Annons:
Etikettövrigt
Läst 234 ggr
shigne
2014-05-19 06:05

19 maj bubbel

Gomorron!

Nyss vinkat av älsklingen, passar på att ta min "egna tid" så här på morgonskvisten. Så tyst och lugnt överallt….bästa tiden på dagen ifall man är någorlunda vaken iallafall!

Dimman på åkrarna börjar lätta och solen kikar fram bakom husknuten, min lilla vovve har krupit upp i sin saccosäck. 

Ska ta itu med uterummet idag, så vi kan nyttja det bättre. Det här är en tid som känns som om allting vaknar, en tid av njutning, en tid av förhoppning känns det som. 

Idag börjar även meditationen med Deepak Chopra - det ska bli jätte spännande! Nånting nytt, nånting utmanande för min del!

Läste om Tuva´s hund i gårdagens bubbel… Undrar sååå vad det var han upplevde! Visst är de härliga våra fyrbenta.

Önskar alla en fin dag!

kram

Annons:
Ians
2014-05-19 07:52
#1

Godmorgon Shigne, Och resten av gänget, när ni kikar in sedan, Denna dagen vaknar de flesta till en lite regn tung himmel och lite små droppar emellanåt. Ett härligt väder att sova i, man känner sig lite lagom trött av bara vädret. Och barnen leker inte och stjojar utanför mitt sovrumsfönster. Hoppas du fåt till det med ert uterum Shigne ochh att ni andra får en bra dag ni också. kram♥

Elpida
2014-05-19 08:23
#2

Hej svejs!

Kilar in kvickt som attan och lämnar ett tassavtryck! Även om jag kikar in ibland och skummar igenom och ser att ni har det gott så hinner jag inte alltid skriva.

Pyss och kram❤️

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

abbis
2014-05-19 09:18
#3

Morn

Måndag igen och denna vecka har jag kursavslutning .Nu ska dom sista sakerna som eleverna tillverkat glaseras..

Har lite saker som jag inte hann med i lördags som ska dekoreras och svarvas av idag..

Här är det soldis men man har lovat värme så jag har plockat fram mina knickershängslebyxor från gardengirl..

Lycka till med meditationen Shigne och vink vink till Elpida 🌺

kram kram

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Tuva-Lena
2014-05-19 10:03
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Go'moorron alla fina!

Samma väder här, lite halvmulet och har regnat lite inatt, sån där behaglig försommarluft ute med massor av dofter! Varmt ändå, är det månne sommar'n som har kommit?

En ny "hostnatt" för mig, en riktigt elak en så jag klev upp vid halv fyra och hämtade soffkuddarna och bäddade om i sängen för att kunna sova sittande. Blir inte detsamma som att få vila huvvet, men va gör man? Märkligaste förkylning jag varit med om! Galen Först frossa i fem dagar, sen diarré i två, utslag på kroppen i en, sen hosta och huvvevärk resten av tiden. Inte dålig direkt men väääldans less på att det inte ger med sig och inte få sova riktigt.Ledsen

Ja ja men shigne, idag börjar meditationerna! Hoppas det går att meditera fastän man hostar..? Lite tokigt blir det väl när det är ens inre jag man ska ta kontakt med, men det yttre hela tiden gör sig påmint..

Så roligt att du tittar in Elpida! Vi vet att du finns bland oss fastän du inte alltid hinner "heja", men desto roligare när man ser ditt söta nylle!Glad

Sov sockersött Ians, regnet är som en vaggsång, lugnar både kropp & själ.Oskyldig

Apropå kläder abbis, så har jag bestämt mig för att plocka fram min kvinnliga sida istället. Inga hängselbyxor i alla fallSkrattar, neej, jag har skickat efter två (fotsida)sommarklänningar. Färggranna, vackra med kvinnlig udd och dom ska jag gå med i sommar - lite "häxiga" så där..SkämtarFast hängselbyxor är ju mer praktiska när man sitter i en keramikverkstad förstås.. Lycka till med examen idag abbis!Ballong

Ha nu en fin dag allihopa och kram till er alla!Glad

Nu har häggen börjat blomma! :)

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Ians
2014-05-19 16:15
#5

pyss o kram tillbaka Elpida ❤️ gott att veta att du finns där även om du inte hinner skriva så mycket.

Tuvan, tuvan vilken eländig hosta du fått….får man skicka lite healing till dig i kväll vid 21?

Upp till toppen
Annons: