Annons:
Etikettövrigt
Läst 296 ggr
shigne
2014-03-23 12:05

Söndagsbubbel 23 mars

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Morrn morrn!

Ingen bubbel så då provar jag och ser om jag hinner skriva färdigt innan någon annan hinner före?

Blåser idag, ser lite mörkt ut på himlen, men enligt prognos så ska det vara uppehåll hela dagen.

Planerar att åka till västkusten nånstans, ta en promenad och se om vi hittar nått mysigt matställe… Det får bli våran söndag det - bara vara och rå om varann!

Satt en stund nu på morgonen och kika runt lite - hittade en sån himla bra text som jag tänker skriva ut och se om jag fixa över den på nått tyg, för att sen göra en tavla och hänga upp synligt i huset. Kan hända har jag hittat den här? Men skit samma, den bara är så underbar så den tål att visas en gång till.

Ha en härlig söndag - jag önskar dig allt gott!

kram

Annons:
Toyan
2014-03-23 12:24
#1

God middag!

Önskar er en fin tur till västkusten shigne, hoppas ni får fint väder hela dagen🙂

Här är det ömsom sol, ömsom mulet. Ska äta lite lunch och sen ut på promenad.

Ha en skön söndag allihopa🌺

Tuva-Lena
2014-03-23 12:48
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Go'dagens shigne och Toyan! Ni andra får enVinkaroch tjillevipp på er! 

Glömde ju bubblan när jag var inne på morgonen! Hade för bråttom ut i solskenet antar jag.. vår i luften och fåglarna sjunger, ja dom som finns här redan då, men snart fylls det på med nya besökare! Tänk så härligt!Glad

Ska ta med hästarna på en tur idag, synd bara att vägen är som en lervälling, vi får väl skritta fram bara så går det bra. Huvvesaken är att dom får lite luft under benen.

Och ikväll är det yoga! En toppendag med andra ord!

Hoppas att ni alla får en fin dag också! ("Bästkusten" shigne, säger man ju inte nej till.. Och klart att mamma ska få bajsa ifred! Och inte ska man äta snor heller..! Gapskrattar) Är det den nya "Hem ljuva Hem-tavlan det där..?Gapskrattar

Ha en fin dag alla! Kram kram! Vinkar

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

abbis
2014-03-23 14:47
#3

go eftermidda

Kommit in efter en promenad i solen..Sambon sätter nu på kaffe och jag har bakat arraksbollar.

Fotade krokusar och vårt doppingpar som simmar i kanalen bredvid butiken..

Igår fick sambon schasa iväg ungdomar som satt på baksidan av butiken och skräpade ner.En av dom hade hoppas upp på vår värmepump på utsidan och försökte komma upp på taket..Tror du han kom ner fort då sambon tog upp mobilen och fotade..

-Vi ska spraya ner huset för er , säger dom små skitungarna..

-Bra då lämnar jag bilderna till polisen och dom första som dom kommer kontakta är er..

Vi va ner nu och kollade läget..

Ha de gott allehopa

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

gummimamma
2014-03-23 16:57
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Haha, Abbis! Vilken tur ni kom på att fotografera! Jag hoppas de håller sig långt från er om de ska hitta på sattyg. Själv har vi inte haft turen med att ertappa ungdjävlar med att kasta ägg på vår bil. Men två morgnar i rad har vi fått tvätta bort ägg från bilen 😡 

Var ute på en promenad idag och hittade vitsippor! Är det inte en månad för tidigt? Tyvärr hade jag inte kameran med mig, så det blev inget fotograferande. Men kameran kom fram när jag kom hem. Och så gick jag en runda i trädgården och fotograferade vårens framfart. Det händer ju saker varje dag! Idag hittade jag vårkrage som håller på att slå ut, rabarbern har kommit upp och violerna blommar för fullt!

gummimamma
2014-03-23 16:58
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Den blir som en liten sol när den öppnar sig!

gummimamma
2014-03-23 16:59
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Snart kan jag göra rabarberpaj!

Annons:
Upp till toppen
Annons: