Fredagsbubbel 9 maj
Gomorron!
Äntligen fredag - eller?
Här är det äntligen uppehåll och det är lite varmare ute. Vet inte riktigt vad jag ska hitta på idag, förutom det vanliga med städning och lite tvätt…. En promenad kanske, lite bokläsning, cykeltur - tja, hela dagen är öppen för precis vad jag vill!
Önskar alla en härlig fredag!
kram

Morron shigne och alla ni andra!
När du får sol så får vi här uppe regn.. Vi har haft sol väldigt länge nu, eller i alla fall uppehåll fast attans så kallt, men idag duggar det lätt från himlen. Gör inte mig nånting, det behövs för att grönskan ska komma igång, det är jättetorrt i markerna!
Senare idag ska jag åka ner till mor, som har fått op-tid den 19:e maj då hon ska byta höftled. Först var det till hösten först, vilket jag tyckte var bra för sommaren är en hektisk tid, men nu blev det alltså ändrat… och den som står redo såna gånger är ju jag. Förstår bara inte hur jag ska få allting att klaffa. Klart man vill hjälpa sina föräldrar men ibland kommer hjälpbehovet aningen olämpligt…
Annars blir det städdag som vanligt, va nu det ska va bra för när det regnar ute… men det känns ändå bättre på nå vis när man har "flitt å'" veckosmutsen ni vet..
Trevligt fika igår med mina häxsystrar! Vi bestämde att vi skulle åka till en plats där man brände "häxor" på 16-1700 talet, endast tre mil härifrån vid en kyrka, för att känna in energierna och lägga ner en blomma. Där hoppas vi få ny inspiration att gå vidare - av dem som närvarar utan att "närvara" så att säga..(Tänk ändå att man mördade människor intill Gud's hus - kyrkan! Det är så man får kalla kårar utmed ryggraden!
påminner lite om hur en annan religion far fram med sina medmänniskor idag.. säljer småflickor som dom har kidnappat, för att bli hustrur åt andra mindre nogräknade "bröder"..
Konstigt att man ALDRIG hör Fi med Schyman i spetsen protestera mot sånt..?
)
Ha en underbar fredag allihopa!
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Gokväll!
En synnerligen konstig sov dag idag, har vaknat av och till, och känt mig pigg. Men med ytterligare en jobbnatt framför mig så kändes det inte som jag ville gå upp och köra igång dagen efter 2-3 timmars sömn.
Så jag fick Tvinga mig att somna om varje gång, nu har jag nog sovit iaf 4-5 timmar det får duga!
Strax skall jag stava mig iväg, har tagit fram mina gångstavar igen! Insåg att jag nog behöver jobba på min kondis lite!
så nu har jag bestämt att när jag skall jobba så skall jag promenera en bit med stavarna, för vovve promenaderna blir inga powerwalk pass precis, hon skall noga nosa sig igenom omgivningen, och sätter sig och gnyar om hon inte får det.
Ja, du Tuvan, man undrar hur människor är skapta i huvudet emellanåt, och ofta! En Mycket tråkig historia faktiskt! Skulle kunna skriva spaltmeter om vad jag tycker om detta…men måste bege mig nu till jobbet!
Vink vink till dig Shigne!

Hej Sitter på tåget till Kristinehamn. Är hemma vid halv tio ikväll. Då måste jag baka till imorn då vi har cupcakekalaset. Orkar inte det på morgonen så det får bli ikväll. Ha de så bra
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/