Annons:
Etikettövrigt
Läst 1230 ggr
shigne
2014-06-04 07:17

Onsdag 4 juni bubbel

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Gomorron!

Regnat i natt, ett välbehövligt regn för växtligheten, och det fortsätter nog idag med!

Det känns friskt och klart ute iallafall, nu när jag stuckit ut näsan några minutrar. Hunden sover fortfarande, så det lär nog dröja ett tag innan promenaden. 

Men först och främst det viktigaste innan jag själv vaknar till lite bättre = KAFFESKVÄTTEN!

SEN kan dagen få komma igång!

Har tagit mig i kragen och försöker komma igång med yogan; två dagar, en dag med enbart solhälsningen x 4, två dagar yogapass etc. etc. Det måste väl ändå ge resultat inom kort? Skönt är det iallafall, bara vetskapen om att jag gör nått för min egen hälsa och välmående. För kroppen har verkligen betett sig vresigt sedan jag gick på kryckor och slutade röka… Skam den som ger sig, som det så fint heter!

Att jag sen passerade bäst-före-datum för ett tag sedan gör ju sitt till också såklart! 

Oj, nu surrar jag… 

Ha det så gott idag alla, solen skiner bakom molnen 😉

Annons:
Tuva-Lena
2014-06-04 09:33
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Ååå va bra att du har kommit igång shigne! Lovar, du kommer inte att ångra dig!

Det som är svårast, när man inte bor ensam, är att INTE lyssna till omgivningen och "känna in" vad den behöver, utan man skall ta den här stunden oavsett vem som kallar på uppmärksamheten. Finns ingenting som inte kan vänta en halvtimme, bortsett från eldsvåda då..Skrattar

Vi skulle få regn inatt sa man, men inte en droppe har fallit. Möjligtvis nåt litet "moln" av fuktighet men det är fortfarande torrt på marken i alla fall.

Köpte en (bok-vitrin)hylla för 60 spänn!! på en lokal budsajt som jag var o hämtade igår. Skitfin är den men fel färg, ni vet så där jakaranda-nånting-färgad. Tänkte jag skulle måla om den vit, sen blir den ett fint inslag i "salen" ute på landet. Varmt som attan var det förstås att kånka på en sån sak i värmen, men nu är den på plats!

Och är det inte regn som förgyller dagen så får jag så i landet idag istället! Inte en dag utan att det finns saker att göra och så länge det finns liv, finns det hopp!GladMen ibland längtar jag faktiskt efter en vanlig "skräpdag" också, då man kan göra det som faller en in. Gå på loppis till exempel..

Ha en underbar dag alla fina!

Shigne, ta med dig vovven i yogan vet ja, delad glädje är dubbel glädje!Glad

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Toyan
2014-06-04 10:20
#2

God morgon!

Regnat har det gjort här också, gråmulet och 12 grader.

Har också funderat på om jag ska försöka mig på yoga, funderar när jag ser en del övningar, hur i all världen jag skulle klara dom 🤔 Mina knän protesterar vilt när jag i bland behöver ner på golvet av nån anledning.

Härligt att du slutat röka shigne, man mår så mycket bättre och att slippa nikotinbegäret är en befrielse👍

Kul att göra fynd Tuvan, sysslolös lär du inte bli, så du får väl ta en "semesterdag" nån gång i bland och hitta på nåt kul.

Önskar er en fin dag och sänder ett knippe kramar❤️

abbis
2014-06-04 19:35
#3

gokväll..

Har gjort nått riktigt riktigt dumt idag..

Skulle lyfta ett skåp själv som visade sig vara för tungt och då small det till i vänstra armbågen..Nu gör det riktigt  ont när jag belastar..och molar i vila.Nått brast..HELVETE..

Kan det vara en muskelbristning och hur gör jag..Har lindat armen nu..

Kan inte lyfta för det finns ingen ork .Hur det funkar att dreja vet jag inte ännu..

skåphelvetet står nu på plats för sambon tog det lätt..VARFÖR kan man inte vänta !

Skönt med yogan Shigne..

och lyft inga hyllor själv ,Tuvan..

ha de

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Upp till toppen
Annons: