Bubbel 1 juli
Jajamen, nu är vi inne i andra sommar månaden! 🤔 hur det nu gick till?
Gomorron alla!
Idag tog, eller rättare sagt, fick jag en efterlängtad sovmorgon. Det blev en hektisk dag igår, massor som skulle göras, fast jag planerade tvärtom! Så idag bara måste jag ta det lungt, fotleden som jag bröt i oktober är svullen o gör så jä..ans ont.
Vädret är bättre, blå himmel och lite sol ser jag för tillfället. Ska intaga lite youghurt och sen mitt älskade kaffe kaffe som snart är klart, SEN kan den här dagen få börja!
Ha det gott och fånga dagen!
kram

Go'morron shigne!
Kaffe kaffe är inte dumt hörrö du, jag har precis svalt min andra kopp så nu börjar livsandarna vakna också.. satt på verandan och njöt, tänk det är sommar i luften idag, redan 18 grader såg jag! Fast termometern sitter lite avigt till, mot söder nästan..
Såg ett gäng starar som besökte hästhagen, men häckar inte dom nu? Man brukar inte se fågelflockar mitt i sommaren..Dom brukar ha fullt upp med att säkra släktets fortbestånd så att säga.
Åker in till stan idag, måste rensa och vattna, för konstigt nog så har vi inte fått en droppe regn sen i fredags.. Ändå har det regnat för fullt runt omkring oss. Såg en vacker regnbåge igår kväll på promenaden men det är det enda som påminner om regn hos oss. Sen till apoteket för att lösa ut insulin och sprutor.. ringde ang receptet redan i fredags och dom "skulle ringa in det me'desamma". Jo visst ja, igår när jag skulle lösa ut det så hade dom ändå inte ringt in nåt! Så det blir en ny sjumilafärd idag..
Shigne, hoppas du får en välbehövlig vila idag istället! Och ni andra som tittar in allt eftersom, önskar jag riktigt fin dag!
Skymningskrage..
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Gomidda,
Jag har fått helt knäppa vanor under min semester, stickar och lyssnar på ljudbok sittandes i sängen, och vips är klockan 04 😉 Sedan sover jag fram till klockan 11-12 Men det spelar ju ingen roll med detta vädret!
Gott Shigne att du fick en sovmorgon! Hoppas denna dagen blir bättre än gårdagen! ❤️
Tuvan, det är ju oacceptabelt att de inte ringer in receptet som de lovar, med de sträckorna att köra för att hämta ut det! Då behöver man veta att de gjort det de lovat!!!!! Hoppas allt är som det skall idag!
Konstig sommar förresten kallt, regnigt och solfattig……man blir lite missmodig faktiskt, men å andra sidan så räcker det gott med att ha semester, för mig just nu!
Ha en bra dag allihop!

Gokväller
ja sjukvård och att folk kan dö om dom inte får sin medusin…det skiter man i..
Träffade en bekant till sambon i söndags..En person som kämpat med en förmodad misslyckat blindtarmsoperation som gjordes när hon va 11 år..HON VA 50 nu..Det läker aldrig ,svullnar upp, spricker.. och när det spricker kommer det ut suturer..till råga på allt har hon svår diabetes så det gör inte saken bättre..INGEN vill ta ansvar och pga av detta kan hon inte jobba..
Hade en go man inne igår..Inte nog med att han berömde min keramik..Eftersom han varit gift med en keramiker så hade han lite känsla..Yberproffsigt enligt honom..Sen fick jag en komplimang för mitt utseende oxå..😍..
Idag blev jag lämnad själv i butiken ..-ska bara vara borta 5 minuter, sa han! Tiden gick och sen va det kö..fika ,paketinslagningar toabesök och ungar som skrek.Jag ringde då på sambons telefon..Den låg kvar i butiken..Så en stund där va han billig…
Ha de gott goingar
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/