Annons:
Etikettrecept
Läst 1238 ggr
Tuva-Lena
6/5/14, 5:00 PM

Gillar du rawfood..?

Här finns recepten!

Sveriges största receptbank med raw food!

Kanske värt att prova..?Skämtar

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Annons:
Ians
6/6/14, 8:38 AM
#1

Rawfood är både gott och nyttigt!

Tuva-Lena
6/6/14, 9:32 AM
#2

Jaa det är det nog. Fram tills nu så har rawfood inneburit en morot i handen som jag går o gnager på, men här fanns ju MASSOR av recept som jag skulle kunna prova! Och allting smakar väl ändå inte "bara hö"?Skrattar Bara det att det finns så många "konstiga namn" i recepten, sånt som jag inte har en aaning om vad det är. Hur ska jag kunna köpa nånting som jag inte vet vad det är..?Funderar

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Ians
6/7/14, 11:10 AM
#3

Börja enkelt, med ingredienser som du vet vad det är!

Många Rawfoodrecept är onödigt krångliga, och innehåller onödigt mycket nötter etc! Så börja enkelt Tuvan!

Volito
6/8/14, 10:03 AM
#4

ställ frågor gärna om vill - äter raw strax 4 år…

Ians
6/9/14, 11:31 AM
#5

Jättebra Voilito!

Hur fungerar det i längden, fortsätter man att må bra som i början? Hur går det med värdena på blodprover etc?

[JeanetteK]
6/9/14, 12:23 PM
#6

Jag har faktiskt aldrig provat något alls inom raw food. Har kikat bland recepten och det ser ju jättegott ut! Såg ett på cole slow som verkade hur gott som helst.

#4 Är det dyrt? Håller man sig mätt på samma sätt som med "vanlig" mat? Hur kom det sig att du började?

Annons:
penke
6/9/14, 11:55 PM
#7

 Raw food är..kul men lite krångligt tycker jag..
 jag görsjälv bara ibland, men har gått någon kurs
 Det är ..spännande att baka i 41` 😃
     På gott o ont, är det väldigt mycket väldigt nyttiga  rå(a) varor i,
    så pris drar iväg en del
 eller om det är det vanliga "skräpmaten" som är ..dyr i längden🤔

  en spiralizer har jag spanat efter på div. loppisar o secondhander ,
 hoppas någon ska ha tröttnat på sin  😛

   penke

Ians
6/10/14, 10:44 AM
#8

Penke,

Jag tror att det är den vanliga skräpmaten som är dyr i längden! För om man räknar in vad det gör för hälsan också så är det inte dyrt, med bra mat! Slipper man ex de flesta förkylningar så finns det mycket pengar att tjäna på att inte vara sjuksriven tex

Men Det räknar man ju inte in i matkontot, om man däremot ställde alla kostnader mot varandra mat - hälsa - sjuskrivningar- läkarbeösk etc

Så tror jag nog att man tom skulle hamna på plus även om maten är dyr 😉

Volito
6/14/14, 9:05 AM
#9

I längden funkar utmärkt men - man borde vara förberedd att i början kan inträffa detox effekten och tom i ganska jobbigt grad och mycket individuellt för varje… Det kan jämföras med en storstädning i gammal, nedskräpad hus var inte finns kvar något ledigt utrymme alls…

Man får aldrig göra snabba kast - man stegvis ersätter ena varor med andra (vit pasta med fullkorn, kött med fisk, stekt med kokt osv. och bara efter börjar plocka bort de från menyn. tex proteinintag (kött mm) - massor med bladgrönt, nötter osv)

Man är piggare, har mer energi, klarare i huvud (man anar inte att lever som i neddrogad tillstånd), kan glömma om sådant som förskylning, influensor osv, celluliter försvinner, hud och hår återfår lyster (så klart man borde tänka vad man  använder på de med), man blir av med olika krympor tom kroniska…. 

Själv har blivit av med 99% av acne som ingen läkare eller naturopat har kunnat hjälpa under nästan 30 års tom desperata försök (förjade vid 16 års ålder)

[JeanetteK]
6/14/14, 3:41 PM
#10

#9 Låter helt fantastiskt! Vad härligt att höra att du blev av med din acne. 🙂

Upp till toppen
Annons: