Annons:
Etikettandligt-shamanism
Läst 1736 ggr
Open
5/1/14, 12:02 PM

Meditation med Deepak Chopra

Hej vänner!

Jag vill gärna tipsa er om ett gratis online meditationsprogram med Deepak Chopra som börjar snart, den 19 maj. Det är översatt till svenska. 

Kanske någon känner för att prova. 

Blomma Kärlek till alla!

javascript:nicTemp();

Annons:
Tuva-Lena
5/1/14, 12:07 PM
#1

Härligt och TACK för tipset! Den länken vill jag testa! Lyssnar på musik

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Open
5/1/14, 12:12 PM
#2

#1 Glad för din glädje Tuva-Lena! :) Jag är också så glad för det.

Tuva-Lena
5/1/14, 12:31 PM
#3

Jaa, jag mediterar i vanliga fall när jag går på kundalini yoga, men hemma är det svårt att få samma ro i själen.. alltid är det något eller någon som pockar på uppmärksamhet. Har man däremot ett program att följa så lägger man mer fokus på det man håller på med. Jättebra Open! Tack o kram! Glad

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Tuva-Lena
5/1/14, 12:39 PM
#4

Nu har jag registrerat mig! Den 19:e är jag redo! Glad

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Ians
5/1/14, 1:17 PM
#5

Tusen tack för detta tipset! ❤️

Ians
5/1/14, 1:22 PM
#6

Så nu har jag också registrerat mig för dessa 3 veckors meditation 🙂

Annons:
Open
5/1/14, 1:50 PM
#7

Det stämmer Tuva-Lena, ett program hjälper att fokusera uppmärksamheten och energin! För mig är det också mycket bättre att få den regelbundenheten, och sen känner man att man mediterar tillsammans med många andra , och det ökar kraften i det hela. Har du någonsin mediterat i grupp? Det är otroligt vilken skillnad…

Open
5/1/14, 1:54 PM
#8

Så glad jag blir! Då kommer vi att meditera tillsammans Tuva-Lena och Ians! ❤️ ❤️ ❤️

shigne
5/1/14, 3:55 PM
#9

Tack för att du delar med dig! 

Nu har jag med reg. mig…. ❤️

Ians
5/1/14, 3:58 PM
#10

Slängde upp en tråd på spiritualism också, om detta, det finns många som gillar meditation där också!

Är nu mycket nyfiken på hur den blir den där meditationen….den som väntar på något gott…väntar Alltid förlänge 😉

Open
5/1/14, 5:26 PM
#11

Tack för ditt "tack" Shigne… jag är ny här och visste inte alls hur den här gåvan skulle tas emot, men är innerligt glad att möta människor som inser värdet. Så- tack! :)

Open
5/1/14, 5:32 PM
#12

Så glad att du delar vidare Ians! Tack, endast rika människor ger gåvor till andra :)

Jag har gjort det här programmet för några år sen endast på engelska, och det var helt fantastiskt. Så jag tror du kommer att gilla det, jag hoppas det. Inte bara det, men jag önskar dig att ha roligt med att transformera ditt liv till ännu underbarare ☀️

Tuva-Lena
5/3/14, 10:26 AM
#13

#7 Jag minns i slutet av 70-talet, så gick jag med i en meditationsgrupp där vi lärde oss TM, transcendental meditation, som ju låg i tiden då..

Vi fick ett personligt mantra men mediterade tillsammans. Redan då, så ung jag var, upplevde jag energierna från de andra gruppen och förvånades över hur "samspelta" vi var. Tänk att sitta med ca 20 andra "främmande" människor och öppna sitt innersta, men ändå känna sån trygghet med dem! Fantastiskt var det!Glad

Såå roligt att vi blir några stycken! Hjärta

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Annons:
Open
5/3/14, 5:29 PM
#14

Ja Tuva-Lena, jag har också upplevt gruppmeditation, det är helt otroligt hur starkt det kan bli. Det är som om medvetandet visar sig precis som det är, inte instängt i personer som vi annars tror att det är, utan som ett vaket fält som finns inom och runtom oss. 

En gång på en retreat kommer jag ihåg att värdarna frågade om vi hade störts av byggarbetet precis utanför… men ingen hade hört något 🙂 Vi hade alla transcenderat. 

Det som kommer att vara häftigt är att se är om vi kan uppleva en sådan klarhet när vi mediterar tillsammans online. Jag tror det är möjligt!

Tuva-Lena
5/4/14, 1:00 PM
#15

Ja visst, det är det fantastiska med meditation, att ljuden runt omkring en "försvinner". Dom finns där men existerar inte för en just då.

I kundalini yoga så sjunger man ofta mantran, det finns väldigt många… Man sitter i grupp i meditationsställning, med huvudet täckt av en sjal eller dyl, och märker inte hur tiden rinner iväg. Det man tyckte skulle bli omöjligt innan, på grund av ställningen då, visar sig vara hur enkelt som helst - och man vill INTE sluta! Oskyldig

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Open
5/6/14, 6:50 PM
#16

#15 Tuva-Lena, precis… man vill inte sluta, för att det är så härligt att vara med sin innersta själ!

Vet du att forskare har konstaterat att kroppen utsöndrar oxytocin, dopamin och andra "må toppen bra" hormoner när man mediterar? Det blir en inre glädjerus på helt naturlig väg, och det hjälper kroppen att laga sig själv, samtidigt som vi får ett nytt och ljusare perspektiv på livet… och allt funkar bättre!

Därför mediterar jag 😃 Är så glad att träffa andra som också vet hur bra det är på alla sätt.

Upp till toppen
Annons: