Annons:
Etikettövrigt
Läst 2223 ggr
shigne
2014-05-27, 06:13

27 maj bubbel

Gomorron!

Känns lite kallt och rått ute idag, solen skiner med sin frånvaro iallafall!

Ska strax iväg norröver - fick en akuttid på sjukhuset hos hörselteknikern, så det är bara att packa ihop och iväg. En måste passa på när tillfället ges. 

Passar även på att övernatta hos syster, systerdottern kommer också - så jag kan tänka mig att det blir en sån där härlig "tjej-surrar-kväll" ikväll.

Hoppas att ni alla får en bra dag! Kram

Annons:
abbis
2014-05-27, 08:54

Morn allehopa

Shigne .. Får du inte byta landsting när du flyttat?

Här har sambon hållit på hela morgonen och förberett dekorationer till våran glass.Blir mörka chokladrundlar med frystorkade hallon och vita chokladrundlar med lakritsgranulat.Måste ju se snyggt ut oxå..Namnet på glassen har jag funderat på .Men "Hemjord glass" låter som det är och det är väl bäst..Felstavningen tillhör ..Har drejat en 50 cm hög glasstrut som nu ska tas fram och exponeras..

Bra väder fick vi på premiärdagen oxå 🙂.

Planterat utanför butiken igår..Fick tag i svarta petunior , blev så snyggt till knalligt oranga tagetes..

ha de gott

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Toyan
2014-05-27, 10:10

Go'morron.

Ha en bra resa och trevlig kväll hos systern shigne, med de långa väntetider som är så gäller det att ta tillfället i akt, om man kan.

Abbis..hemjord glass låter mumsigt, lycka till med försäljningen👍

Här blåser det och är mulet, välkomnar svalare väder, 14 grader just nu.

ha en fin dag, vad ni än fyller den med. Kram🌺

Tuva-Lena
2014-05-27, 11:14

Go'förmiddag kära vänner!

Ja shigne, det är grått här också och kallt, bara tio grados, men det är i alla fall uppehåll efter skyfallenen vi har haft. Hoppas du får en härlig kväll mä' värmlänninga'! Och att "ördoktorn" är på "karlstadhumör "Sol när du kommer..GladSkicka mig din adress så kommer en karta över akupunkter i brevlådan!Glad

Vink vink till dig abbis! Å vilka härliga hem(g)jorda glassar! Ni är så kreativa och duktiga din sambo och du! Håller tummarna för att smakerna går hem hos "publikum"! Det låter då gott!Tummen upp Jättesnygg blomuppsättning har du gjort också! Jag passar på att köpa plant på rea jag, sedan har jag massor av pelargoner sedan förra året som jag lyckats hålla vid liv. Dom är jättefina nu och blommar så tacksamt. Har en del på tillväxt också, bl a körsbärstomater som brukar bli jättegoda! Sen ska jag så gurka, spenat, sallad, persilja och dill - kliar riktigt i fingrarna!GladMorötter också förstås!Får idé

Toyan, välkomnar du svalare väder när du har "bara" 14 grader..? och mulet på det? Blev det inte lite fel där?Skrattar Innan jag la mig hade vi en grad varmt, la över pelargonerna för säkerhets skull, blött på det då efter regnen.. riktigt ruggigt var det!

Kom precis från stallet för nu är jag ensam några dagar, och då passar jag på att ta vara på tiden minsann. Ska meditera idag t ex.. kanske yoga om jag orkar - tar sån tid innan jag får tillbaka krafterna! Bara att mocka är ett helt företag! Tror jag ska tvätta av fönstren lite också och byta gardiner i köket åtminstone..Funderar borde fylla på med mer hudvårdsprodukter också… ja ja, kommer tid kommer råd..

Ha en fin dag allihopa och stor kram till er som behöver den!Glad

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Ians
2014-05-27, 13:49

Gomidda,

Jag är sur 😕 det finns inget kaffe! Varken brygg eller pulverkaffe! Vilket påminner mig om att ja skulle tagit vägen in om affären påväg från jobbet igår! '

Tyckte väl det att jag inte druckit kaffe igår 😉Får se om det kan räcka med rejält starkt thé innan jag orkar gå till affären!

Idag är det dags för en ny natt på hemmet, det blir lite tjorvigt schema denna veckan, men det är ok för mig för sedan skall jag vara ledig i 2 veckor för firande av en student och så skall vi till S-holm jag o lilla dotera, ho ska på konsert! Så vi åker upp jag och en annan mamma med våra döttrar, för en två nätters i S-holm. Kanske hinner se något av den staden också 😉inte bara Friends Arena i Solna.

Hoppas det går bra Shigne hos hörseldoktorn.

Abbis, de där glassarna låter goda! ni är så påhittiga.

Toyan, ja visst är det gott när det blir lite svalare mellan varven. Den senaste tidens Tropiska värmen tar ju kål på en!

Tuvan….ja vi här nere i landet har haft tropisk värme som sagt! Svetten har runnit i strida strömmar ner i ögonen på en, och man har känt sig hur ofräsch som helst! Så en 16,1 någon dag emellanåt känns riktigt skönt!

Upp till toppen
Annons: