Väteperoxid-behandling?
Hej!
Undrar om det är någon här som testat någon form av väteperoxidbehandling - eller oxygen therapy, som det heter på engelska.
Och till vad isf? Och med vilket resultat? :)
Mandra

Brukar lägga det på smutsiga sår. Det "kokar ur" såren, dbs avlägsnar grus och annat smuts tex när man skrapat sig ordentligt. Så slipper man sitta och rota i såret för att få bort sådant.

Ja tack. Känner till detta. Vad som menas med oxygen therapy är att man intar väteperoxid i kroppen, antingen oralt eller intravenöst. Närmast det jag syftar på. Tycks inte vara så vanligt i Sverige. 🙂

Herre gud, det låter ju livsfarligt! Väteperoxid är det man förr blekte håret med! Och det man rengjorde såren med kallade man Vätesuperoxid, fast det var förstås väteperoxid det också. Minns hur det SVED när man hällde det på såret och det liksom kokade häftigt .. Det är nästan detsamma som att hälla syra i sig ju fast det här är basiskt! Antar att det är väldigt låg koncentration men inte skulle då jag testa behandlingen!
Såg en reklamsnutt om tandblekning där man använde just väteperoxid. Det fräter alltså på tänderna så att man dom blir vitare..!
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Det beror helt på vilken koncentration man har. Jag håller på att testa faktiskt. För mig lät det väldigt logiskt när jag läste om det och jag har inte dött än. 😉
Det hävdas att man kan bota i stort sett vad som helst med detta, t o m hiv och cancer. Och det skulle inte förvåna mig om det är korrekt.
Vad det går ut på är att tillföra syre till kroppen. Ska lägga in lite länkar.
Hade några bra framme igår, men hittar dem inte nu. Återkommer.

Finns inte mkt på svenska, så det blir engelska: