Annons:
Etikettövrigt
Läst 493 ggr
shigne
6/2/14, 6:32 AM

Måndag 2 juni bubbel

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Gomorron!

Vovven dålig i magen, så därför är jag uppe tidigare än jag hade räknat med. Den stackars lilla - undrar vad hon satt i sig för nått den här gången då?

Solen skiner och himlen är helt molnfri. Strax så vaknar de övriga och livet blir precis som vanligt igen.

Inga större planer för dagen, lite vardagliga sysslor, kanske en lite utflykt till affären för att fylla på matförråden.

Önskar alla en härlig dag!

kram

Annons:
Ians
6/2/14, 9:10 AM
#1

Shigne det låter som ett otrevligt uppvaknande, med en magsjuk hund!

Hoppas resten av dagen blir bättre!

Själv skall jag iväg en sväng till ett av mina barnbarn, en underbar liten tjej!

skall försöka få tvättat lite också under dagen, solen gör ju så att tvätten torkar snabbt som attan ute på balkongen, så det är bäst att passa på 😉

skall avbeställa en tid hos doktorn också imorgon, som jag inte hinner gå på! Det drar ihop sig nu till student, och det är lite kaotiskt nu! Men det kommer att gå finemang!

Ha en underbar dag mina kära Goingar, så ses vi i trådarna under dagen!

I kväll är det healingstund för hugade 🙂

Tuva-Lena
6/2/14, 9:21 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Go'morron shigne! Och hej alla ni andra som tittar in senare!Glad

Ja det är lätt hänt under sommaren speciellt, att vovva' får i sig onyttigheter som sätter spår i magen. Minns i ifjol. så fick jag åka till vet till o med, när hunden hade diarré över en vecka. Köpte koltabletter och nåt specialfoder dessutom men sedan gav det med sig. Jobbigt bara att springa ut på nätterna..Sover

Var ju ut på landet igår men solen sken så vackert så vem vill städa då? Nä, jag tog ut sängkläderna faktiskt, så dom är fräscha när jag kommer dit, men sedan kan jag som tur är skylla på rabatterna och gräsmattan, som behövde sig en omgång också. Rensar överallt, för i år växer ogräset - som ogräs! Vi har ju haft mycket regn och då trivs i alla fall ogräset, det rackarn's..

En speciell känsla att vara där ute. Storspoven drillar över ängarna och fåglarna sjunger som ingen annan stans. Sedan kommer ju flyget från Gällivare och drar  över hustaket! För att landa ett par mil bort. Nåt sånt hör man aldrig här i stan - konstigt nog Skrattar-men då man kommer dit så blir till o med det lite speciellt.

Idag ska jag gräva land har jag bestämt, hoppas bara att jag orkar. Får väl ta det i omgångar.. Looser

Kram kram o ha en fin dag!

Mitt sommarkök..

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

abbis
6/2/14, 9:28 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Morn

Har grejat hela helgen med städning bakning tvättning och annat så nu ska jag äntligen få gå till jobbet och ta det lugnt..

Funderar på att boka av min ögonläkare för gott..Förstår inte varför jag ska dit hela tiden då "det inte är nått fel" som han säger varje gång..200 spänn hit och 200 spänn dit kan jag göra roligare saker för..

Ska även på nervkoll i juni så det blir lite för mycket pengar på läkarbesök på min lilla lön. 

Får väl se om man kan frilägga nerverna som ligger i kläm så jag får tillbaka känseln i vissa fingrar..

Idag är det dagen efter en marknadshelg så det blir nog lugna gatan då dom flesta gjort slut på sina pengar..he he

Vi kör på och har ny glass idag passionsfrukt bl.a

Fick tag i nya gardengirl brallor på outlet dom jag har på mig har 7 år på nacken nu blir det blåa..

ha de gott

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Tuva-Lena
6/2/14, 9:28 AM
#4

Vinkar till dig Ians! Hoppas att du får en härlig dag med lilla tjejen! Klart att det fixar sig med alla arrangemang! Och det bästa är att när man själv inte står centrum så kan man ta det som det kommer. Så bara njut av festligheterna, det är inte det som blir "fel" man minns efteråt utan det som var så bra och otroligt trevligt och minnesvärt. Och man skrattar åt klavertrampen! Dom blir liksom roliga minnen.. Skrattar

Ha en fin dag!

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Tuva-Lena
6/2/14, 9:34 AM
#5

…och till dig abbis!

Skönt med lite avkoppling en vanlig arbetsvecka, eller hur?Skämtar

Och brallorna är jättemysiga, och tjejen är jättesöt - vem är hon? Nä strunt i ögonläkare som inte kan ge dig några besked ändå och jag hoppas att dina fingrar kan rätta till sig igen, men tror du inte att det kan vara en "yrkesskada"?

Mmmm, passionsfruktglass låter gott!Tummen uppHa en skön avkopplande dag nu abbis!Glad

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Toyan
6/2/14, 10:47 AM
#6

God morgon på er allihopa!

Hoppas vovven kryar på sig under dagen shigne, man blir så orolig när dom blir sjuka dom kära husdjuren.

Ha en jättefin dag med barnbarnet Ians, ha det gott med alla bestyr.

Skönt att vara ute på landet Tuvan, en härlig stund för avkoppling hoppas jag du kan unna dig då och då. Ditt sommarkök ser jättemysigt ut, är det en bonad på väggen till höger?

Fin bild abbis. Va bra att du hittade nya brallor, vissa plagg vill man inte göra sig av med förrän dom är helt utslitna.

Hoppas marknadsbesökarna sparat lite pengar till att köpa er goda glass abbis.

Ha en fin dag och början på nya veckan❤️

Annons:
Ians
6/2/14, 11:17 PM
#7

Det bidde inget besök hos lilltjejen, fick ge upp den tanken efter en stund då jag kämpat mot värken i kroppen idag! Jag fick ta några starka tabletter och vila under dagen istället. Det är som det brukar vara, med stress kommer värken! Det är bara att ta nya tag imorgon, och gilla läget idag! Fibron är en oberäknelig följeslagare jag har, som ibland klappar till när en minst anar det! Nu ska jag gå o lägga mig för natten, och se till att få ordentligt med sömn, så reder det nog sig tills imon! Pyss på pannan till er alla :)

Upp till toppen
Annons: