Etikettövrigt
Läst 359 ggr
shigne
2014-05-14, 06:50

Morgonbubbel 14 maj

Gomorron! 

Vaknade tidigt, allt för tidigt känns det som. 

Magen är orolig idag, tror det är pga av resan igår och den där snabbmaten som spökar. 

Idag blir en dag i lathetens tecken, liten dans med snabeldraken bara, kanske lite fönsterputs …..kanske…..🤔

Igår kväll stod vi och tittade på dimman ute på åkern. Vilket skådespel! Ibland låg den tätt intill backen, ibland var den så hög att man inte såg träden - otroligt vackert var det!

Tog lite kort, så jag sätter in en sån bild och önskar alla en jätte härlig dag!

kram

Ians
2014-05-14, 08:23

Godmorgon, Vilken vacker bild Shigne♥ Inte roligt med en bångstyrig mage, hoppas det ger sig! Jag ska träffa yngste sonen nu på förmiddagen, sedan blir det till att komma sig hem och sova, efter en natt oå Tanthotellet. önskar er alla en fin och trevlig dag♡♡

abbis
2014-05-14, 09:36

Morn

Kallare idag än igår så nu letade jag på mina långärmade igen..

Shigne …jag blir oxå lätt dålig av snabbmat..😕

Ians…Ska du int sova😴

Drejat lite mer garnhållare då en som har garnaffär blev intresserad att köpa in dessa..Dom nya blev ännu sötare ..Detta är inget typiskt svenskt så vi får se om det blir en hitt..

Segt i Kristinehamn.Nu slår ett café igen som bara haft öppet i 1,5 år. Hyran va tydligen för hög där. Men det är överetablering av caféer i stan just nu..Det exploderade när vi öppnade vårt.

Men som sambon säger .Våra kunder är kräsna kunder inte dom som dricker och äter vad som helst bara för det är billigt..🙂.

kram

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Starta en egen diskussionssajt!

För föreningen, klubben, klassen, skolan, bloggen, hobbyn, intresset, spelklanen, familjen, kompisgänget, bostadsrättsföreningen, samfälligheten...

Kom igång på några minuter. Gratis förstås!

Tuva-Lena
2014-05-14, 13:27

Go'dagens på er!

Sitter o hostar mellan frossbrytningarna, F*n att det inte kan ge med sig snart. Har stallet idag också men jag orkade inte mocka på en gång så det återstår att göra på eftermiddan.. och madam Flod hade vält ut vattenhinken.. jättekul!

Blåser väldigt kallt idag, ligger runt 10 grader men blåsten gör att det känns runt nollan bara. Frös som attan när jag gick med hunden!

Tror att det är som du säger abbis, kunderna väljer kvalité framför billiga bakverk. Vi har ju vårt Café Petter här i stan och där bakar man allting själv! Allt ifrån matbröd, pajer och bakelser/kakor! Skitgoda är dom, visst lite dyrare men det är det värt och det är allttid fullsatt där!

Läste i tidningen att vi skall ta emot 100 flyktingar i lilla byn ute på landet! Det blir en befolkningsexplosion på dryga 20% över en natt! Säkert jättekul för alla asylsökande, att sitta tre mil utanför stan där enda aktiviteten är lantbrevbäringen och bussen som går in mot stan två ggr om dan.. Lycka till säger jag bara!

Dags nu för lite nyttogöra, det lilla jag orkar. Ha en fin dag allihopa!Glad

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Tuva-Lena
2014-05-14, 13:32

Shigne! Glömde att kommentera ditt foto! Helt underbart är det! Så såg det ut här i förrgår kväll också, dimmorna låg som täcken utefter marken - 'älvornas dans när våren anländer..Skämtar

"She nerver quite dwells outside of the mists but her form is seen in the priestess of the moon.." (Man ser henne sällan utanför dimmorna men hennes väsen kan man skönja i fullmånen..) Vackert eller hur?Hjärta

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Upp till toppen