Skönt för fötter!
Känner du dig stel och frusen?
Unna dig då ett riktigt skönt fotbad!
Med några värmeljus och lite lugn musik i bakgrunden förvandlas badrummet till ett lyxigt spa på några minuter.
Ett klassiskt knep är att tillsätta en tesked salt och en kapsyl såpa i baljan.
Stick ned fötterna i det ångande vattnet och känn hur värmen sprider sig från tårna, upp genom benen och ut i hela kroppen!
Läst i HJ
Ja fotbad är skönt men tänk på att det är den gula såpan som är bäst till fotbad. 
" Var nära naturen - var när dig själv "
Vilket härligt tips Spanis, det ska jag prova och såpa som luktar så gott 
Förr var det den gröna såpan som var bäst!
Nu för tiden så tror jag inte det är så stor skillnad på såpan som vi köper färdig, rätta mig om jag har fel 
/kram Spanaren
Vad jag vet så spelar det ingen roll vilken såpa som används vid andra liknande sammanhang. 
#3 Detta med gul såpa till fötterna har jag fått som tips av fotvårdare.Gör det som passar er så klart! 
" Var nära naturen - var när dig själv "
Ja, jag har fått tips om grön såpa av fotvårdare! De är nog lika bra vilket som.
Låter ljuvligt Spanis!
Nu har jag mina Graninge som är mina trogna följeslagare den här kalla vintern - finns inte bättre för fötterna. Men ett varmt fotbad skulle vara skönt fint när man sitter här vid datorn där golven är skitkalla.. 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
#7 Har du kalla golv?
Jag har golvvärme hela huset..min gubbe skämmer bort mig 
Angående såpan är det någon som vet om den som vi blandade ihop själva och längre tillbaka i tiden var bättre? Jag har fått för mig det!
/kram Spanaren
Ps Vet att det ska gå och få tag i renare såpa ev på nätet eller på olika mässor
Jag kommer ihåg när jag fick hjälpa mamma att göra iordning såpvatten, när hon skulle tvätta. Va härligt det var att stoppa ner hela handen i den gula smeten och klämma fram den genom fingrarna. Kan jag säga att jag tog god tid på mig och sen blev lilla handen mjuk som, jaa, såpa
kram 
#10 Jag minns när jag och en svägerska skickade efter äkta såpa i slutet av 70-talet och kokade upp den i vatten så att det skulle bli många flaskor.
Såpa luktar naturlig friskhet för mig
/kram Spanaren
Ja såpa är bra för mycket….
Men nu blev jag nyfiken.
Gul
grön.
vad är skilnaden??
Lena.P är jag i verkliga livet.
#12 Kollade just nu och dom är exakt lika förutom att grön såpa har ett färgämne med som gör den grön.
Ska söka vidare 
Ops mycket att läsa om såpan men det kan vara värt det 

För er som har vovvar kan jag tala om att såpa är alldeles utmärkt som hundschampo. Våran terrier har haft lite problempäls som tovat sig lätt, vi har fått köpa balsam och grejer till honom. Nu kör vi bara med såpa och han blir jättefin i pälsen!
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
#15 Tack för det tipset! 
Hälsingesåpan är naturlig utan vare sig färgämne eller parfym. Den är tyvärr ganska dyr..