Annons:
Etikettövrigt
Läst 444 ggr
shigne
2014-04-11 10:01

Fredagsbubbel 11 april

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Gomorron alla!

Idag är vädret bättre och det lutar nog åt att dra till västkusten för lite havsöring! 

Ska bli skönt med lite natur och frisk luft, lite filosoftankar med andra ord. Precis en sån stund när jag kan rensa hjärnan på lite spöken och gastar, ladda batterierna så att säga.

Lilla vovven följer naturligtvis med, så kan hon sitta på stranden och yla när hon tycker matte går för långt ut 😉, precis i vanlig ordning!

Men först lite röjning inför helgen…

Ha en underbar dag alla! Å kramar i massor….

Annons:
Indiania
2014-04-11 10:24
#1

God morgon Shigne och ni andra!

Vad härligt det låter att åka ut till havs och rensa hjärnan och ladda batterierna.Kul om du får hem lite fisk också Glad

Denna dagen känns som ett oskrivet blad och jag vet inte riktigt varför men jag hittar väl på något.

Önskar er alla en fin fredag och en trevlig helg! Hjärta

" Var nära naturen - var när dig själv "

Tuva-Lena
2014-04-11 11:38
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Go'morron shigne och Indiania!

Håller med, havet är en vidunderlig upplevelse, precis som stora mörka skogen när man tar sig tillräckligt långt in.. Får man dessutom en öring på kroken så är ju dagen fullkomlig!Glad

Kom precis in från morronpasset. Dimmorna låg täta när jag gick ut men nu har molnen försvunnit och solen visar sig från sin allra bästa sida. Igår kväll när jag gick ut spöregnade det.. säga vad man vill om väderleken men inte saknar den omväxling!

Jag får nog ta ett tag med dammsugar'n innan jag hittar på nåt annat. Himmel så hundarna - och katten - skitar ner!FörskräcktDet blir ju så på våren så det är bara att bita ihop och ta nya tag…och nya…och igen.Skrattar

Ska plocka lite nytt fastlagsris på eftermiddagspromenaden, det gamla har datumet "gått ut" på, sen köpte jag en ny påskduk igår som går i grönt. Blir fint det med ris och gula "kissar" på köksbordet!Glad

Igår när jag var på stan som sagt, så kom en "äldre" man emot mig. Något kändes bekant med honom men jag visste inte riktigt vad…tills vi möttes! Då slog det mig att det var en gammal ungdomskärlek som låg på livkompaniet här i stan! Herre gud, det är 40 år sen!Förskräckt Men dom vackra ögonen gick inte att ta miste på så jag blev jätteglad över att han kände igen mig också.Kär

Ränderna går aldrig ur… ni vet.Glad

Nu är det dags att ta tag i "draken" då, fy fasen säger jag - om det fanns medföljande hörselskydd ändå!

Ha en underbar fredag allihopa!

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Ians
2014-04-11 11:38
#3

Gomorron,

Har sovit dåligt inatt efter en mycket turbulent dag igår. Men allt reder sig i slutändan, det gör det ju alltid. så får jag bara sova ut och kan tänka mer klart så ska det nog fixa sig!

Ha en bra dag mina vänner och en fin helg önskar jag er alla! Var rädda om er själva och era nära och kära….en vet inte när vinden vänder och man inte längre kan säga att man älskar dem! kramar i massor till dem som behöver!

Tuva-Lena
2014-04-11 11:42
#4

Vinkar Go'dagens Ians!

Självklart är det det som gäller! Och va skönt att det redde ut sig i alla fall - och det gör det ju oftast men det tär på en medan det pågår.. så ska du se att livsandarna återvänder snart..!

Kram tillbaka min vän!

Ta dig en välförtjänt lur

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Tuva-Lena
2014-04-11 11:45
#5

…Ta dig en välförtjänt lur så ska du se att livsandarna återvänder, ska det stå..Gapskrattar

Verkar som det är andra andar som är här inne o busar också..Skämtar

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Ians
2014-04-11 11:47
#6

vink vink till dig också Tuvan ❤️

Annons:
Toyan
2014-04-11 14:20
#7

God middag!

Här regnar det igen, har inte sett solen på en vecka nu.

Blir inte så mycket skrivet här, men jag tänker på er och tittar in och läser för att hänga med i vad ni gör.

Så sant Ians, det är viktigt att visa uppskattning och tala om att vi älskar våra nära.  Kramar tillbaka.

Önskar er alla en härlig helg med fiske, städning, promenader och allt vad ni gör❤️

abbis
2014-04-11 19:34
#8

Gokväll

Har oxå rastat draken en stund.Kattskrället hårar så in i baljan..

Hade vaktmästaren här för vi hade ringt om vår spis som gräddar ojämnt..Inget fel på den fick vi se på lappen han lämnat..Bara för att alla element är OK så vet för i helsike inte han hur brödet blir.. Bli så trött…..😓

Drejat en del idag ..Provat papperslera för första gången igår får se hur det funkar .

Ja du Tuvan ..Gammal kärlek ❤️

ha de gott

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Upp till toppen
Annons: