Annons:
Etikettövrigt
Läst 570 ggr
shigne
2014-05-22, 05:30

22 maj bubbel

Gomorron!

Här är mulet och trist, kan hända lite åska i luften fortfarande…

Sovit jättedåligt, förkylningen har slagit till med buller och bång. Värk i varenda liten cell känns det som, näsan heltäppt och skallen sprängfylld! Sitter och kikar i punktboken och funderar på att nåla mig själv och se vad som händer….+ en massa vitlök under dagen!

Har en tid hos Af, ska ringa och höra om de är intresserade av att träffa mig idag! Förkylningen tänker jag då på!

Önskar alla en fin och bra torsdag!

kram

Annons:
Ians
2014-05-22, 06:44

Godmorgon,

skickar lite healande vindar åt ditt håll Shigne, inte kul att bli förkyld mitt i sommarvärmen.

Här har vi redan 16.6 grader i skuggan, men en skall inte klaga! "Sommaren är kort, det mesta regnar bort…….."😉

Hann allt med en 2.1 km promenad igår innan det var dags att åka och assistera en av damerna från Tanthotellet, utan för själva hotellet. Uppdraget gick super bra, trots en trilskandes Taxichaufför, som inte tänkte göra ett piss mer än att köra bilen! Någon annan service bjöd han inte på alls! Synd att taxin betalades via faktura, annars hade jag gott kunnat tänka mig att betala och be om varenda öre utöver själva resan tillbaka, och dessutom säga varför!

Jag höll på att få bära damen ner för 10 trappsteg själv…..i ren ilska klämde jag upp henne mot en vägg och bad henne att stå still, sprang tillbaka till kliniken, några meter bort och sa till dem att de fick komma och hjälpa mig! Och när vi väl kom till ytterdörren stod chauffören med händerna i byxfickorna och väntade tills vi baxat in henne i bilen….

Man blir matt över folks beteende! Speciellt då detta var en färdtjänst taxi, inte en helt vanlig körning, där passagerarna förväntas gå och stå själv…😡

Tänker på de stackarna som åker själva och blir bemötta på ett sådant sätt. Vid flera tillfällen har chaufförerna låtit denna dam gå ut och öppna grinden vid jobbet, och kört in bilen medan hon fått gå fram till porten….hur tänker man då? När personen har en rollator som ligger kvar i bilens bagage utrymme! Detta betalar vi skattebetalare för, att folk blir behandlade på ett sådant sätt!!

Men det finns chaufförer som är goda som guld, och bär och kånkar hur mycket som helst! Det är bara när man möter den andra typen som man blir helt förskräckt över kylan mot en medmänniska som inte klarar sig fysiskt längre ! Så nu har jag fått skälla av mig lite :)

Ha en härlig dag, stor kram till er alla som kikar in senare och en Extra stor till Shigne och Tuvan som är förkylda!

abbis
2014-05-22, 09:30

Den du,Taxichauffören alltså..hoppas han blir behandlad likadant när han bli gammal och skruttig..

22grader kl 06,30 enligt sambon , då sov jag som bäst..he he

Blir nog en varm dag då det är molnfritt här och lätt bris.

Kånkade ner mer utemöbler till cafét igår. Har dock inte fått tillståndet än🤫.

Håller på och packar ugnen med sista elevarbetena och ska bränna till helgen då den måste bli knökfull först..Annars så gör jag pinglor med ben oh roliga ansikten just nu.Tar en jäla tid att göra sså dom får lite karaktär..Började med 47 stycken , knäpphjärna..

Krya på dig Shigne ❤️

ha de gott NU ÄR SOMMAREN HÄR..

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Toyan
2014-05-22, 10:54

God morgon.

Blir en varm dag, redan 22 grader.

Jobbigt med förkylningen shigne, kryakramar kommer flygande🤗

Ians..hur kan man.. som den där taxichauffören bara stå och se på i stället för att ge en hjälpande hand? känner som abbis, hoppas han själv i framtiden blir bemött på samma sätt😡

Åh..så fint ni har det abbis, där skulle jag gärna sätta mig och fika🙂

Idag är det tvätt och andra måsten som gäller. en promenad blir det fram emot kvällen.

Önskar er en ljuvlig solig dag❤️

Tuva-Lena
2014-05-22, 13:03

Go'dagens alla vänner!

Man blir rent förskräckt över det du berättar Ians! Var finns empatin för behövande människor? Alla chaufförer brukar ju vara så hjälpsamma..? En spark i ändan och en påminnelse om att han har ett serviceyrke kanske?Bomb Gamla människor har ju så svårt för att kräva saker också! Mössan i hand' är dom vana vid, men tänk då när vi blir gamla! Då j-ar ska vi få rull på "omsorgstänket" minsann!Cool

"Söt som socker"… "och titta vilken häck"! som en av tanterna på reklamen säger..SkrattarHar ni sett den? Ha ha.. SkämtarMan blir ju inte mindre mänsklig för att man blir äldre, snarare mer.SkämtarOch njuuuter mer!

"Idag fokuserar jag på det jag vill ha mer av i mitt liv". Så lyder (går)dagens ord i 21-dagars meditationen. Bra påminnelse tycker jag, för oftast fokuserar vi på sånt som vi INTE vill ha mer av i våra liv: ohälsa, oväder, oknytt och ogjorda saker. Skit i det och tänk på det du vill ha mer av istället!GladSkratt till exempel!Skrattar

Nu bär det iväg ut på tomten. Tack alla ni som önskar mig ett snabbt tillfrisknande, nu tror jag bestämt att jag är på g igen. Lite hosta imorse, men va då, får jag sova hela natten så räcker det gott o väl!

Ha en fin dag allihopa! Så fint du har abbis och jag hoppas att tillståndet kommer snart så att ni får sätta igång med sommarens aktiviteter! Blomma(har du sett bilden förut? Kanske en inspiration?)

Krya-kram till lilla shigne!

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Tuva-Lena
2014-05-22, 15:37

Apropå chaufförer av alla slag: Hörde ni på nyheterna om busschauffören som stannade bussen mitt ute på sträckan, för att gå ut och trösta en liten flicka som satt o grät vid vägkanten..?

Det finns såna också, synd bara att tanten hade oturen att träffa på den motsatta sorten - och du Ians. Ledsen

Busschauffören tycker jag är värd en stor sån här!

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Ians
2014-05-22, 15:55

Tycker jag med Tuvan….en vardags hjälte behöver en bukett blommor!

Annons:
Upp till toppen
Annons: