Annons:
Etikettövrigt
Läst 525 ggr
shigne
5/20/14, 8:41 AM

20 maj bubbel

Gomorron!

Imorse blev det sovmorgon, känner att kroppen är helt urlakad för tillfället.

Skärpte till mig till max när jag skulle skriva datum idag 😃

Åskoväder under gårdags kvällen och inatt, men nu är det betydligt svalare och luften känns lätt. Dock fortsätter det att regna.

Satt en stund och kikade på behandlingsbänkar igår, är i funderingar kring att köpa in - men hur i all fridens dagar ska man veta att man köper rätt? Finns en uppsjö av färger, sorter, utföranden etc. etc.

Idag känns det i kroppen att det blir en lugn dag!

Önskar alla en fin och härlig tisdag! kram

Annons:
Tuva-Lena
5/20/14, 9:18 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Go'morron shigne! Vinkar Vinkar glatt till er andra när ni tittat in.

Ja du va varmt vi har haft  det! Igår eftermiddag när jag tittade på termometern visade den 27!! grader! I skuggan alltså. Inte underligt att hunden tappade lusten. Idag är det betydligt svalare, kring tio nu men det blir väl varmare fram på dan - och lite regn kom det inatt också. Bra det för mina plantor..Skämtar

Vad du ska tänka på när du köper behandlingsbänk, är att den ska vara anpassad till din längd så att du slipper luta dig ner när du behandlar någon, inte heller ska du behöva lyfta armarna när du behandlar, då är bänken för hög istället. Du ska också kunna sitta bredvid/framför bänken så att benen ryms under den, om du skall sätta nålar/ge laser ultraljud el dyl, eller massera nacke ansikte fram ifrån.

Sis köpte jag en billig bänk, men som är perfekt på så vis att den går att ställa in höjden på. Ihopfällbar dessutom så jag kan behandla hemma hos dem som har svårt att komma till mig, dessutom ska den vara lätt så att du kan bära den själv. Titta in hos Jula, dom har bänkar som passar plånboken. ;)

Köpte hostdämande medicin igår och faktikst så sov jag till halv sex idag innan h-vetet bröt loss. Alltid något sa han som spydde i sån..Skrattar(när han var utan foder till hästen..)

Nä, dags att ge vovven mat och insulin..Vinkar

Ha en fin dag allihopa!

(Idag ska jag försöka göra meditationen från igår, hostade så hemskt så det gick inte då..)

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Ians
5/20/14, 11:14 AM
#2

godmorgon på er,

Här var det aktivitet redan!

Shigne, jag håller med Tuvan att man framför allt måste tänka på att bänken är bekväm, gärna höj o sänkbar i viss mån, beroende på vad man skall göra för behandlingar.

Tuvan, gott att du fått sova lite inatt!

Själv har jag sovit som en stock efter urladdningen igår kväll. Tor var ute med sin hammare och en rejäl hink vatten och öste över oss! Det åskade så rejält så det är sällan man hör ett sådant åskväder! Nu är det gott väder här på morgonen! snart skall jag ta stavarna och vovven med mig ut….hoppade över det igår kväll, det kändes lite onödigt att gå ut o slåss mot vädrets makter, även om en hade bra kläder på sig. Ibland får man bara stryka på foten 😉 och inse sin litenhet inför naturen!

Önskar er alla en bra dag, var rädda om er!

abbis
5/20/14, 11:16 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Ja du Tuvan Hosta är inte kul jag har haft hostperioder upp till ett år..

Shigne ..jag har en billig portabel bänk och den är utmärkt 🙂.

Ska jobba kväll ikväll då vi har kursavslut.Så jag har bakat en lakritsrulltårta fylld med grädde och svarta vinbär till mina tjejer.

Såg på Keramik iFokus att man kunde ta mästarprov på distans kostnadsfritt på Leksands folkhögskola..Sen när man läser det finstilta så behövs ett gesällprov och det får man bara om man gått en utbildning..SURT för mästarprovet skulle jag säkert klara galant.Skickade en förfrågan i alla fall..😎.

Nu ska jag kvista ner till verkstan sambon glömde växelkassa och kattmat..

lite garnhållare 😉

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Upp till toppen
Annons: