Annons:
Etikettövrigt
Läst 511 ggr
shigne
2014-04-08 09:51

Tisdagsbubbel 8 april

Morrn, morrn i stugorna!

Här vräker regnet ner och det är allmänt trist. Varken hunden eller katten har lust att röra på sig…

Vi gjorde en utflykt efter maten igår - åkte ner till västkusten och fiskade havsöring! Vilken kväll!!! Vilket ställe!!

Jag är helt lyrisk!  Tyvärr så hade jag alldeles för lite batteri i mobilen, så det blev inte någon bild. Men en kompis tog lite bilder, så jag ska se om jag kan få tag på nån och dela med mig!

Ibland behöver man en sånt tillfälle - bara vara, njuta av det som är runt omkring oss, andas och känna att jag lever här och nu!

Trots regn och rusk, krämpor och andra besvär - så hoppas jag och önskar er alla en fin och bra dag!

kram

Annons:
Indiania
2014-04-08 10:09
#1

#0 Shigne vilken fin dag du hade. Jag var också lyrisk i går på promenaden, det var sol och riktig värme i luften. I dag är det regn.

Tack för fina trösteord på slutet! Hjärta

Kram

" Var nära naturen - var när dig själv "

Ians
2014-04-08 10:17
#2

Godmorgon på er,

Vaknade av att regnet skvalade utanför, men nu är det uppehåll skall passa på att gå en stund med vovven. så blir det yoga, ett måste numer! Några dagar utan och jag känner mig stel och ovillig i kroppen.

Yoga är ju inte bara en gympa, det stärker immunförsvaret, ökar självkänslan pga bättre hållning och rensar ut slaggprodukter i kroppen!

Ökar flexibiliteten i leder och muskler, motverkar stelhet och igår hade jag en usel huvudvärk när jag vaknade, men efter yogapasset så tonade det bort!

Önskar alla en härlig dag idag! Var rädda om er och era nära och kära!

abbis
2014-04-08 10:18
#3

Morn

Ja det va fina ord på slutet där Shigne 🤗

Ska jobba till 21.30 ikväll så jag har lite egentid så här på förmiddagen.Ska försöka få bara en 10 timmars arbetspass .

Regnar gör det till och från och folk är inomhus ..Märks så väl i butiken sådana dagar..

Har fått tag i 2 gamla bordsmanglar i gjutjärn på vår loppis i staden..Här ska fixas kavlingsbord åt eleverna..Tunga som as men det fixade sambon..🙂.

Håller på med en film igen..kommer snart🙂

ha de gott

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Tuva-Lena
2014-04-08 11:36
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Tjillevippen på er fiskare, yogare, lerkonstnärer och alla andra!

Fick en idé av dig abbis, kavelbord - och mangel, jo men visst, jag har en gammal stenmangel stående i bagarstugan ute på landet. Plockade isär den förra sommaren när jag hade drabbats av städvansinne, men nu står den bara där, inklämd mot väggen.. Kanske ändå…!Får idé

Fick ni nåt napp shigne? Havsöring låter smaskens ju! Jag äter ofta lax men just havsöring, vildfisk, är man inte bortskämd med numera.. Pimplar gör man för glatta livet just nu ute på tjärnarna här omkring, öring då och röding, och det är ju inte fy skam det heller.Tummen upp

Jag var på yoga igår kväll Ians, som vanligt en stund helt i mig själv när jag inte behöver tänka på att jag har en medfödd talang som "hushållsassistent"! Fyyy farao va skönt det är! Att slippa ha ögon i nacken, fingertoppskänsla i magen och känna av alla behov runt omkring mig! Bara det är ett skäl till att engagera sig i någonting utanför hemmet, lite egentid när man ägnar sig åt sig själv.DrinkEn bal på slottet för den som saknar "glasskorna" så att säga..Skämtar

Idag fortsätter jag med tvåleriet, nu börjar jag få grepp om vad som gick fel vid första omsmältningen.Tummen upp

Ha en fin dag allihopa!Glad

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Toyan
2014-04-08 14:51
#5

God middag!

Ingen sol här heller, regnigt och dimmigt har det varit i flera dagar, nu är vindguden i farten, hoppas regnmolnen blåser bort.

Älskar fisk, öring, röding och lax är verkligen fina fisken🙂

Lillen sover middag, så jag tittar in och kollar hur ni har det.

Fina slutord från både shigne och Ians❤️

Allt gott till er. Kram🌺

shigne
2014-04-08 17:18
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Jag tappade en fisk - den högg på första kastet, men jag min arma klantskalle hade inte kolla utrustningen innan jag gick i, så jag hade ingen spärr och ingen broms på!!! 

Å sen var det dött för min del! Men sällskapet tog två fina havsöringar.

Här kommer de fina bilderna från där vi var - de är tagna precis innan vi packade in i bilarna och drog hemåt, dvs vi 20,30-tiden.

Annons:
shigne
2014-04-08 17:19
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Å bild 2/2

Ians
2014-04-08 17:32
#8

åååååå vad fina bilder Shigne ❤️

Indiania
2014-04-08 20:23
#9

Vilka underbara bilder du tagit Shigne!Blomma

" Var nära naturen - var när dig själv "

Toyan
2014-04-08 22:01
#10

Underbara bilder shigne❤️

gummimamma
2014-04-08 22:06
#11

Vilken dag du har haft, Shigne! Fina bilder! Fisk som är så gott, särskilt om den är färsk och inte sådan där fryst block från affären. En av mina favoriträtter när det gäller fisk är att smöra en ugnsfast form, som jag lägger ner fisken i. Saltar och pepprar. Strör på hackad eller pressad vitlök, tomatkross eller färska tomater och gräddädelost. På det häller jag grädde, och så in i ugnen i 200 grader tills fisken är färdig. Jag brukar servera fisken med ris eller potatis och grönsaker. 

Själv har jag inte haft en av mina bästa dagar.😕 Kroppen har värkt så fruktansvärt, så idag fick jag äntligen tummen ur och ringde doktorn. Värken har ju hållit på länge nu och bara blivit värre med tiden. Inte blir den bättre av varken sjukgymnastik eller yoga. Snarare värre… Han vill ta lite prover på mig, för att kolla några värden. När han fått provsvaren ska han ringa till mig och vi ska komma överens om vad som ska göras. Får se om han kan göra någonting för att jag ska bli av med värken eller åtminstone lindra den.

Ians
2014-04-08 22:21
#12

Jag håller tummarna för dig Gummimamma att doktorn kan göra något åt din värk, stor karm får du av mig iaf 🤗

Indiania
2014-04-08 22:25
#13

#11 Jag vill också ge dig en kram Gummimamma, det är jobbigt med värk.Kramas

" Var nära naturen - var när dig själv "

Annons:
gummimamma
2014-04-09 17:12
#14

Tack för kramarna! De värmer! Tösen kom på att jag kan ju använda tens-apparaten för att i alla fall testa lindra värken. Den hjälper lite. I alla fall känns det skönt med lite elektrisk stimulans.

Upp till toppen
Annons: