Annons:
Etikettövrigt
Läst 399 ggr
shigne
2014-07-07 06:38

Bubbel 7 juli

Gomorron!

Här fortsätter värmen,  solen skiner och det är lite drygt +18 just nu! 

Utlovat lite åskväder och det ska bli skönt, för det känns som det behövs en urladdning.

I fredags fick jag hem två burkar myggmedel - en burk ska en vän ha. Igår skulle jag ta fram burkarna och skicka en med sambon, som skulle ta med till jobbet till den där vännen. Så hittar jag bara en burk!!! Tänkte om jag skulle be nån med medial förmåga att se var den andra burken tagit vägen… Nån som har nått tips?

Ska stöka undan lite vardagliga sysslor så snabbt jag kan, sen tänkte jag sitta med vid datorn och "klippa/klistra" på en personlig presentation tänkt att skickas ut till företag etc., så kanske, kanske jag får nått jobb snart ☝️ En får ju göra så gott en kan - eller?

Jag önskar var och en av er en alldeles härlig måndag! kramar i massor

Annons:
abbis
2014-07-07 09:08
#1

Morn

Får man klaga på värmen..😓..Kvavt så in i bängen..Det tillsammans med vallningar är inte och leka med..Korsdraget jag ordnade  märks inte..

Shigne..Nån har tatt den..

Idag får vi se om folk orkar sig ut..eller om folk har flytt landet då semesterveckan för många börjar idag..

Själv har jag en ugn att sätta då torkhyllan svämmar över snart…

Har ju fått 2 värmepumpar till butiken men är osäker på hur mycket kyla jag vågar köra pga kostader för detta..Det kan bli bastuliknande miljö i min verkstad ..och DET med vallningar är inte att leka med..Puuuuuuh

ha de gott

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Tuva-Lena
2014-07-07 09:10
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Go'morron shigne!

Här blir det också en het dag. Vi har inte såå varmt och fuktigt i luften än men solen är väldigt varm och en funderar på vart en ska ta vägen idag..? Gården ligger mot söder så det blir olidligt varmt fram på dagen. Fick i alla fall gräsmattan klippt igår, passade på medan det var "någorlunda" svalt. Funderar på att ställa in drejskivan i bagarstugan, som alltid är sval o skön, så kan jag sitta där och experimentera när det är som varmast. Önskar att jag hade en "abbis" här som kunde viska till mig hur jag ska göra, men jag får väl använda mig av "trial and error" metoden som är den som man lär sig bäst av.

Nu har jag bott här ute på landet en månad! Och under den tiden har jag pratat med tre människor…!Förskräckt Jag som har vant mig vid stadslivet börjar faktiskt längta dit, här är så tyst och "ensamt" och jag fattar bara inte hur jag har kunnat bo här i 15 år innan!? Man vänjer sig förstås… men nu vill jag inte vänja mig längre, det är trevligare att ha någon att prata med åtminstone nån' gång per dag. Att prata med sig själv är inte så utvecklande som att ha ett bollplank.Skrattar

Håller tummarna för dig shigne, att du skall få  ett jobb. Jag verkar vara för gammal jag, har ringt runt och presenterat mig och med mina 30 års erfarenhet borde det väl bli napp nån stans, men icke.. Får nog fortsätta på egen hand om det ska bli nåt. Erfarenhet och lojala anställda verkar inte falla dagens företagare på läppen..

Nä dags nu för promenad, får passa på innan det blir för varmt.

Ha en fin dag allihopa! (Hoppas din sambo kryat på sig till idag abbis!)Hjärta

Viola tricolor, styvmorsviol - sårläka ;)

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Tuva-Lena
2014-07-07 09:15
#3

Vinkvink abbis! Du hann före mig! Hemska tanke att sitta i  denna värme - med vallningar dessutom!Förskräckt Testat silverax?  Tror den heter femiform och finns att köpa på affär eller apotek/hälsokost. Väldigt effektiv.

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

shigne
2014-07-07 11:22
#4

Femiform…. Tack tack, det ska jag kolla upp!

Här är en till som formligen lider av vallningar, jag är ju tamejtusan snabbare i uppvärmning än spisen i köket 😮

Ians
2014-07-07 12:15
#5

Gomidda,

Ja en får ju säga gomidda när en dyker upp först nu 😉 Min sista morgon jag kan sova ut, o så lite dålig sömn natten innan, gör att man sover en stund! Låter ödesmättat, men jag ska ju jobba/åka iväg med en dam och då blir det att följa hennes rutiner, och hon duschar varje morgon klockan 06, så det så!

