Annons:
Etikettövrigt
Läst 1493 ggr
shigne
6/27/14, 6:23 AM

Bubbel 27 juni

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Gomorron!

Men fy vilken eländesdag igår…. Ians, Abbis och gummimamma; jag hoppas att ni får en bättre dag idag! Kramar i massor

Idag är det regntunga skyar som jag vaknar till. Känns väl rätt okej, då jag tänkt umgås med snabeldraken och andra små attiraljer inomhus.

Gårdagen blev minst sagt turbulent, så som det kan bli med ungdomar i huset emellanåt 😛

Nu blir det lite kaffe och macka, sen så kan jag nog börja vakna…  Yoga, promenad med hunden och sen snabeldraken - med andra ord; gött sällskap idag!

Jo just det…. att jag skriver om yogan är inte för att briljera - ack nej, inte det minsta, snarare för att peppa mig själv! Jag tillhör gruppen "upp till åren, stel som ett kassaskåp som gått i baklås och överviktig!".

Hoppas ni alla får en bra dag! 

Kram

Annons:
I want to belive
6/27/14, 6:30 AM
#1

Ja yoga är helt utmärkt träning för alla kroppstyper, även fast runda tjejer och killar inte planerat gå ner ett gram , måste man alltid vara noga med att stretcha ut kroppen. Önskar dig en underbar fredag !

I want to belive, And I do belive, dosent matter what you others think, we already know the truthMåne

Tuva-Lena
6/27/14, 9:23 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Go'morrn shigne! Vink vink till dig "I want to Believe"! Vinkar

Har inte läst gårdagstråden men får lov att göra det sen då.. huuuga, lät inte bra det där..Ledsen

Själv hann jag aldrig med att skriva nåt igår, skulle vara inne i stan till nio och har ju både hästar och hundar som ska ha sitt först. Blev lite stressigt men det löste sig på ett bra sätt trots allt.

Träffade en ängel utanför sjukhuset också, det visade sig att parekeringsautomaten inte tog emot mynt, bara kort, och gammaldags som jag är har jag inget sånt kort, men då erbjöd sig denna ängel att betala parkeringsavgiften åt mig! Va?! Var det inte omtänksamt så säj? (Får väl skaffa kort nu då.. Ledsen) Inte sjuk neej då, skulle bara hämta mor som var på undersökning.

Ja yoga är en välsignelse! Gjorde ett pass i början på veckan så idag är det dags igen, har inte hunnit med mer för dagarna försvinner som en avlöning hur jag än bär mig åt. Idag tänkte jag baka matbröd, men en titt på golven ger andra idéer, tyvärr.Ledsen

Satt just ute på verandan med morgonkaffet, solen lyser och fåglarna sjunger, varmt o skönt är det. Tänkte i mitt stilla sinne: "Det här är livet det.."Glad Även om det drar ihop sig till eftermiddan med regn, så har jag i alla fall fått den här stunden av sol och värme. Såå skönt!

Till er alla; Önskar er en underbar dag! (Hoppas att "Pidans dag" igår blev oförglömlig med massor av värme och glada upptåg!)

Kram till er alla!Glad

Doftpyrola, doftar som liljekonvalj nästan men inte så starkt och växer inne i djupa skogen bland mossa och granar. En annan favvoblomma.. Glad

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Ians
6/27/14, 10:30 AM
#3

Gomidda, på er!

Vilkwt wlände för Gummimamma och hennes trädgård igår, hoppas växterna var mer härdiga än du tror!!

Abbis blåser lite läkande vindar åt ditt håll!

Själv skall jag Nu dricka dagens första kopp kaffe så får vi se vad som händer 😉

Shigne visst är yoga fantastiskt har inte varit så flitig det sista o det straffar sig, är rejält värkbruten nu! Så jag skall passa på att komma igång n under semestern! Igår avstod jag av naturliga skäl 😎

Välkommen in "I want to belive" 🌺

Vilken fantastisk människa du sprang på igår Tuvan!!!! Inte ofta en gör det!

Önskar er alla en härlig dag, och Var rädda om er!

Elpida
6/27/14, 7:04 PM
#4

God kväller!

Pidans dag blev lugn och behaglig, regnet öste ner men vi lyxade till det med frukost ner på stan… eller frunch kanske vi ska kalla det… Blev ompysslad på eftermiddagen och sen kom även stora dottern hem med pojkvännen =)

Tänk Tuvan att det finns en ängelbängel här och där. Det värmer hjärtat varje gång man läser om de små vardagsmiraklen.  Appropå  det så plingade grannen på igår, det låg en liten skatunge på vår tomt som trillat ur boet. Efter som det är ett ytterst grenigt, snårigt barrträd kan vi inte klättra upp med den till boet. Vi läste dock att skatmamman fortsätter mata sina ungar på marken så efter att ha hjälpt den upp på fötter igen så såg vi till att den kunde gömma sig i buskarna intill. Och skatmamman, hon har full koll!

Hoppas att Ians och Abbis är piggar idag och att det gick finemang med yogan Shigne!

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

gummimamma
6/27/14, 7:05 PM
#5

Bättre dag idag än igår! Solen har lyst från en himmel med några lätta moln. Herr Andersson, and-hannen  som brukar komma och hälsa på, kom och fick sig en skrovmål av bröd (han hälsar att fru och barn mår gott, om jag förstod hans kvackande rätt). 😃 

Doftpyrola, det har jag aldrig hört talas om! Och inte hittar jag den genom att googla! 😕 Men söt ser den ut att vara! Vill ha! Är ju en växtsamlare,,,

abbis
6/27/14, 7:23 PM
#6

Gokväller..

Min arm är som den är..Äter värkisar för inflammtionen (om det nu är en sån) OCH jaaaa jag har företagarsjukan..dvs jobba jobba annars ingen mat på bordet.

Ängeln på parkeringen träffade jag oxå på lasarettparkeringen när jag va i Karlstad.Så nu försöker jag hitta nån att ge min P-biljett till om det finns tid kvar på den..Det är väl så dom inte vill man ska göra he he he ..

Har 15 XL choklad/mandelmaränger i ugnen nu och bakade 83 stycken lakritsmaränger igår..

Min väninna och min s.k räddande ängel kom förbi idag med sin nya kärlek..Han hade snygga skor och det gillar jag..= smak. Hon ska stå på en lokalmarknad utanför Nora imorn så kom jag på den lyyysande idéen att ta med mitt outlet dvs norasignerad keramik och bara dumpa ut ..så det gjorde hon..min ängel.

Igår hade jag första sommarkrosset..Mamma med tvillingar i 2-3års åldern  röjde..Gick inte bättre än att en skål som stod på golvet krossades..à 1500:-.men hon betalade utan knorr..

Ha de gott alla goingar

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Annons:
Upp till toppen
Annons: