Annons:
Etikettövrigt
Läst 666 ggr
shigne
2014-07-04 06:36

Bubbel 4 juli

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Gomorron!

Sista vardagen denna vecka.  Solen skiner och det är lugnt och stilla, tempen ligger på ynka 12,6.

Igår kväll gick vi en långpromenad med vovven - kikade på kantarellställena (de var små, så de får växa på sig lite till), träffade på ett rådjur med kid, en vilsen frånstött älg som strosade omkring. Så idag tänker jag åka och köpa saltstenar för att sätta ut. 

Solnedgången var fantastisk igår - solen var så stark, så när jag tog fotot så syndes ingenting av det gröna fältet framför…..eller om det är jag som inte kan med det här med fotografering - vilket fall som helst så var det såååå vackert!

Lite tråkig städning och två fönster som ska putsats etc. etc. Men det tänker jag försöka göra undan så tidigt som möjligt, så har jag sen resten av dagen att spendera på det som är roligare!

Önskar alla en härlig dag! kram

Ber en liten bön: "måtte medicinen finnas tillgänglig för Tuvan´s vovve idag! Amen"

Kram

Annons:
Ians
2014-07-04 07:43
#1

Vacker bild Shigne! 

Instämmer i din bön ang Tuvans vovves medicin! Hoppas verkligen att den finns tillgänglig idag, med allt!

Hoppas du själv hittar något riktigt trevligt att göra efter städningen!

Själv skall jag iväg till två av barnbarnen , och passa dem medan deras far ….min son…gör lite annat som också är viktigt i livet! Men då får jag alldeles egen tid med dem ❤️ Igår var jag och träffade den andre sonens lilla dotter och umgicks med hennes mamma…Livet är gott att leva emellanåt, måste jag få säga!

Ha det bra alla mysiga och var rädda om Er och det som är viktigt i livet!…allt annat kan vänta 😉Du bestämmer vad som är viktigt för dig och vad som gör dig glad i själen! det kan vara en stund för sig själv i en annars hektisk tillvaro, en promenad med vovven, där man njuter av nuet och samvaron med en kär vän, inte bara är ute och stressar för att vovven måste gå ut …etc etc Men se till att få tid till DE sakerna, innan livet rusar iväg! Livet är alla de dagar som passerar Glöm inte det!

Tuva-Lena
2014-07-04 09:23
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Håller med dig Ians!Blomma ALLA dagar räknas..

Go'morron shigne och alla ni andra som har tittat fram under täcket! Tror bestämt att sommaren har kommit till Sverige eller vad säger ni? Efter gårdagens regn och dunder så sken det opp och blev både varmare och ljusare.Glad

Jodå, vovven har fått sin medicin tack o lov, för den här gången hängde det på gärdsgår'n om man säger. Hade en dos insulin kvar bara, så precis i rättan tid fick vi lösa ut det nya receptet. Nu ligger han o sussar i bilen, tänk att hunden har fått för sig att bilen är sovplatsen… kanske det känns tryggare i ett litet utrymme när man är blind möjligtvis, så det är klart att vovven får sussa där om han vill - sen är det ju svalare också, han gillar INTE värme!

Idag ska jag fortsätta mina "feministiska initiativ" med att starta om dammsugarn, som har fått stå i "garaget" o vila några dagar. Är det inte härligt att vara feminist ändå, shigne? Vi behöver ju aldrig fundera över vad vi ska hitta på lediga dagar, vi begåvas med sysselsättningar dagligen! Ju!Gapskrattar

Hoppas att mormor Ians får en underbar dag med de sina "små" också! Är inte det också en "feministisk" åtgärd, så säg? Att passa barn medan våra upptagna  söner/män sköter det elementära här i samhället..? Tänk ändå vilka gåvor vi kvinnor omger oss med!Gapskrattar(Fast den här måste ändå vara en av de bästa eller hur..?)SkämtarKram till er båda och ha en fin dag! Och till er alla andra också förstås!

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Tuva-Lena
2014-07-04 09:32
#3

Glömde ju kommentera din fina bild shigne!Skäms

Jag gick en sväng med vovven vid halv elva och tänkte detsamma. Åååå, tänkte jag, så fin solen är ikväll, precis vid solnedgången, attans att jag inte tog med kameran! Himlen var som du säger helt gul/orange och solstrålarna, de få som var kvar, bildade som avlånga band upp mot universum.  jag såg bara trädtopparna som silhuetter, allt annat på markan var svart, eller mörkt grått. Jättefint var det och varje gång jag får se nånting sånt så känner jag mig priviligierad som får möjligheten att uppleva det.Glad

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Toyan
2014-07-04 10:38
#4

God förmiddag!

Solen lyser från en blå himmel, härligt.

Vacker bild shigne, ha det gott.

Härligt att umgås med barnbarnen Ians, önskar er en fin dag.

Skönt att vovven fick sin medicin Tuvan🙂

Gårdagen ägnades åt att plocka, sortera och gå gå några vändor till grovsoprummet, handla och fixa kartonger, idag kommer yngste sonen hem och hjälper till.🙂

Önskar er en fin dag vad ni än fyller den med❤️

gummimamma
2014-07-04 17:44
#5

Hejsan!

Ja, idag är det härligt väder! Soligt och lagom varmt på 23 grader. 

Har varit sjukskriven två dagar. Vaknade igår med feber, halsont och snuva. Tänkte att det inte är så bra, nu när semestern ska börja. Sov bort hela gårdagen! Men idag har jag varit pigg och känner knappt av några besvär.

Jag och gubben tog en sväng till svampskogen och kikade efter svampar. Jag hittade en rätt ordentligt naggad sopp och en liten kantarell.  Men så hittade jag en massa blåbär också. Eftersom jag inte hade mer än en plastpåse att plocka i (och den skulle jag ha till alla svamparna jag tänkte hitta), så fick jag stoppa alla blåbären jag plockade in i munnen. Det tog ju en stund att äta sig mätt på blåbär… Sedan letade jag vidare efter svamp. Hittade inget mer. Men när gubben hittade ut ur skogen hade han ca 5 dl med kantareller i sin kasse. Så ikväll ska jag göra stuvade kantareller till kalvschnitzeln. Gott! 

Ha en go kväll!

abbis
2014-07-04 22:29
#6

Svamp…Jag äälskar svamp men hittar aldrig några..

Ikväll sitter sambon framför fotbollen och jag framför datorn..Innan fotbollen så fixade han räk/kräftstjärtsmackor till oss..Jag har städat/bakat/tvättat..

Testade ett nytt recept på kanelbullekaka i nya "Hembakt" tidningen..Luktade gott men lite för söt..

Idag hade vi fourth of july tema på vår glass Rocky road & strawberry cheese i cafét ..Det tuffade på faktiskt..Hade bakat en kladdkaka med rocky road tema oxå..

Fler som dragit på er sommarförkylning..Krya på dig g-mamma..Sambon har ont i halsen och det säger han ca 10 ggr / timme så jag är rätt trött på honom..Han är billig nu.Frågade honom idag om han skulle tröttna på att höra mig lika ofta tala om var jag hade ont ..Men fick bara  ett hummande som svar..VISST det är synd om honom .Men man kan bli🤪för mindre..

Skönt det ordnade sig med voffsingen Tuvan..

Ha de gott

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Annons:
Upp till toppen
Annons: