Annons:
Etiketthälsokost-kosttillskott
Läst 1027 ggr
parsley
4/13/14, 7:54 AM

MSM

Jag har testat MSM för första gången, 1 krm i ett glas vatten. Det smakade så illa att jag blev gråtfärdig och jag reagerade väldigt starkt på preparatet. Jag kände mig väldigt energisk, samtidigt som jag blev totalt okoncentrerad och egentligen inte kunde göra något av min energi. Effekten avtog efter drygt 1 timme. Under tiden kände jag mig totalt drogad. Ska det vara så här? Vågar jag fortsätta? Varför reagerar jag så starkt?

Annons:
Ove-D
4/13/14, 8:00 AM
#1

Varför tar du MSM? ÄR det för att få energi så har et ju rätt effekt. Tar du någon medicin som kan förstärka MSM´s upptagning/effekt? Kanske ska du minska mängden tills kroppen vänjer sig.

Magi-cat
4/13/14, 8:03 AM
#2

#0 Det låter som en väldigt stark reaktion på ett krm! 🤔

Jag har tagit MSM länge, i flera omgångar, ca en halv tsk åt gången, men kan väl inte påstå att jag känt någon effekt alls.🙂 Det smakar väl inte gott precis, men i lite grönt te blir det härligt beskt.

Hoppas någon annan vet vad det kan ha berott på!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

parsley
4/13/14, 8:06 AM
#3

Jag har börjat med det för att det ska vara bra för mycket och vara allmänstärkande. Någon medicin som kan påverka äter jag inte, bara kosttillskott i form av B-vitamin, magnesium och D-vitamin.

Magi-cat
4/13/14, 8:09 AM
#4

#3 Prova med ett halvt kryddmått i lite vatten, inte ett helt glas, eller annan dryck. 
Ta något goare efteråt, för smaken….🙂


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Ove-D
4/13/14, 9:03 AM
#5

MSM är det ju magnesium i… Får du för mycket magnesium då? Har du magnesium brist?

Magi-cat
4/13/14, 9:06 AM
#6

#5 Fast det är svavel, inte magnesium.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
Ove-D
4/13/14, 9:22 AM
#7

Ja ursäkta… Hade för mig att det var magnesiumsulfonylmetan, men det är ju metylsulfonylmetan!

Magi-cat
4/13/14, 9:34 AM
#8

Ok! 🙂Lätt hänt att ta fel med alla förkortningar!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

abbis
4/13/14, 7:26 PM
#9

Tar mitt i en halv dl juice..Med tiden försvinner faktiskt den äckliga smaken och jag tar en halv matsked varje dag..

Vid uppehåll så blir jag stel som ett kassaskåp..

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

JPA70
4/14/14, 7:09 PM
#10

Är inne på en testperiod jag med mot psoriasis, man testar allt när man är fåfäng😉. Har inte märkt någon effekt av det än, har förbrukat en liten burk på 200g och har en nu på 1000g.

Blir det inget bättre av det så har jag ingen annan nytta av det, har inte märkt något speciellt i varje fall.

Tänker testa kollodialt silver o se om det hjälper senare när msm är slut.

abbis
4/14/14, 7:36 PM
#11

Kollodialt silver har testats på möss och där har man konstaterat att hjärnceller dör..Inte att rekommendera..

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Upp till toppen
Annons: