Bubbel 6 juli
Gomorron!
Vilken dag det var igår…och vilken natt 🙂 Nu var det väl ändå en tropisk natt?
Vi har haft en liten kille på 2 år hos oss, han är vaken, men ligger i sängen och diskuterar med sin lilla kanin. Åh vad det känns gott i hjärtat med en liten person. De är så härligt att få vara med dem, fast som Ians skrev igår - det tar lite på energin också.
Allting har sin tid - så småbarnstiden har man passerat.
Idag fortsätter visst värmen, men himlen är grå och trist. Väntar på kaffet just nu och sen får väl den lille bestämma hur dagen avlöper. Men mysa, det ska vi vå!
Ha det gott alla! kram

Ja Shigne en är glad för at de små liven inte bor jämt hos en, utan att man kan få njuta i lagom doser 😍och ändå är de så nära en, det är liksom inte grannens barn! 😃
Här har vi tropiskt varmt idag, känns som det skulle bli åska senare, så jag får ta paraplyt med när jag beger mig nu. Ska hjälpa damen jag ska åka med att packa, annars gör hon som jag tar med sig Allt även bra o ha sakerna!
Får be min lilla dotter packa åt mig i eftermiddag, så inte JAG har med mig allt förmycket bra o ha saker😉det är lättare att packa lätt åt någon annan än sig själv!
Hoppas sambon blir bättre snart Abbis!
Och hur gick det med medicinen till vovven Tuvan?
Vink vink till er andra 🤗

God lunch får väl jag säga då..
Vi ska äta brunch snart..Sov länge och sambon blir sämre när han är ledig 😕.Vi haren skön men blåsig balkong att sitta på..
Barnbarn sägs vara roligt att få..kan det vara att man kan suga ut det bästa av det..:)
Får eller hoppas att det dröjer innan dom kommer.Stora sonen har barnfobi så där blir det inga lille sonen fyller 23 den 9 juli och jag hoppas det dröjer minst 10 år till.
En fråga angående smilisar här på iFokus.När man trycker på dom så får man scrolla för att hitta tillbaka till inlägget..lite omständigare än förra verisionen måste jag säga..
Nä nu brunch och sen kanske en god bok..(ni måste tycka jag är knäpp)
ha de
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Go'förmidda på er!
Näe int' är du knäpp abbis, jag tycker att du har sunda åsikter jag! Och barnbarnen kommer, var så säker men det måste kännas rätt först och idag har ju ungdomar så mycket att utforska innan dom vill slå sig till ro - helt rätt i mitt tycke.
Warsawa Ians! Åå skulle inte ha nåt emot att följa med, en vacker och historisk stad där det finns mycket att se! Bara att få uppleva energierna där.. Han underbar resa!
Igår blev det inget besök här inne, hade fullt upp hela dagen och var inte hemma förrän vid halv åtta.. Hjälpte mor att måla på stugan men det var så skönt där ute, fast varmt i ryggen då jag stod vänd mot solen..smörgåsar o kaffe som avslutning.. det är nåt visst med att fika ute.
Visst?
Blåser rejält idag och tur det för det är VARMT! Blir nog en tur upp till sjön på eftermiddan, finns ju alltid nåt att göra där också även om jag har sänkt ribban betydligt.
Så tråkigt att din sambo inte mår bra abbis.. hopas att han hinner återhämta sig lite idag. En sån sambo får man vara rädd om.
Lite av hans egenskaper önskar jag att flera hade..
" Jag kan såga jag kan spika, för idag är könen lika.
Medan kakan står och sväller och det har blivit kväller,
jag slipar rost på bilen som går de sista milen.
Ja dagarna dom går så fort och jag vill ha det mesta gjort, för jag är ju en aktiv feminist!"
Fortsättning följer..
Ha en fortsatt fin dag!
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."