Onsdagsbubbel 7 maj
Gomorron!
Är det fler än jag som börjat tröttna på regn och kyla? Så trist, så trist. Men ok. bra för växtligheten.
Imorse när jag steg upp så var det +4,8. Inte undra på att det känns kallt!
I dag ska jag fortsätta med lite pyssel en stund, sen åker jag till en väninna och ger akupunktur - jag hoppas att jag kan hjälpa!
Nu lite sen frukost och försöka få ut lilla vovven på en pinksväng!
Ha det gott!
kram

Tror jag ger upp… idag skilde det ynka tre minuter shigne! Men här kommer min bubbla!
En ny dag och nya utmaningar!
Igår rensade jag en rabatt som var full med rötter, rötter ända ner till halvmetern! Varför sätter man blommor, eller vad det är för nåt, som tar över allting? Kväver allt liv omkring sig? Men nu är det livet till ända i alla fall, slänger det på komposten så får dom leva sitt eget liv där istället. Ska sätta gladiolus, fresia och "lyckoklöver" där istället _ går i rosa och vitt, sedan pytsar jag dit lite lavendel också. Blir nog fint det..
Men först kommer en "dam" som vill bli fin i ansiktet. Det är roligt med såna behandlingar för dom är så positiva, inte så där "gnälliga" som smärtpatienter kan vara. Dom har ofta fastnat i sitt "smärttänk" och kan inte prata om nåt annat. Hypnos vore nåt för såna, men sorgligt nog så är det inte många som vill prova det, dom inbillar sig att dom skall tappa kontrollen under sessionen, vilket är helt fel! Man blir inte mer hypnotiserad än man själv vill - så är det nämligen.
Fortfarande kallt ute, tänk, vi har kallare nu än vi hade i februari för då hade vi plusgrader dygnet runt ju!
Ta hand om er allihopa och ha en riktigt fin dag! (Hoppas att vädret blivit bättre för abbis…)
Ni går väl o röstar..? Tänk bara så bra vi ska få det sedan!
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Go´morrn på Er!
Ja det hängde på håret idag Tuvan! Men vinnare blev Shigne med 3 min!
Roligt med folk som vill bli fina Tuvan, för som du säger de är oftast mer positiva!
Shigne, håller med dig lite sol igen skulle inte skada!
Idag skall jag till Företagshälsovården för en "besiktning" får se om jag får körförbud eller ett ok 😃 vi natt jobbare skall ju besiktigas ca vart annat år!
Vilket är bra, då det sliter på kroppen att jobba natt. Men lite rädd är man att man skall få "körförbud"…för en tjänst på dagen känns inte så lockande precis, när man springer livet ur sig och ändå inte räcker till!
Vi har en bra arbetstakt på natten, hinner kika in o prata lite på kvällen med de flesta, och sprida guldkanter runt oss!
Känns mycket mer meningsfullt!
Ha det gott alla goingar, var rädda om er och tänk på att andas ordentligt mellan varven!