Annons:
Etikettövrigt
Läst 273 ggr
shigne
2014-06-24 06:21

Bubbel 24 juni

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Gomorron!

Här skiner solen och det är just nu +7 grader bara… 

Längtar efter sommarvärmen, den där som vi har fått lite smak på.  Men allt har sin tjusning, även åska och regn - det gäller bara att göra det bästa av just den här dagen!

Inga direkta planer för dagen, ska åka in på apoteket och hämta ut mer medicin. Börja rensa i sovrummet så att jag kan börja måla och tapetsera - köpte mtrl i mars, men har ännu inte fått "tummen ur" 😞

Önskar alla en härlig dag! Åsså kramar i massor

Bilden hamnade fel…. nåja, det tar väl ett tag så lär nog jag mig också hur allt nytt fungerar 😉

Annons:
Toyan
2014-06-24 09:27
#1

En god morgon önskar jag alla!

Här är det sol och 14 grader, Inget speciellt inplanerat för dagen.

Ha en härlig dag med allt ni fyller den med❤️

Elpida
2014-06-24 09:40
#2

God morgon. Här börjar molnen redan ta över himlen, och det ska nog bli mer väta under dagen. Ska försöka komma iväg med voffsarna till rastgården en stund iaf. Njuter av dagarna och tillvaron och försöker ta igen de där stillsamma sakerna nu när jag inte har något att välja på.

Kram kram

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Tuva-Lena
2014-06-24 17:55
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

God afton kära vänner!

Vilken dag! Gick upp ganska tidigt men timmarna flyr iväg..

Har röjt idag, eller rättare sagt ställt om möbler i "salen". Köpte både soffa och "bokhylla" på nätauktion i våras och sen har det blivit stående tills jag flyttade ner. Men idag som sagt, kom de där krafterna jag har väntat på! (Sätter man bara igång dammsugar'n så går det av bara farten sedan.) Sen fick jag världens BÄSTA idé! En av väggarna ser hemsk ut där inne för tapeterna har "knölat sig" av fukten som blir under vintern när ingen bor här. I alla fall så såg jag framför mig en vägg klädd i bräder! Ohyvlat virke så att strukturen blir så där "bråkig" i ljusskenet. Har ju gammalt virke som har legat till sig precis som jag vill ha det, lite grått av vädrets makter ni vet.. Ja, sedan gick det snabbt att ställa möblerna där dom skulle vara.Skrattar Har en snickare som jag hjälpt med "datautbildning" så han är skyldig mig ett antal arb timmar, annars skulle jag inte ha råd att leja nån.

Ibland tror jag att den fattige kompenserar det genom många idéer, var kommer dom annars ifrån - inte nån designer i alla fall, den saken är klar. Älskar att pröva nya grepp!Glad

Vink vink till dig Camilla! (Elpida) Så roligt att se dig! Jag hoppas att du hinner ikapp det du har gått miste om under en hektisk arbetsperiod! Men vovvarna brukar kunna råda bot på det, finns inget mer rogivande än att sitta med en hund på en stubbe och studera världen.Glad

Tillbaka i vardagen shigne, men kunskapen sitter där den ska i alla fall. Hoppas att du får komma igång med din verksamhet så snabbt som möjligt! Du kommer att göra succé! (Bara jag får lite ro i kroppen ska jag fortsätta pluggandet jag också.Glad)

Idag kom sommaren tillbaka, eller sommar men, det är runt 15 grader och regnar inte. Bara det är värt att uppskatta så på eftermiddagspromenaden plockade jag prästkragar och rödklöver som står i en liten vas på köksbordet. Det är sommar det mina vänner!Glad

Ha en fortsatt fin kväll och kram till er alla!

Se så vackert blåbärsriset är!

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

gummimamma
2014-06-24 21:00
#4

God kväll!

Usch, vad trött jag var efter jobbet idag! Kände mig rent svimfärdig! Men gubben övertalade mig till att följa med ut på promenad vid Mörrumsån. Borde haft med oss kamera, för det är så vackert där! Och någonstans på vägen tappade jag bort tröttheten, så när vi kom hem kände jag mig riktigt pigg och började plocka med lite av varje ute i trädgården. 

Ha en go kväll!

Upp till toppen
Annons: