Bubbel 25 juni
Gomorron!
Kallt ute även denna morgon… Tur att det finns arbete så en håller sig varm.
Idag ska jag ta en dust med vedhögen där ute - det kommer regn i flera dagar nu är (är det sagt iallafall), då är det nog bra idé att få veden under tak! Sen får jag en kund - åh gú vad jag ser fram emot det!! Äntligen!! Den första "riktiga" kunden sen kursen.
Lite målning hade jag också tänkt hinna med innan kunden. Har en gammal piedestal som ska målas om och göras om till en golvlampa tänkte jag…
Jag önska alla en bra och fin dag! Är rädda om Er!
kram

Go'morron!
Den bilden blir man glad av shigne🙂
Grattis till första kunden. Ha det gott med allt du har att göra idag. Kram.
Samma väder som dom senaste dagarna, sol på förmiddagen och regn eftermiddagen.
Önskar er en fin dag och sänder en kram till var och en som vill ha❤️

Samma här! Go'morron på er, eller är det dag..?
Helt molnfri himmel imorse, så vackert ute men nu drar molnen ihop sig fast fortfarande riktigt behagligt om jag ska vara ärlig..
Tog en tur uppe vid sjön på förmiddan och det är ju såå fint! Plåtade några växter också, bl a slåttergubbe ni vet, som man kan göra både fot-och handkräm av - Arnica har ni kanske hört talas om?
Lycka till med första kunden shigne! Åå va spännande, jag förstår att det pirrar lite lätt i maggropen..? Och piedestalen då, vet du att jag har haft samma idé, jag gjorde om en piedestal till en golvlampa: kapade bara benen lite och sedan målade jag den vit och svepte in den med en tunn gardin. Voilá, en fin golvlampa fick jag!(Nöden är uppfinningarnas moder som man säger..
) Å förresten behöver det inte va' nöa' heller, det är roligt att få använda fantasin helt enkelt.
Nu har jag fått telefonen flyttad också, en teliagubbe kom hit imorse, fast ganska välbehållen om jag ska vara ärlig, och fixade det. Så nu behöver jag inte svära över dålig uppkoppling längre. Livet leker med andra ord för det är ju det där med uppkoppling som är VIKTIGT idag, eller..?
Skit i uppkoppling, tänk mer på avkoppling tycker jag - knäppisen som bor på landet.
Nu får jag besök!
Ha en fin dag allihopa och kram till er alla!
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

En sån underbar trolsk bild Tuvan.

#3 Ja fullmåne du vet, då det magiska uppenbarar sig runt hörnet. Den här bilden är tagen mot grannens jordkällare - man ser taket på den - och den vackra månen förstås, mot sydväst. På fredag är det "mörkermåne" och det är egentligen då det händer mest i vår omgivning.. Men nu är det så ljust så man ser ingen skillnad på ljus eller mörker, en härlig tid! Ha en fortsatt fin dag!
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Ja, här har det varit också fint på förmiddagen, men sedan kom åskskurarna. En hel del mullrande och några skurar under eftermiddagen och kvällen har det blivit…
Tog en sväng ut i skogen ikväll. Hittade en massa kantareller! Men de flesta var små som knappnålar, så de fick stanna kvar i skogen. Men jag bad dem växa på duktigt så jag kan komma och hämta dem om en vecka eller så. 😃 Det blev i alla fall så pass mycket med hem så i morgon ska jag göra pasta med kantarellstuvning.