Dessutom sov jag jusom sagt illa natten innan, en av sönerna smsade mig kl 04.20, för att fråga vad det var för fel på hans kort/ om jag kunde betala, för att han ville se en fotbollsmatch som bara sänds på betalkanal . Jag svarade att det kanske är någon som vill ge dig en vink att du skall gå o SOVA! 🤦‍♂️

Men nu har jag fått sova ut! Så nu är jag i fas igen! och färdig för att göra ett sista race inför resan…..hittar inte mitt fin nattlinne….vill ju inte ha en gammel T-shirt som jag sover i här hemma…hahaha

Knepigt det där med myggsalvan Shigne…spontant ser jag en yngre man/ kille som tycker sig behöva den som har "lånat "den ena! Kan han glömt den någonstans, utomhus??? 

Vink vink till Tuvan…flitig som en myra som vanligt….har du verkligen TID med ett jobb också Tuvan? 😉

Och abbis själv prövade jag med ett preparat som heter Hormone Esstential av märket Swanson som jag beställde på nätet, där tar man först 3 kapslar/dag och när effekten "kickat in" så drar man ner på konsumtionen, det räcker med 1 kapsel/dag tillslut.

http://www.vitaviva.com/sv/hormone-essentials.html

Bästa jag prövat mot svettningarna! Rekomenderas med andra ord, utifrån egen och en väninnas erfarenhet. Snabb och säker leverans, vi har beställt iaf 2 ggr där ifrån.

En annan sak är att både jag och väninnan har upptäckt att ju mer kolhydrater man äter ju mer svettas man, något att observera kanske.

Då menar jag om man äter kakor, godis etc så ökar svettningarna, så det är idé att dra ner lite på onödiga sådana för en mindre svettningsbenägenhet.

Ett tips till alla att tänka på 😉

Ha det gott alla goingar!

Tuva-Lena
2014-07-07 13:49
#6

Oj då! är det därför om jag ALLTID blir svettig när jag druckit eftermiddagskaffet..? fastän det består av mackor..?

Bra svar Ians, till son som väcker dig i natten för att se betalkanal..!GapskrattarHa ha..;)

Jag försökte pejla in var myggsalvan finns shigne och min känsla blev att du använt en av burkarna redan, när du varit ute nån stans, nån kväll.. Ser den iaf i en väska, fast om det stämmer vet jag inte!

Jag arbetar med sånt som inte ger någon inkomst Ians, men jag vill gärna få betalt för arbetet också.Skäms Fast det är så där att vara aktiv feminist, då sysslar man med feminina sysslor som inte ger ett jota i plånboken. Ha ha, läs bloggen så får ni ett smakprov: http://www.ihuvetpaosstanter.blogger.com

Fast nog vore livet trist, om gubben min jag mist, för då var jag inte aktiv feminist!Gapskrattar

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Annons:
Tuva-Lena
2014-07-07 13:52
#7

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Toyan
2014-07-07 14:10
#8

God middag!

Uj vad det är varmt, tur jag har tvättstugan idag, där är det svalt.

Shigne och abbis..hoppas ni får hjälp av naturmedlet.. Håller tummarna att du ska hitta ett jobb shigne.

Hoppas på lite svalka för dig abbis.  Hur mår sambon?

Visst är det trevligt att få en pratstund då och då Tuvan. verkligen synd att dom är så tystlåtna av sig dina grannar🤫

Styvmorsviolerna är så vackra, natt och dag trodde jag länge att dom heter, för så kallades dom där jag bodde som barn.

Ha nu en underbar dag alla goa❤️

shigne
2014-07-07 15:55
#9

Tackar ni härliga qvinns!

Myggmedlet låg i hyllan i uterummet - lördagkväll hade vi besök av ett yngre par och han blev helt begeistrad i medlet. Han hade visst gått och burit på burken ett tag, men kom på det strax innan de gick hem å då la han den i hyllan där ute!

Så ni var inte helt "ute o cyklade"!

abbis
2014-07-07 18:45
#10

Mina vallningar går i vågor..ha ha ha ha (nu va jag rolig igen)

Står faktiskt ut med dom när det inte är 28 grader i skuggan då jag normalt är lite frusen av mig..

Bäddat med tunna lakan nu och sen har vi hämtat hem stora fläkten från butiken..bättre än att stoppa i sig mer saker ..ekonomin tillåter inte hur mycket som helst…:)

Här har det varit som att gå in i en vägg när man gått ut och nu känner vi det ännu mer när vi har 22 grader bara i butiken..

Sambon ff sjuker..men det går åt rätt håll..märks då han gnäller lite mindre nu :)

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Upp till toppen
Annons: