Annons:
Etikettövrigt
Läst 389 ggr
shigne
2014-04-10, 07:41

Bubbel 10 april

Gomorron!

Äntligen lite bättre väder - grått, men iallafall uppehåll. Det har blåst nordliga vindar och har inte varit mer än 2-3 +grader. Just nu visar tempen på +3, lite sol på det så blir det kanonbra!

Igår var jag lite låg och orkade inte så mycket, kan hända att jag är väderkänslig? 

Väntar på kaffet ska bli klart, sen bär det iväg till Arbetsförmedlingen och info.möte. Bara hålla tummarna att jag känner att jag fått nånting med mig hem igen efter det mötet. 

Önskar er alla en fin dag! kram

p.s. en bonuskram till gummimamma…..jag läste bubbel från den 8:e och önskar/hoppas dig den bästa dagen på länge!

Annons:
Tuva-Lena
2014-04-10, 09:09

Go'morron shigne och Lycka till på AF!

Vad skulle du vilja att man fixar åt dig? Starta eget kanske..? Det brukar i alla fall bli "hållbart" även om man får slita för att få det att gå runt.. Tänk att vi har kommit dithän att det är ett privilegium att få arbeta? Ändå har vi bara sett försämringar de sista åren för dem som inte får nåt jobb… nog har samhället tagit en konstig omväg i politiken alltid..Funderaroch försvaret har vi tappat på det, skolan går på knäna, för att inte säga sjukvården, äldreomsorgen och all annan samhällsservice som gjorde Sverige vida känt över världen förr .. Man undrar var pengarna tar vägen? Om man satsar på fel häst numera..? Vi har aldrig haft sådan grov brottslighet i Sverige som nu, såna motsättningar och sådana ekonomiska skillnader mellan människor som nu. Vart är vi på väg?

En liten fundration så här på morgonkvisten och inte för att den lär hjälpa, men man kan ju inte låta bli att fråga sig vad sjutton det är som håller på att hända med vårt land, eller vad som redan hänt förresten..

Det blev en låång kommentar till ditt inlägg om AF shigne! men jag hoppas fortfarande att det skall avlöpa bra! Lycka till och ha en fin dag!

Skickar en önskan till er alla andra också om en härlig dag! (Se den som en gåva så känns den extra dyrbar..)Blomma

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

abbis
2014-04-10, 09:34

Morn

Klart alla ska jobba ..hur i helskotta ska alliansen annars kunna sänka skatterna till dom som tjänar mest annars..och dom som har pengar behöver väl ingen vanlig sjukvård dom har privatläkare..deras ungar går på internat dit alla kompetenta lärare jobbar..Sen kan dom inhägna sig så inte drägget kommer åt dom..

Jag jobbar ju nästan ihjäl mig för en lön långt under existensminimum.Men som tur är så trivs jag med det jag gör..🙂..

Idag ska det modelleras tandpetsdjur..gjorde 60 st får igår..

Ha de gött

ps ny film

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

gummimamma
2014-04-10, 21:57

Tack Shigne för kramen! Jo, idag har det varit lite bättre än de senaste dagarna. Inte riktigt så mycket värk. Men så har jag kört en hel del med tens-apparaten. Får nog köpa nya batterier till den snart…

Idag har det varit kallt ute. Ruggigt. Men jag tror det skulle bli bättre till helgen. Skönt!

Upp till toppen
Annons: