Annons:
Etikettövrigt
Läst 792 ggr
shigne
5/16/14, 6:19 AM

Morgonbubbel 16 Maj

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Morrn, morrn!

+9,8 så här tidigt på morgonen, blåser lite och solen försöker sända lite strålar. Härligt! Det ska visst bli både varmt och vacker häromkring i helgen - precis vad vi behöver. 

Är det inte så att hela Sverige har blivit lovade fint väder?

Nånting positivt med den här dagen? 🤔 JO, HÄ Ä JU FREDAG!!!

Önskar alla en härlig dag!

kram

Annons:
Ians
5/16/14, 8:13 AM
#1

Godmorgon, Tog mig friheten att ändra liite i rubriken Shigne. Vi har nu kommit in i månaden Maj, 16 april kändes lite ,efter…. Hoppas du vaknat lite mer nu ;) stor kram! Härlig bild förresten, påminner starkt om min vovve nu när hon är nyklippt,inför sommarsäsongen. Idag skall jag iväg på en utställning, regionen har ändrat i sin upphandling av inkontionensskydd, så vi måste sätta oss in vad som ersätter vad etc. Så blir det att åka hem och gå ut med vovven, sova lite och iväg till Tanthotellet till kvällen. Gör en enkelnatt så det känns ok. Vädret verkar lite lurigt idag, igår var det ett fantastiskt väder. Känns ju lite sådär om regnet är tillbaka redan idag :( För nu har det regnat så mycket det sista så det k NNs som det räcker för ett tag framöver. Ha det gott alla goingar önskar er alla en härlig fredag!

Tuva-Lena
5/16/14, 9:18 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Ha ha… shigne! Nog för att man kan bli påverkad av kärleken men inte SÅ ofta som du numera. (Var inte så länge sen som jag ändrade från mars till april hellerSkrattar) Underbart med den mänskliga faktorn när den visar sig från sin charmiga sida.Hjärta

Har sovit som p*ss inatt. Hostat hela tiden, det bara väser när jag hostar, ibland skriker det rentav. Så jag gick till vardagsrummet och bäddade i sittande ställning i soffan istället. Lite bättre blev det men idag måsta jag köpa hostmedicin innan jag sliter ut halsen..Ledsen

Oj då Ians, att det finns så många olika inkontinensskydd visste inte! En hel utställning dessutom! Ja är det inte alltid nåt nytt på G? Man undrar hur folk klarade sig förr..?Funderar men huvud saken är väl att kronan håller sig stark antar jag. Tittade på en dokumentär igår, om EU och euron inte minst. Plötsligt inser man att de människor som fattar våra beslut inte vet ett dugg mer om vad dom håller på med, än vad vi själva gör i samma fråga.. vi som skall lita på att det de säger är för allas bästa.. Jo jädrar! Fy fasen för storpolitiken och bankerna inte minst! Det är nästan så man börjar ana, att idén med EU egentligen är att då kan ju politikerna ha sandlåda utan behöva redovisa nåt för dem de är framröstade av! Det ställs ju inga krav på dom! Och ingen insyn!

Så shigne, det är tur att vi vanliga dödliga har "fredagen" att fira i alla fall, så HUUURRRAAA för den!Glad

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

abbis
5/16/14, 9:30 AM
#3

Vilken väderkarta vi hade igår..upp till 22 grader och ☀️.

Nu ska cafémöblerna ut..

Tråkigt med förkylning Tuvan , Drick ingefära i stora lass..

Jag tittade oxå på detta med euron och bankerna..Folk borde få livstids fängelse för sådana brott som spekulationer och lurendrejeri.

Blöjmässa,Ians 😉

Vilken söt vovve Shigne.Jag älskar nakenhundar..Finns ett helt gäng i stan..

Har lagt ut 2 nya filmer på tuben om glasering..

Ha de gott

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Ians
5/16/14, 1:16 PM
#4

Ja Tuvan det finns hur mycket som helst inom inkontinens branschen. Från små skydd i trosskydds format …till rejäla doningar för rejäla bakar och läckage. Madrasskydd, lakansskydd och katetrar med påsar, och en uppsjö med hållare både för säng och att sätta på benet eller runt magen för stomipåsar tex. En riktig djungel när man ska hitta rätt skydd till rätt person, faktiskt. Ingen vill att de syns men de skall ändå hålla brukaren torr, ren och luktfri ! Gärna så billigt som möjligt också ;)

gummimamma
5/16/14, 7:36 PM
#5

Ja, verkligen härligt väder idag! Och det ska fortsätta så i morgon också! Tjohooo! Söndagen har de lovat lite sämre, med någon droppe regn. Hoppas de har fel när det gäller regnet, för jag har bokat loppisbord åt mig och tösen. Nu ska vi bli av med en del skräp!

Ians
5/16/14, 7:43 PM
#6

Jag ska ut och promenera på söndag så då får det gärna vara uppehåll. Är lite trött på att bli genom blöt in på bara skinnet, trots regnställ! Vovven börjar bli riktigt duktig på att gå dessa motions promenader, håller inte på att lukta på allt längre. Det verkar som hon börjar fatta att när matte tar fram stavarna då ska vi gå i snabbare takt ;) Lycka till med loppisen på söndag Gummimamma ♥

Annons:
Upp till toppen
Annons: