärken försvann!Glad

Ha en underbar dag allihopa!

Och kom ihåg…!

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Tuva-Lena
3/17/14, 10:00 AM
#3

Morrn morrn till dig Toyan! Vinkar Ser att du också sitter mitt i snön! Men, vi ska' klara av'et, eller hur? Lycka till med akupunkturen idag! Hjärta

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Toyan
3/17/14, 10:15 AM
#4

Tack Tuvan🤗

Indiania
3/17/14, 11:26 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

God förmiddag på er!

Här är det sol och blåst i dag också. Har druckit mitt citronvatten och det känns bra. I lördags köpte jag 1 kg frysta lingon och kokade lingonsylt hade canderelsocker eftersom jag har lite diabetes och sylten blev jättegod (men dyr).

I går gick vi spåret ca 4,5 km det var så härligt i skogen.

#0 Vilken underbar bild Shigne och vad gott med lax.

#2 Ja man får tänka på vad man stoppar i sig Tuvan, har köpt ett kålhuvud, antingen blir det kålpudding till middag eller kålsallad.

Ha en alla tiders bra dag! Blomma

" Var nära naturen - var när dig själv "

Ians
3/17/14, 5:45 PM
#6

Gomidda på Er,

Härligt tuvan att du hittat sätt att få i dig citronen på. Nässle pulver använder jag mig av i mina smoothies av och till, det gör gott för kroppen. Däremot gillar jag inte théet av nässla, men det är väl en smak sak.

Har haft det där med syra bas balansen i tankarna ett tag Tuvan, och läst på mycket om det. Just idag kände jag mig väldigt knepig i sinnet och kroppen, och när du nu skrev om det så kom jag på att jag fuskat ordentligt och slarvat till det med godis etc under flera dagar. Liksom bara halkat av banan utan att ens tänka på det…..Plötsligt inser man vad det gör för en att äta bra saker….både för sinnet och kroppen.

Upp på vägen igen och boosta med basiska saker, ordentligt.

Vink vink till er andra Shigne, Toyan och Indiania och ni som kikar in senare 👋

Här har vi haft ett ruskigt blåsande under natten som gick det var så en fick hålla i kalsongerna när en stack ut näsan 😃vovven var lite orolig när vi var ute i morse också! Hon är ju en väldigt liten hund och det friskade på rejält i pälsen under kiss rundan! Nu verkar det ha gett sig så man kan gå ut utan att riskera att hamna någon annanstans!

Healingkväll ikväll för hugade

Annons:
abbis
3/17/14, 7:17 PM
#7

gokväll

2,5 timme på röntgen på fm..Allt som har med min artros ska nu gås till botten med..Eftersom min rörlighet och min sömn påverkas negativt..Bot finns tydligen inte..

Närmaste 4 dagarna har jag 2 kurskvällar och sambon 3 provningar..

Ska bränna imorgon så det putsas och packas..

ha de gott

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Upp till toppen
Annons: