Bubbel 28 april
Gomorron!
Ser ut att bli ännu en soldag - fast nu på morgonen har vi bara +2,3 grader.
Gårdagen blev dator- och mobilfritt, vi njöt i solen jag och älsklingen. Alla måltider utomhus och så hann vi med en cykeltur på nästan 3 timmar, hur det nu gick till att jag orkade cykla så långt! 🤔
Idag är det vardag igen med allt vad det innebär.
Önskar Er en härlig dag!
kram

morn
Undrar om termometern fastnat på 26 grader för där står den nu oxå..
Beställde tågbiljetter igår.Lite ångestfyllt då de ej går att avboka eller omboka..Avbokning kräver läkarintyg och det är ju inte alltid sjukdom gör att man inte kan resa..Hur korkat som helst.
Krävde dessutom in en 24år gammal skuld igår..Hittade i mina gömmor en skuldsedel som jag trodde va borta för längesedan från en kille som hämtat en massa saker till sitt skyltfönster och presenter. Krävde dock inte ränta .Men när jag skrev detta på FB till honom blev han lite skamsen..Kunde avbetala sa han..räntan bjöd jag på..
Blir en dag vid drejen då jag håller på med tanginer och ägg guleavskiljare.
Först ska jag tömma ett skyltskåp på en marknad som jag va med på i helgen..
kram kram
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

God morgon säger jag till shigne och övriga som tittar in☀️
Soligt är det, men blåser en del, ser ut att vara väderförändring på gång.
Låter som en härlig dag shigne, bra att låta mobiler och datorer få ledigt en dag🙂
Ha det gott alla goa❤️

Go'dagens på er!
Ja här har väderförändringen redan kommit… mulet och lite kallare men inte så farligt ändå. Gruvar för vädret som är på väg, man lovar snöblandat regn till sista april! Va? Efter den här sommaren?!
Tur att den som är skyldig dig pengar inte är så insatt i konsumentreglerna abbis.. har man inte krävt in en skuld efter tre år så förfaller den.. Råkade själv ut för samma med vattnet ute på landet, ändå hade vi inget vatten i huset för ledningen var sönder. Tog o kollade regelverket jag, och blev glatt överraskad över att lagen var på min sida - för en gångs skull. Grannen krävde oss på vattenräkningar som var över tio år gammal.. Klart jag hade betalat om vi hade haft nåt vatten, men det hade vi som sagt inte - för grannsämjans skull då även om jag inte hade behövt betala.
Var ute på landet igår som sagt och räfsade, räfsade och räfsade, ändå är det en del kvar. Gården är stor och när man räfsat på ett ställe ser man nåt annat.. (Ibland önskar man att man bodde ihop med en karl.
Nu är man både karl och piga..)
Nä dags att ta itu med dagens sysslor! ha en fin dag allihopa!
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Det var ett tag sen jag var inne och hälsade på er nu men det betyder inte att jag glömt bort er.
Har en del att greja med här hemma min fina Gotlandssyster kommer och hälsar på och stannar några dagar.
Här är det fortfarande soligt och fint väder men de har spått sämre väder till Valborg, hoppas inte det blir så.
Ha en fin fortsättning på dagen!
" Var nära naturen - var när dig själv "

Tuvan ..Det hade nog inte gått att få honom att betala om det hade varit en obekant kund..Nu va det en vän till X:et som plockat presenter och dylikt..Skulle nog själv inte säga att jag skulle betala en så grej om jag nu hämtat ut sakerna..
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/