Annons:
Etiketthälsokost-kosttillskott
Läst 1938 ggr
tarotlasse
5/5/14, 11:06 PM

Alternativ medicin

Idag började det en ny person på tidningen  jag arbetar på hennes bakgrund är medicin tekniker och marknadsförare dels inom läkemedelsindustrin och dels naturläkemedels industrin. 

Vår chef presenterade oss för varandra  och berättade att även jag sysslat med naturläkemedel och arbetat som grossist och inköp av naturläkemedel  jag berättade  att jag lade av  efter ngt år när jag insåg det enorma fusket inom branchen. 

Hon skrattade högt och sa det tog henne bara ett par månader att se den korruption  och fusket inom branchen  och bristen på att deklarera innehållet i det man sålde.

Att även henens samvete sa nej till att  arbeta både med produktutveckling och marknadsföring av dessa  rent oseriösa naturläkemedel bolag. 

Liksom jag som bröt mitt kontrakt med det bolag jag skrivit kontrakt.

Gjorde hon för ett  helt annat bolag för naturläkemedel. '

Så det kändes bra att inte är enbart jag själv uppmärksammat detta och får skit av andra i branchen för min kritik för fusket . 

Så  det blev en bekräftelse och kändes otroligt skönt att inte jag är den enda som uppmärksamt detta även om det är ledsamt att det nu är på detta sätt. 

Lasse

Annons:
Tuva-Lena
5/7/14, 2:57 PM
#1

Och det är ledsamt att man drar alla över en kam också…

Alla inom alternativmedicinen är INTE fuskare Lasse! Då skulle inte folk fortsätta att besöka dem som utövar den - men det gör man och som tack får man nöjda klienter - som kommer tillbaka.

Orsaken till det har ni säkert ett svar på också, även om det är lika "taget ur luften", som att påstå att ALL alternativmedicin bara är båg.

En märkligt faktum är dessutom, att det nästan bara är svenskar som förkastar alternativ medicin i samma grad .. Kan det hänga ihop med att "omsorgen" om oss svenskar har tagit sådana proportioner att den övergått till ren hjärntvätt?FunderarAtt det fria ordet, den fria tanken och valfriheten endast är fri när den går etablissemangets ärenden?Funderar

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

[rara]
5/7/14, 3:45 PM
#2

Visste inte ens om att det fanns en naturläkemedelsindustri. Trodde att det bara fanns mer eller mindre läkande växter och örter och andra mer eller mindre fungerande behandlingar mot olika sjukdomar och problem…. att det sen finns dom som tillverkar produkter som både är verkningslösa eller rent av giftiga i syfte att tjäna en massa pengar är naturligtvis inget som jag undgått, men det har väl mer med bedrägeri att göra än med växter, örter och alternativ medicin. Jag förstår inte hur du överhuvudtaget kunde jobba för såna människor Lasse?

Ians
5/7/14, 7:02 PM
#3

Håller med Tuvan, alla som håller på med alternativmedicin eller behandlingar är inte per automatik lurendrejare och fuskare.

Det som ofta får mig att höja på ögonbrynen i diskussioner om detta är att det ofta med dessa påståenden, sägs att det finns bevis för detta fusk som begås, men ingen vill tala om vilka som i så fall fuskar?? 

Men det är det ingen som vill tala om…summa kardemumma vi stackare som inte fattar bättre köper fortfarande denna skit utan att veta vad vi skall undvika.

Vad jag efterlyser är en tillsyn av alla alternativa preparat gjorda av någon som har god kännedom om örter och örtmediciner. Inte av läkemedelsverket, för de håller läkemedlen om ryggen, och slår upp stora rubriker om någon alternativ produkt ger 3 biverkningar….medan de flesta mediciner har en lång lista på biverkningar som man kan få om man äter dem.

Ja men då har du en behandlande doktor som övervakar behandlingen, brukar man få som svar på det. Det har jag väl om jag äter en naturmedicin också, ingen doktor men en kunnig alternativ medicinare.

Jag tror det är där vi måste börja se till att det finns en standard för alternativmedicinare, och få folk att fatta att man måste gå till en kunnig person och inte äta lite random på eget bevåg, bara för att de inte är receptbelagda dessa alternativa örtmediciner. Att det inte krävs recept betyder inte att det är ofarligt! Ofarligt att äta hur mycket som helst eller hur länge som helst!

Alla mediciner om det är örter eller tillverkade av kemiska substanser, bör ätas med respekt och insikt, man kan inte bara pilla i sig lite vad som i egen påhittade doser etc

Upp till toppen
Annons: