Annons:
Etikettövrigt
Läst 421 ggr
shigne
4/25/14, 9:01 AM

Din är dagen 25 april

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag lovar….detta kommer inte att upprepas varje dag, men så länge jag känner/orkar/har tid så delar jag med mig av bokens kloka ord:

"En outnyttjad begåvning förtvinar, upphör att finnas till" - Tine Olsen.

"Den som har brutit benet och tvingats gå gipsad i flera veckor, vet hur svårt det är att börja använda muskler som vilat länge. Det har blivit försvagade, och när man måste träna upp dem på nytt. 

Likadant är det om vi inte utnyttjar den begåvning vi har. Om vi inte ständigt använder vår förmåga att tänka och lära nya tankar eller lär oss något nytt. Om vi inte använder hjärtat för att älska andra, blir vi okänsliga och egoistiska - ungefär som Scrooge i Dickens julberättelser. Om vi inte använder vår kreativa ådra och tecknar, skriver, syr eller vad det är vi brukar ägna oss åt, förlorar vi den förmågan. 

Å andra sidan kan man öva upp sin begåvning, precis som man kan träna upp musklerna, genom dagliga övningar. Man kan träna upp hjärtat genom att vara vänlig och omtänksam, hjärnan genom att tänka, fantasin genom att vara kreavit. På så sätt skaffar man sig andlig styrka och kan verka för det goda i världen.

Hur kan jag använda min begåvning idag?"

Annons:
Toyan
4/25/14, 11:21 AM
#1

Tänkvärda ord shigne.

Tuva-Lena
4/25/14, 12:14 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Mmm, så fint shigne! Glad

En lång förmidag för mig, men det blir så när jag har hästarna på morgonen - och inget jag protesterar emot direkt heller! Glad Om jag bara hade hunnit dra undan foten när jag tog ut Madam Flod! 500 kg häst på tårna KÄNNS! Förskräckt Precis när jag skulle sätta fram vänster ben så kliver hon på min stövel och jag ramlar omkull förstås, tappar balansen och ligger i en  hög under hennes mage! Vilken tur att hon är snäll som en älva! Hon stod blickstilla tills jag hade kravlat mig upp, men då kände jag hur ONT det gjorde i foten när jag klev på den. Aj aj…! Nu ser tårna ut som prinskorvar..YrarVälkokta såna.

Annars blir det städdag som vanligt på fredag, men jag tror att jag fuskar igenom det idag och sätter mig utanför väggen istället. Sen ska jag ta björksav idag, dags nu innan björkarna slår ut. Blir en full dag som vanligt..Skämtar

Shigne! Jag har börjat skriva ner början på lektion 1. Det vill säga den föreredande massagen! Hoppas bli färdig i helgen! Tummen upp

Ha nu en underbar dag allihopa! Hjärta

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Ians
4/25/14, 1:05 PM
#3

Så fina tankar Shigne! Aaaaj ont Tuvan, hoppas det läker snabbt! Har haft sådana där blåa fötter jag också några gånger. Idag kommer jag inte im via datorn, bara via mobilen. …suck ! Det blir mycket jobbigare att skriva. Men men vad är en Bal på slottet :) Det kanske löser sig senare! Ha det gott alla goingar♥

Upp till toppen
Annons: