Annons:
Etikettövrigt
Läst 231 ggr
shigne
2014-05-26 06:26

26 maj bubbel

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Gomorron!

Lite kyligare har det blivit, temp visar just nu på +12. Det blåser och solen skiner.

Mannen har åkt till jobbet, så just nu är det bara jag och katten vaken. Lilla vovven gick och la sig igen när husse åkte, pojkarna stiger inte upp än på ett tag. Själv tycker jag nog att just denna stund på dygnet är bland den bästa = allting så tyst och stilla.

Helgen har varit helt fantastisk härlig, sällskap av vänner, utflykter, grillning ute vid ån, härligt väder och många hundbus-promenader! 

Idag tänker jag pyssla lite trädgården, stöka undan här inne och förhoppningsvis kunna bli ensam en stund så jag kan hänge mig åt meditationen.

Jag önskar och hoppas att Du får en härlig dag!

kram

Annons:
Ians
2014-05-26 09:44
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Tack Shigne,

Önskar dig en härlig dag också! Stor kram tillbaka 🤗

Själv skall jag sova lite, sticka lite och promenixa lite under dagen, har gjort 3 nätter på Tanthotellet i helgen, så "en är änna lite sleten" som vi säger här 😉

Önskar er alla en fin dag jag också! Så är det Healing i kväll för hugade!

Abbis frågade en gång om det inte fanns några herrar på Tanthotellet och här får ni bildbevis på att det visst finns Gubbar också! 😂

Bilden är tagen på vår fina innergård som vi har på Jobbet.

Toyan
2014-05-26 11:13
#2

God förmiddag.

Tar gärna en kram shigne 🙂ha en fin dag, hoppas du får din meditationsstund.

Ha en skön dag med välbehövlig vila och avkoppling Ians. Söta "gubbar" ni har på Tanthotellet😃

Har inte hunnit ut mer än på balkongen än, men liite svalare känns det som. Måste till apoteket idag för att köpa det jag glömde i fredags.

Ska vara med på healingen i kväll, länge sen nu.

Ha en fin dag allihopa🌺

Tuva-Lena
2014-05-26 11:41
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Go'dagens kära vänner!

Regnet strilar ner från en grå himmel, det har det gjort nu sen i lördags, med korta uppehåll. Tempen ligger på blygsamma 7 grader - lite skillnad alltså från lördagens toppnotering på 32..

Ganska skönt ändå när man klarat av prommisen med hunden, och är man väl ute så är det skönt det också.Glad Lite synd om pållarna bara som får gå där i blötan hela dagen.

Nice "gubbs" Ians, här har jag inte fått blommorna än men kanske blir lite fart nu då, när regnet kom i överflöd dessutom.

Skall gå till skogs bara det slutar regna och hämta några rönnar tänkte jag, som jag ska plantera framför huset. Det ger lite skugga så småningom för nu gassar solen hela dagen ute på gården och det blir rent olidligt.

Ha en fin dag allihopa och en skön vila önskar jag dig Ians, efter nattpassen bland tanter och några tystare gubbs! GladKram kram!

Just nu ser många småttingar dagens ljus ute i naturen..Hjärta

Koppla hunden..!Glad

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

abbis
2014-05-26 18:53
#4

Söta gubbs Ians 😉

Vi va hos svärmora igår på morsdag.Åkte och köpte en tröja och ett par pants åt henne istället för en blomma.Prylar behövs inte där för där står sakerna på varandra..

Idag  har det varit tyst i butiken .Det roliga är statistiken visar samma varje år i stort sett så man undrar vad som styr..

Filmade lite och drejade en laddning småkannor på sena eftermiddan.

Nu ska jag påminna Lensway att jag skickade en reklamation för ett antal veckor sedan..

hade gott

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

gummimamma
2014-05-26 21:06
#5

Ja, de gubbarna är lättskötta och gör inte mycket väsen av sig! Jag har massor av gubbar på g i tösens gamla sandlåda. Den är perfekt till att odla i! 

Här har det varit soligt och varmt. Härligt!!! Jag, som är så frusen av mig, njuter i fulla drag när andra klagar på värmen. Men det skulle inte skada med några droppar regn, så växterna blir glada. 

Min gubbe håller på att fixa bättre bevattningsmöjligheter åt mig. Allt började egentligen för några år sedan. Då bytte vi oljepannan mot annan uppvärmning, och då blev ju oljecisternen överflödig. Vi hade hjälp av en firma som kom och rengjorde den, och sedan skulle den få ligga kvar i backen. Men min gubbe fixade så att regnvattnet från vår tak åker in i cisternen via ett rör. Sedan kunde man pumpa upp vattnet med hjälp av en gårdspump. Men den där pumpen var dålig, och gick sönder hela tiden. Så nu har gubben monterat bort den och satt dit en elektrisk pump. För att dölja pumpen, håller han på att mura en "önskebrunn" som pumpen ska stå i. Blir nog riktigt fint! Den nya pumpen fungerar superbra i alla fall. Nu kan jag vattna mina växter med hjälp av slang eller vattenspridare, i stället för att springa fram och tillbaka med vattenkannan. Underlättar mycket!!!

Upp till toppen
Annons: