Annons:
Etikettövrigt
Läst 253 ggr
shigne
2014-06-30 06:37

Bubbel 30 juni

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Gomorron!

Sista dagen denna månad - var tog tiden vägen? Allting bara rusar iväg och det känns som om jag inte hinner med!

På hemmaplanen är det turbulens, och pga detta så hinner jag inte kika in så mycket som jag skulle vilja. "Man har alltid ett val!" - men det är svårt emellanåt att begripa. Jag har rätt att välja att bli påverkad av negativa personer i omgivningen och jag har även ett val om jag vill dras med. Men handen på hjärtat, visst är det svårt med energitjuvar?

Så idag tänker jag försöka att enbart göra det JAG tycker är kul och viktigt, jag ska försöka "stänga av" och köra mitt race.  Kanske borde ta fram mer av "den norrländska tjurskallen" 😃

Önskar alla en fin dag och en härlig början på denna vecka! kram

Annons:
abbis
2014-06-30 09:09
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Morn

Tjurskallig …det kan jag vara till och från  .Kanske därför man anses bitchig.

Igår va vi på medeltidsmarknad i Wadköping..Många sådana marknader har vi  varit på men denna är den bästa..De lajvas och man roar vuxna och barn så det står härliga kring..I år hade dom medeltida karuseller som va gratis att åka .En va en handdragen snurra med fyra korgar som barnen satt i . Jag bara glömde att fota.Köpte medeltidsmat och bara njöt av alla medeltidsklädda människor..Hade inte mina snabelskor på mig men fått tag i kängor som känns medeltida..sen hade jag dagen till ära min långa linkappa på mig..

Samtidigt levererade jag mer slottstorn till butiken i wadköpng..Drog en sväng in till slottet/turistbyrån och lämnade av etiketter till dom slott dom ff hade kvar och pratade mig varm för mer inköp.

Vi kom undan regnet i alla fall för dom timmarna i Örebro va det uppehåll..Regntunga moln drog in när vi åkte mot värmland..

Idag ska jag sälja 2 airconditions jag lade ut på blocket förra veckan..Pengarna är välkomna ..Hoppas nått av det andra säljer oxå..Den antika järnsängen borde va attraktiv..

ha det gott nu och frys inte ihjäl..

kram

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

shigne
2014-06-30 12:40
#2

Lite redigering;

"Jag har rätt att välja att bli påverkad av negativa personer i omgivningen och jag har även ett val om jag vill dras med. "

Skrev lite fel imorse….jag menade att jag kan välja om jag vill eller inte vill påverkas av det negativa omkring mig….

Tuva-Lena
2014-06-30 13:35
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Jag förstår precis hur du menar shigne men det är lätt att säga när man lever i en harmonisk omgivning, att man alltid har ett val - för det har  man inte. Blir man ständigt och jämt påmind om allt som är negativt, ja då tar snart de positiva argumenten slut och man dras med i det negativa tänket, så är det bara för energin tar slut när ingenting nytt av det positiva fylls på. Nu pratar jag om de människor man lever ihop med, de andra kan man ju bara ta avstånd ifrån - men gör det med någon som vistas i samma hus den som kan!Galen

Go'morrn kära shigne - och alla ni andra!

Tänk, samma tanke slog mig imorse shigne, att nu ska jag bara göra det jag själv känner för! Jag skiter fullständigt i ofyllda blanketter, obetalda (bortglömda) fakturor, trasiga bilar och tjuvaktiga kringresande! Det är sommar och den tänker jag NJUTA av!

Började redan igår med att göra en fetare hand-och fotkräm av blommorna jag plockade igår, ja visst slåttergubben, eller arnica.Glad Var så skönt, ensam i huset och bara få pyssla med det som ger mig glädje i livet, blommor och hundar,GladSnodde ihop en sockerkaka till eftermiddagskaffet också. Tänk så lite som behövs för att man ska må bra!

Ha en underbar dag allihopa! Vink vink till dig abbis!👋

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Ians
2014-06-30 14:14
#4

Gomidda,

Just så gör jag under min semester, dvs att bara göra det jag vill själv. Försöker iaf 😉För precis som du Shigne så upptäcker jag ofta att det är lättare sagt än gjort!

Och som Tuvan säger, när det råder harmoni är det lätt att säga, men så fort det börjar skumma lite på ytan så, faller man snabbt!

Det jag gör just nu är att lyssna på ljudböcker och sticka, och bara ta det lugnt! Skall försöka få till lite meditation innan healing stunden ikväll vid 21!

Och bara vara, så mycket jag orkar och hinner 🙂Detta är Min semester! 

Ha det gott alla Goingar, var rädda om er och kika gärna in i healingtråden!

gummimamma
2014-06-30 20:27
#5

God kväll!

Idag, efter jobbet, åkte jag och gubben och köpte ny tvättmaskin. Den gamla gav upp i helgen… Den har varit lite kinkig ett tag, men nu vill den inte alls längre. Poff, så var semesterpengarna borta! Tja, lite tältande ska vi väl ändå kunna fixa.  Semestern behöver inte bli dyr, då det finns en hel del sakar att göra som är gratis eller bara kostar en liten slant. Får se vad vi hittar på… Semestern börjar för oss nästa vecka.

Gick en runda i trädgården och plockade av alla goda bär - jordgubbar, hallon, smultron, svarta vinbär. Av dem kokade jag sylt. Brukar vanligtvis frysa in bären som de är, men efter förra veckas fruktansvärda hagelstorm är alla bären rätt fula och naggade på olika sätt. De blir bäst som sylt eller saft… Men smaken är det inget större fel på 😃

Ha en skön kväll!

Upp till toppen
Annons: