Annons:
Etikettövrigt
Läst 520 ggr
shigne
6/11/14, 6:12 AM

Bubbel 11 juni

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Gomorron!

Här är det regntunga skyar för tillfället - precis vad alla växter behöver kan jag tänka. 

Vet inte vad som tagit åt mig, jag som varit så emot en egen trädgård, har börjat botanisera bland blommor, kryddväxter, bärbuskar etc. etc. som bara den!! Känns som jag skulle vilja lära mig allt och det med en gång!! 

Det är en ljuvlig tid vi är inne i just nu. Massor av (för mig) nya växter  dyker upp i både trädgården och utmed vägkanterna vid promenaderna. Det doftar så himla gott överallt, det formligen sprudlar av färger överallt!

Livet är inte så tokigt! 

 Kram

Annons:
abbis
6/11/14, 9:18 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

morn allehopa

Gråväder här och det är lovat regn..

Gjorde klart en ny film och la ut på tuben igårkväll. Min 75:e 🙂.

Sambon va på närsam möte med kommun och företag så jag fick en stund för mig själv..

Igår kom det nr en kille som kollade hur dom skulle göra med värmepump..Vi får 2 nya på 5kw och den gamla ska servas så då kommer det sitta en i var rum.. Vi kommer behöva köra kyla pga av husets skick så där blir det en ganska stor kostnad som jag hoppas jag inte behöver ta.

Glaserar för fullt och det är väl bra för armen är inte OK ännu ..

Shigne..Jag har oxå blivit lite tokig ..Men jag har bara en balkong🙂

Här har jag monterat upp med öglor ett armeringsnät och i krukorna planterat slingerkrasse ..blir nog fint när det börjar växa..😉

ha de gött

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Toyan
6/11/14, 10:40 AM
#2

God förmiddag!

Regnar gör det här också, men varmt är det.

Kommer att bli fint med slingerkrassen abbis. Håller tummarna att du inte behöver betala.

Ha en jättefin dag allihopa🌺

Tuva-Lena
6/11/14, 10:49 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Go'morrn!

Frustrerad över bredbandet som inte vill… men jag passar på så länge det varar..

Å vilken härlig säng jag har här på landet, mjuk men ändå så att ryggen får stadga. Har sovit som en stock! Ljust är det ju hela natten också och fåglarna sjunger i ett.

Tur att jag hade så mycket att plocka med igår för nån TV gick det inte att få igång och bredbandet, ja det vet ni ju redan. Skulle göra dagens meditation igår kväll när lugnet hade lagt sig, men det tog slut efter 6 min, sen var uppkopplingen 0 Kbit! Fick fortsätta på egen hand. Dä' ä' landet dä'! Satte på radion bara för att höra en röst, sambon är på jobb se och helt tyst i flera timmar är inte roligt.

Här sitter en till som blivit tokig. Ampes för växterna inne i stan, betyder "oroa sig", och här nere har växtligheten helt tagit över av fel växter s a s.. Klippte i alla fall gräsmattan igår men fasen va det har växt upp en massa onödigt som är för långt för klippar'n! Får ta till lien imorgon för idag åker jag in till stada, en gammal väninna är på besök och vi har bestämt att träffas en stund. Ska hämta en lampa som jag löst på auktion också…

Ska testa att ta med en antenn från stan för att testa om jag får nån bild på TV:n ikväll.Galen

5KW abbis, det va inte dåligt det! Vi har en på 1,5 Kw som ändå funkar bra och nu på sommar'n är den toppen för att få lite svalka i huset när det är för varmt!

Shigne! Lägger på paketet idag! Bok, nålar och karta!Tummen uppNä livet är inte tokigt alls, det är bara vi som tokes!Skrattar

Ha en fin dag allihopa! Här börjar molnen tätna så det blir nog regn frampå eftermiddan. Kram kram!

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Tuva-Lena
6/11/14, 10:53 AM
#4

VinkarVinkar till dig Toyan! Har du hittat fram än? Hoppas du får en skön avkopplande tid på "betet"! Mina hästar trivs i alla fall och vill inte ens komma o hälsa, dom har inte tid utan måste passa på att äta av det goda gräset så länge det varar.Skrattar Myspållarna mina!

 Kram till dig Toyan och ha en fin dag du med!

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

gummimamma
6/11/14, 7:55 PM
#5

Regn här också! Men det behövs verkligen! Sparrislandet dammade rätt ordentligt här om dagen när jag rensade bort en del ogräs, och ingen fukt kunde jag hitta där. Men nu ska det nog bli bättre med mitt vattnande av mina växter, för gubben börjar få färdigt med "brunnen". Det är ingen riktig brunn, utan en gammal oljetank som är rengjord och har fått ligga kvar nere i backen efter skrotningen av oljepannan. Gubben har dragit rörledning som leder regnvattnet från hustaket ner i tanken, varifrån en elektrisk pump ska pumpa upp vattnet när jag ska vattna blommorna. Runt pumpen har gubben murat en rund kant av stenar och cement, så det ser ut som en gårdsbrunn. Runt "brunnen" har han gjort en stensättning och en grusrabatt. Dit ska jag plantera en massa taklök och andra fetbladsväxter.

Upp till toppen
Annons: