Annons:
Etikettövrigt
Läst 490 ggr
shigne
2014-06-09 06:32

Morgonbubbel 9 juni

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Gomorron!

Så kommer även denna gång en ny vecka - nya möjligheter, nya upplevelser! 

Himlen är regntung och grå, fast de har lovat lite bättre väder denna vecka - vilket jag ser framemot.

Sitter med mitt morgonkaffe och väntar på att resten av kroppen ska vakna. Då blir det yoga till att börja med…

Snabeldraken och ett och annat fönster ska jag försöka putsa. Sen hoppas jag att en "försöks-kanin" dyker upp, så jag får träna lite massage etc. 

Jag önskar alla en bra och härlig start på denna vecka!

kram

Annons:
aekitsune
2014-06-09 06:39
#1

God morgon! :D Jag har inte gått och lagt mig än. Har tenta idag och vågar inte sova för jag är rädd att jag ska missa väckarklockan :P När lilla hund vaknar ska vi gå på en mysig morgonpromenad, och sen bär det av till skärselden… Usch, vill inte göra denna tentan! Sitter också med morgonkaffet, och kollar på nyheterna.

http://aekitsune.blogg.se

abbis
2014-06-09 09:08
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Morn

Lycka till med tentan aekitsune 😉

Och solen och värmen kommer Shigne do har lovat 19 -25 grader

Igår putsade sambon fönstren mot gatan för det monterades upp träpersienner i sovrummet som vi haft i Nora förut..

Jag körde provbakning i min egen bakform igår lyckades på andra försöket..

Idag ska resterande bakformar få glasyr på sig och bli klara..

ha de gott

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Tuva-Lena
2014-06-09 09:19
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Go'morron shigne! Och vink vink till duktiga eleven! Glad

Här är det mellangrått, d v s lite blått o lite grått. Sken upp igår kväll efter rotblötan och vi har det varmt o gott här uppe i alla fall.

Tog ett fönster på självaste pingstafton jag! men pingsten har ju blivit bortrationaliserad genom att man kapade helgen med en dag, so what? Känns inte alls som "storhelg" längre. Och sedan regnade den bort i princip..

Vi har alltså inte kommit iväg ut på landet än! Och i år känns det bara "jobbigt" tycker jag. Nu har man bott in sig i stan och här har jag mina fina promenadleder och folk jag träffar är glada och pratsamma, inte på landet kan jag säga. Trots att jag bott där i 14-15 år så är jag fortfarande en främling, en konstig prick med konstiga idéer som gör som hon vill - och det får man inte i en liten by ute i förgängligheten!GladNix!

Lycka till med tentan aekitsune! Minns våndan jag kände också när jag skulle tenta…! Allt satt som en smäck i huvet innan, men när man ´kom till tentatillfället så skakade man av iver att få komma igång - för man var rädd att man skulle hinna glömma allting man korvstoppat in i skallen! Det går säkert bra ska du se, jag håller tummarna för dig!Vinkar

Kram kram till er alla och ha en fin dag!Glad

Så här blev skåpluckorna på landet sen jag hade målat om dem!

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Tuva-Lena
2014-06-09 09:22
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

..och så här såg det ut innan..

Tänk så mycket man kan fixa själv!Tummen upp

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Tuva-Lena
2014-06-09 09:26
#5

Go'morrn på dig också abbis!

Kakan ser jättegod ut! Och vilken duktig hustomte du har! Önskar att han gick att låna.. Kär

Ha en fin dag! Glad

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Ians
2014-06-09 11:26
#6

godmorgon,

Lite scårt att somna då jag sov lite länge på dagen igår efter ett jätte kalas på lördagen!

Låg och lyssnade på ljudbok halva natten, det straffar sig idag det, men jag ör ledig så Vem bryr sig!

Gott att se att ni lever! 

Ja du Tuvan just i små samhällen kan det straffa sig som anses chickt i stan, nämligen att gå sin egen väg. Det blir väll lite skrämmande tänk om alla gjorde så, hur skulle det då bli? 😉Vilka fina skåpsluckor Tuvan, tänk att lite färg kan göra att ett helt kök lyfter!

Jättefin kakform Abbis, en sådan skulle jag gilla att ha!

Lycka till med Tentan aekitsune, håller tummarna för dig, kul att se dig förresten 🙂

Håller tummarna för dig också Shigne att du får tränat på massagen!!

Ha en underbar dag alla goingar, ikväll är det healingkväll för dem som känner sig sugna eller i behov av att ge eller få lite!

kramar i massor till er alla!

Annons:
Toyan
2014-06-09 12:44
#7

God morgon på er!

Tror inte vädret bestämt sig än, nyss solsken, men nu mulnar det på och blåser en hel del.

Vaknat med ont i nacken och huve't, det som jag måste göra får väl vänta till framåt kvällen.

Ha en bra dag med fönsterputs och försökskanin shigne.

Lycka till med tentan aekitsune, det kommer att gå bra.

Kakan ser jättegod ut abbis.

Trist med folk som går i sin egna lilla inkrökta värld Tuvan, tycker att dom själva är förträffliga. Men vill dom inte lära känna en fin tjej så är det deras förlust.

Så fint du har i ditt lantkök Tuvan, du är då bra på att fixa och dona. Inte har du tummen mitt i handen👍😉

Ha en riktigt härlig dag allihopa.Kram🌺

Hej..hej Ians! Skönt att du får vara ledig nu ett tag🙂

Upp till toppen
Annons: