Högt levervärde
Finns det något som kan hjälpa när lever värdet ligger på för hög nivå 3,95 värdet bör vara 0,75. crp 25.
Remicade infusionerna jag får för min MB Crohns förgiftar mig.
Hej!
Jag skulle vilja rekommendera dig att ta kontakt med en duktig akupunktör som arbetar med Traditionell Kinesisk Medicin. Dessa terapeuter arbetar utifrån en annan vinkel på problemet som hjälper till att skapa förutsättningar för att kroppen ska kunna läka på ett naturligt sätt.
Jag har själv behandlat MB Crohn, liksom andra degenerativa tarmsjukdomar, med traditionell kinesisk medicin med mycket gott resultat. Och med dessa typer av behandlingar så arbetar man med kroppens egna energier, vilket gör att du inte blir förgiftad, utan stärkt av behandlingen.
För att ge dig mer tankar kring vad du själv kan göra så kan jag rekommendera örten Mariatistel som regenererar levercellerna på ett mycket starkt sätt. Denna ört skulle eventuellt kunna stärka din lever att hantera medicinen du tar just nu, och kanske balansera levervärdena, men tänk på att levervärdena "bara" är en indikation på att något är fel, och att de inte är felet i sig.
Jag hoppas verkligen att du hittar din väg igenom allt detta, och du är mer än välkommen att höra av dig om jag på något sätt kan hjälpa dig ytterligare.
Må så gott!
Hej tack för ditt svar,
Här kommer en följd fråga.
läkarna tycker inte att jag ska TRIXA med alternativa behandlingar,
med akupunktur stärks imunförsvaret där remicaden ska sänka.
Bör man avstå remicaden vid alt beh, eller ska man kombinera dessa olika beh.former.
Jag har blivit väldigt rädd för att fortsätta pågående behandling då den gör att jag får högt alat värde och jag känner mig riktigt sjuk, svag och trött.
Nilla

Jag kan inte svara på din följdfråga men även jag skulle rekommendera mariatistel som stärker levern på ett alldeles fantastiskt sätt. Gärna i kombination med maskros som hjälper till att rena. Det är örter som inte lägger sig i behandlingen om jag fattat rätt, utan som bara stärker och hjälper kroppen.
Hoppas att kishintai kan hjälpa dig att besvara frågorna kring behandlingar.
Hade det gällt min hälsa hade jag personligen satsat på enbart alternativbehandlingen först om det skulle fungerat. Men det är ju jag det som är en envis röd gris 
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
#2 Som alternativmedicinare så har man inte rätt att avråda läkarvård, och jag skulle om du sökte mig rekommendera dig att kombinera remicaden-behandlingen med alternativbehandlingen, då dessa arbetar på lite olika sätt och olika nivåer så stör de inte varandra. Om du känner att remicaden inte är bra för dig så är det bara du som kan avgöra om du ska avbryta den behandlingen eller inte.
Att dina läkare inte tycker att du ska trixa med alternativ behandling är inte så underligt, det är ju deras jobb att se det på det sättet.
Jag tycker absolut att du ska ta upp frågeställningen med din läkare att du inte tycker att medicinen känns bra och höra vad dom säger om det. Men tänk på att det är du som i slutändan bestämmer över vilken vård du vill ha, och du har alltid rätt att tacka nej till vård du inte vill ha!
Hoppas verkligen att du finner din styrka och hittar en väg igenom detta. Hör av dig igen om du vill!
Jag har nu talat med min medicinläkare, ska inte fortsätta behandlingen, då riskerna är för stora just nu.
remicaden ger många kända biverkningar. Efter den sista smällen i söndags med en kraftig infektion i vänster bröst, bröstet sprack upp och det rinner grönt äckligt var ur bröctvårtan så anses det inte längre tillrådligt att fortsätta med infusionerna.
Tack för alla fina råd jag har fått
Nu är beslutet taget och jag känner en enorm lättnad, det tar mellan
1/2-1 år innan remicaden försvinner ur kroppen.
Söker nu alternativ behandling i stället.
Nilla

Så skönt att känna att du tagit ett bra beslut.
Jag hoppas att du hittar en bra alternativbehandling, härinne finns många duktiga att råda dig men känn noga efter inuti vad som känns rätt och vilken terapeut som känns rätt personligen för just dig, det är nämligen avtgörande för hur behandlingen faller ut tror jag.
Stort lycka till och uppdatera oss gärna härinne om vad som händer och hur du mår.
Vad skönt för dig att beslutet åtminstone är fattat! Jag önskar dig verkligen all lycka. Om jag kan hjälpa dig så gör jag gärna det. Du kan PM:a mig om du känner att du vill ha hjälp att hitta en duktig terapeut, tillexempel…

Fy F***N vilken läskig medicin! (läste om den på www.fass.se)
Och det där ger de folk? Biverkningarna är ju värre än själva sjukdomen man får det mot/för. Nej, fy tusan 
Visst är det konstigt att det är ok att ge medicin som är värre än sjukdomen dom ska behandla? Det är inte så ovanligt, faktiskt.
Man får bara hoppas att folk i allmänhet får upp ögonen för det, så att man kan få till en förändring ;)

#9 Precis, det behövs massor av information till folk som litar så blint på sjukvården är bäst alla lägen!
Kishintai du har fått pm
Tack nillanb :), du har fått svar.
Vilka alternativa behandlingar finns när man har problem med levern?
Du kanske skulle kolla in Dr Hulda Clarks forskning.
Jag har Mb Chroon & påbörjade Remicadebehandling. Hade så stora förhoppningar då min tarm är så inflammerad. 2:a ggn tog det inte 2 minuter så var jag högröd & fick inte ens luften så långt som till svalget. Fruktansvärd panikkänsla. Hamnade på hjärtövervakning & vågar aldrig mera mig på den. Nu letar jag ev. alternativ här så jag kanske kan få leva lite normalt.
Önskar er en fin dag.
#16 reklamspam
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Har du ultraljudat levern? Har du kvar gallblåsan?
Hur mår du idag nillanb?
jag hade crohns som ung ..
jag vet inte hur/varför den ..blev, iafla "symptomfri"
(spontan remission ?)
jag svarar nästan på din fråga, med ett tips på ett
..kosttillskott: Boswellia
som är imflammation-hämmande, där kan den hjälpa dig (?)
Jag tog den själv först för dess verkan på mina leder ..
penke